לאה בן אריה, דור שלישי מצפת, חיה ויוצרת כיום פרטי לבוש ותכשיטים בעין הוד. היא פיתחה שיטת הדפסת משי ייחודית משלה, באמצעותה היא יצרה בגדים מבדים שעיצבה והדפיסה ואשר נמכרים בגלריות שונות בעולם ובסטודיו שלה בעין הוד.

לאחרונה היא עושה שימוש בשיטת הדפס הנקראת אקו פרינט או הדפס בוטני, שיטה שפותחה עי אינדיה פלינט מאוסטרליה, העושה שימוש בחומרים טבעיים בלבד להעברת דימויים של עלים ופרחים והטבעתם בבד. שימוש בחומרי טבע כמו עלים, פרחים, קליפות עצים, שורשים, פטריות, חזזיות וגם בכנימות שונות, לצורך מיצוי צבעים, קיים כבר אלפי שנים, אך העברה של צורות עלים ענפים ופרחים אל הבד – זהו החידוש. ההדפס נוצר במגע הדוק בין העלים או הפרחים עם הבד ובישול או אידוי במים.
היא משתמשת בעיקר בבדי משי וכל תוצר הוא אחד ויחיד. “הקסם בעבודה מתחיל באיסוף הצמחים, במחקר מה נותן כל צמח בעונות השנה השונות, אילו עלים מתאימים להדפסה, אילו פרחים ישאירו חותם יפה, דרוש ניסיון רב בכדי להותיר חותם מדויק עם כמה שיותר פרטים”, היא מתארת “הרגע הדרמטי הוא רגע החשיפה של הבד בסיום תהליך הבישול. זה רגע האמת, האם האהבה ההתרגשות והידע שהושקעו, הצדיקו את המאמץ. רוב השימוש הוא בצמחים, אך בכדי להשיג צבעי ורוד וסגול אני משתמשת גם בכנימה שמקורה בדרום אמריקה, הנקראת אצברית (קרובת משפחה של הקוצ’יניל) שפלשה לישראל מלבנון ומהווה איום רציני על צמחי הצבר בארץ. אני מקושרת למדענים שמנסים להדביר את הכנימה, הם מעדכנים אותי על מוקדי התפרצות, אני אוספת אותה וממצה את הצבע ממנה. החזרה לטבע מסבה לי הנאה רבה, אחרי מעל שלושה עשורים של הדפס רשת על בד בשימוש בצבעים כימיים אני נהנית ללמוד ולהעריך על כל השפע שיש סביבי”.

לחנות המעצבת etsy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
מקומות
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
  במשך 30 שנה עמל חובב האמנות היצירתי, כדי להמיר את ביתו השכור לווילה
Le château Laurens
מקומות
Le château Laurens
לורנס מימן את שיפוץ הווילה מהון משירש מבן דוד עשיר, שהיה ברון. למרות שלא היה
כימאי ויזם אוגנדי, יוצר מי שתייה צלולים ונקיים, באמצעות פסולת
מקומות
כימאי ויזם אוגנדי, יוצר מי שתייה צלולים ונקיים, באמצעות פסולת
המים נשאבים למטהר על ידי משאבה סולארית, עוברים דרך מסנן חול ופחמן ולבסוף דרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*