מצוקת קרקע, יצרה בין היתר אינספור פתרונות לצריכה הגדלה והולכת בקרקע, של בתי קברות. לרוב, הפתרונות מציעים קבורה בקומות, כמו למשל בהונג קונג, שם בתי הקברות מגיעים עד 60 קומות. אז הנה בית קברות אשר עושה שימוש דווקא בעומק הקרקע - בקרקעית אוקיינוס: בית הקברות Neptune Memorial Reef, שנודע במקור בשם Atlantis Memorial Reef, הוא מוזוליאום תת-ימי, לאפרם השמור של נפטרים.

 

הוא נמצא מזרחית לקי ביסקיין במיאמי, פלורידה, זהו גם השונית הגדולה ביותר מעשה ידי אדם בעולם, המשתרעת על פני יותר מ-65,000 מ”ר של רצפת אוקיאנוס, בעומק של 40 מטר.
הרעיון מאחורי המקום, מציע במקום לפזר את אפרם של הנפטרים על פני מי האוקיאנוס, לקחת את שרידי הנפטר האהוב ל”ריף הזכרון של נפטון”, שם יערבבו את האפר במלט מיוחד ויטמינו אותו בשונית, כשמעליו יותקן שלט נחושת וברונזה, המשמש כמצבה עם פרטי הנפטר ואפילו מקבלים אלבום נאה המתעד את התהליך.
הפרויקט החל דווקא מתוך חזון רומנטי ואופטימי, ליצור העתק של “העיר האבודה אטלנטיס”, אבל מהר מאד נאלץ לחפש ייעוד מסחרי וכלכלי יותר וכך הפך לבית העלמין התת-ימי הראשון בעולם. הוא החל עם חצי דונם והוא משתרע כיום על פני 16 דונם. ההערכה היא כי מ- 850 נפטרים שהתמגוררים בו כיום, הוא יגיע בסופו של דבר (כן, כן, תרתי משמע) ללמעלה מ- 125,000.
השונית דווקא החלה להידמות לעיר האבודה אטלנטיס, בשל פסלי ברונזה של אריות, עמודים מלכותיים ופסלים של צדפות וכוכבי ים המקשטים אותה.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
השראה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
  הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
השראה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*