זוכה אות העיצוב 2015: עיצוב הדירה שעיצבו יעקבס יניב אדריכלים, החל לאחר מחקר ולימוד עיצוב מגורים משנות החמישים בארץ ובארה”ב. זה הסגנון שביקש זוג שחזר לעיר ילדותו תל-אביב, וביקש לשחזר את אווירת בית ילדותו.

 

JACOBS_HOUSE_G_002

JACOBS_HOUSE_G_024

JACOBS_HOUSE_G_031

 

הדירה עוצבה ללקוחות שנולדו וגדלו בתל אביב של שנות ה-50. לאחר שנים של מגורים בפרבר מחוץ לעיר, חלומם היה “לסגור מעגל’, לחזור לגור בתל אביב וליהנות משפע הפעילויות שהיא מציעה. ההשראה המובהקת לעיצוב הדירה, מבוססת על אהבתם של הלקוחות לתל אביב ומבתים שתוכננו באותה תקופה בארה”ב.
בדירה חדר שינה אחד מרווח ונוח, וחדר נוסף, גמיש –  לאורחים או נכדים. בחלל הנותר, שהוא רוב שטח הדירה, התבקשנו ליצור מרחב חיים משפחתי, העונה על צרכים משתנים של בני המשפחה. המעבר מבית בו גרו עד עתה, לדירה, דרש תכנון מדוקדק של אזורי אחסון ותצוגה, על מנת להכיל חלק ניכר מחפצים רבים שאספו במשך החיים. מחשבה רבה הושקעה בתכנון אזורי השירות השונים. חדר הכביסה תוכנן בין שני חדרי השינה, עם מעבר נוח מצד לצד. חדר הכביסה משמש גם כחדר אמבטיה של החדר הגמיש.
חדר השינה הראשי נמצא בעומק הדירה, בעוד ששאר החללים, כולל החדר הגמיש, מרוכזים במרכז הדירה ומהווים מוקד דינמי ורב שימושי, בו מתחוללים חיי הדיירים: מטבח מרווח, פינת משפחה עם טלוויזיה, פינת עבודה לשני אנשים ושולחן אוכל קטן. בהשראת הדירות בהם גדלו, תוכננו מגוון מעברים בין החדרים, שמאפשרים זרימה נוחה וקלה ברחבי הדירה. חדר האורחים ממוקם בהמשך לפינת המשפחה ומופרד על-ידי שתי דלתות הזזה מזוגגות, הפתוחות רוב שעות היום. לאותו החדר יש גם חלון למסדרון, המאפשר מעבר אור ותחושת רצף במרחב. בעת אירוח, ניתן לבודד את החדר על-ידי סגירה של החלון והדלת.
המטבח, שמוקם כרהיט גדול ממדים באמצע הדירה, תוכנן בקפידה רבה, עם פרטים עיצוביים מורכבים ועם תשתית מתוחכמת, המאפשרת מעבר הזנות חשמל, תאורה ולמוסיקה להשתלב במערך השימושי. המטבח מאפשר מצד אחד חיבור למרחב (כאופייני לעיצוב עכשווי) ויחד עם זאת, יש בו צדדים היוצרים חיץ עדין עם הסביבה – מול דלת הכניסה ולצד פינת האוכל הרשמית.
המטבח עשוי ברובו מפורניר אלון עם חזיתות ב-2 גווני פורמיקה צבעוניים, פנים כל הארונות שחור.
מבנה פרופיל פלדה מחזיק את המטבח כולו. בהשראת רדיו טרנזיסטור נבחרו שני רמקולים כדוריים, שהוטמעו בארון העליון באזור ההכנה. המטבח תוכנן בהתחשבות רבה לצרכיהם של הלקוחות המרבים בבישול ובאירוח ויש בו שפע של מקום אחסון ושפע של מרחב עבודה.

 

JACOBS_HOUSE_G_007

JACOBS_HOUSE_G_008

JACOBS_HOUSE_G_009

JACOBS_HOUSE_G_011

JACOBS_HOUSE_G_004

JACOBS_HOUSE_G_010

JACOBS_HOUSE_G_019

JACOBS_HOUSE_G_025

JACOBS_HOUSE_G_026

JACOBS_HOUSE_G_029

JACOBS_HOUSE_G_042
עיצוב פנים  יעקבס-יניב אדריכלים
מפקח – איל שריג

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*