למרות שהייתה אחת מנהגות מכוניות המירוץ הגדולות ביותר של תקופתה, Anna Maria Peduzzi היא הייתה ונשארה חידה.

אנה מריה פדוצי הייתה נהגת המרוצים הראשונה והידועה של פרארי, אבל היא זכתה לתהילה דווקא עם מכונית זו שהייתה שייכת רק לה - מכונית פיאט זאגטו האגדית של

אנה מריה פדוצי הייתה נהגת המרוצים הראשונה והידועה של פרארי, אבל היא זכתה לתהילה דווקא עם מכונית זו שהייתה שייכת רק לה – מכונית פיאט האגדית שעיצב זאגטו

 

נהגת במסלול מירוצים קשוח, פדוצי והמכוניות הייחודיות שלה זכו לתשומת לב רבה

נהגת במסלול מירוצים קשוח, פדוצי והמכוניות הייחודיות שלה זכו לתשומת לב רבה

 

לא רק שהיא לא ידועה כמעט בכלל בציבור הרחב ובחוגים שהם מחוץ להיסטוריה של נהגי המרוצים והאיטלקים בכלל זה – זה כמעט בלתי אפשרי אפילו למצוא את מועד מותה, בצורה מוחלטת. היא הייתה להבה שהבזיקה ובערה על המסלול, עם כישורים שאפשרו לה להתחרות עם הנהגים הבינלאומיים הטובים ביותר – גבר או אישה – אך היא בחרה בעיקר להתחרות במירוצים רק בתוך איטליה מולדתה. היא הייתה האישה הראשונה הידועה, שדהרה עם Scuderia Ferrari – צוות נהגי המירוצים המצליחים ביותר בהיסטוריה – אבל למצוא דיוקנאות טובים שלה איתם, היא משימה לא פשוטה.
הכינוי שהדביקו לה "ילדה מרוקאית" באיטלקית, נבע מעורה הכהה. Peduzzi היא דמות אניגמטית ומיומנת, שהצליחה לא רק בספורט גברי של מרוצי רכב לפני ואחרי המלחמה, היא הייתה גם חלוצה בתחום זה והטביעה בו את חותמה.

 

160107172338-peduzzi----1953-fiat-8v-elaborata-5-super-169

 

160107171932-peduzzi----1953-fiat-8v-elaborata-4-exlarge-169

 

160107173815-peduzzi----1953-fiat-8v-elaborata-13-super-169

 

160107163926-peduzzi----1953-fiat-8v-elaborata-2-super-169

 

Peduzzi התחרתה בלמעלה מ -50 מירוצים, בקריירה שהחלה בשנות ה -30 ולאחר ההפסקה הכפויה שנגרמה על ידי מלחמת העולם השנייה, הגיעה לשיאה בשנת 1950. היא הייתה קשורה לשמות הגדולים ביותר בספורט המוטורי האיטלקי – פרארי, אלפא רומיאו, Stanguellini, OSCA ו-FIAT – והיא השתתפה במירוצים הגדולים והמפורסמים ביותר באיטליה, כולל Mille Miglia המפורסם ומירוץ 1000km ג'ירו די סיציליה, קוטפת פרסים רבים.
מירוץ מכוניות באותם ימים, היה ספורט בסיכון גבוה. בטיחות לא הייתה נושא שהתייחסו אליו: עם קסדות דקות, עשויות מפיברגלס קל משקל, שעיצבו מעצביה של המדינה של האמנות, חגורות בטיחות נעדרו לחלוטין ולמעשה אפילו לא שמעו שם על הפטנט הזה, כך שהגנה על נהגים הייתה אפסית. יתר על כן, שליטה במכוניות חזקות מאוד אבל פרימיטיביות אלה במהירויות גבוהות, ללא סיוע בהיגוי או בלמים, דרשה כוח פיזי אמיתי. נהיגה באותם ימים לא רק חייבה מיומנות, ריכוז וסיבולת, אלא דרשה שרירים וכוח של ממש.

 

160107173112-peduzzi----1953-fiat-8v-elaborata-8-super-169

במכירה פומבית של מכוניות קלאסיות באריזונה, השיגה המכונית של פדוזי מחיר של 2 מיליון דולאר

 

160107173240-peduzzi----1953-fiat-8v-elaborata-9-exlarge-169

 

160107173318-peduzzi----1953-fiat-8v-elaborata-10-super-169

 

160107173414-peduzzi----1953-fiat-8v-elaborata-11-super-169

 

היא ידעה לבחור דגמים ייחודיים לה וייחודיים בכל קנה מידה והפכה אותם לאגדה, בהשראת דמותה שלה. היסטוריון פרארי, מרסל מסיני, מספר כי בשנת 1956, Peduzzi הפכה לבעלים של פרארי 500 טסטה רוסה ספיידר ייחודית, איתה השתתפה במירוצים לצד עמיתים מהידועים בזירה. אשה נוהגת בפרארי במירוץ ספורט פתוח ואכזרי, היה מראה נדיר לגמרי בשנת 1950. היא המשיכה לנהוג במכונית הזו ב -12 מירוצים, כולל בגרנד פרי של רומא ומירוץ סיבולת להר הסיציליאני האגדי של Targa בפלוריו.

 

160118135338-anna-maria-peduzzi-1-exlarge-169

 

בהמשך היא רכשה מכונית מירוץ ספורט מאוד מיוחדת ומעודנת: FIAT 8V Elaborata מסדרת Zagato. סדרה זו של רכבים יצרה מהפכה בתחרויות רכב ו-Peduzzi לקחה חלק פעיל במהפכה זו. עיצובי Zagato היו אגדיים ומייצגים את התגלמות הטעם והסגנון. בשנת 1930 משפחתו של המעצב Zagato, משפחה עשירה ומפורסמת במילאנו, הביאה אותו לבית המשפט ותבעה אותו בטענה שהבן שלהם בטח היה "מטורף" בכדי ליצור רכב "יקר להחריד", כמו אלפא רומיאו Zagato. השופט דחה את טענתם ואמר: "החיפוש אחר היופי הוא הדבר הכי נורמלי באיש זה".
אגב, כמה עשורים מאוחר יותר, FIAT 8V Elaborata Zagato הנדירה, השיגה במכירה הפומבית השנתית של מכוניות קלאסיות בסקוטסדייל, אריזונה, מחיר של 2,000,000 $.

 

160107173541-peduzzi----1953-fiat-8v-elaborata-11-super-169