עבודות החפירה, הדיפון והביסוס בפרויקט ״גב-ים פארק העברית״ (הוג'יטק) נמשכו בשנה החולפת, והן עתידות להסתיים בקרוב. שלב א' של הפרויקט, הכולל את שני הבניינים הראשונים בפארק, יוקם בשטח כולל של כ-90 אלף מ"ר, בהשקעה כוללת של כ-600 מיליון ש״ח והשלמתו צפויה למחצית הראשונה של שנת 2024.

1. הדמיה של גב-ים פארק העברית. קרדיט- משה צור אדריכלים.

אבן הפינה של הפרויקט המשותף של חברת גב-ים, האוניברסיטה העברית, הרל״י ועיריית ירושלים, הונחה לפני כשנה, והעבודות להקמתו נמצאות בעיצומן.
פארק ההייטק ״גב-ים פארק העברית״ הינו מתחם הייטק הראשון שמוקם בתוך קמפוס של מוסד אקדמי. המגע היומיומי של חוקרים ומדענים מהאוניברסיטה העברית המובילים בעולם יחד עם אנשי התעשייה יוביל לעשייה עסקית חדשנית ומתקדמת ביותר. הקמת הפארק בתוך האוניברסיטה העברית מאפשרת שילוב של סטודנטים מהאוניברסיטה העברית.
שלב א’ של הפרויקט כולל שני בניינים בהיקף כולל של כ-90 אלף מ”ר (מתוך כ-270 אלף מ”ר שעתיד לכלול הפארק עם השלמתו), בהשקעה כוללת של כ-600 מליון ש”ח, והוא יושלם במהלך המחצית הראשונה של 2024. הקמת הפרויקט כולו (שני השלבים) מוערכת בהשקעה של כ-1.4 מיליארד ש״ח. הפארק, אשר מתוכנן על-ידי האדריכל פרופ’ משה צור, ייבנה כפארק חדשני וירוק, העומד בסטנדרטים תכנוניים וסביבתיים בינלאומיים, הכוללים בנייני CLASS A, עם תקני LEED גבוהים, מהמתקדמים בין פארקי ההייטק בישראל.
הפארק יקדם משמעותית את התעסוקה בעיר ירושלים ויפתח משמעותית את חברות ההייטק והביומד בעיר.
מדברי משה ליאון, ראש העיר ירושלים: “בניין ירושלים הלכה למעשה. היום אנו מעניקים את היתר הבניה לבנייני קמפוס ההייטק באוניברסיטה העברית. חברת גב-ים יחד עם אנשי עיריית ירושלים והאוניברסיטה העברית עושים היסטוריה ומקימים קמפוס הייטק בקצב שלא היה כמוהו. טובי בנינו ובנותינו שלומדים וילמדו באוניברסיטה העברית, יוכלו גם לעבוד בחברות הייטק שכבר הבטיחו את מקומן בקמפוס. זהו חזון, זוהי חדשנות וזהו העתיד. נמשיך לקדם את ירושלים בנחישות, בעקביות ובאהבה לעתיד מזהיר״.
מדברי אבי יעקובוביץ, מנכ”ל גב-ים: “אנו ניצבים היום בנקודת ציון משמעותית נוספת עבור פארק גב-ים העברית, האוניברסיטה העברית והעיר ירושלים. הפארק העסקי-אקדמי מוקם בשיתוף פעולה אסטרטגי של חברת גב-ים, האוניברסיטה העברית, עיריית ירושלים וחברת הרל”י, והוא עתיד לשנות את מרכז הכובד של מפת פארקי ההייטק בישראל, להפוך את ירושלים לאזור ביקוש מוביל, ולהעמיד רף חדש וגבוה לפארקי הייטק בישראל, כמעצמה טכנולוגית. אנו מודים לעיריית ירושלים ולמר משה ליאון, העומד בראשה, על היתר הבניה להקמתם של שני הבניינים הראשונים בפארק, בזמן שאנו לקראת השלמת עבודות החפירה והביסוס של הפרויקט. פארק ההייטק החדשני, הראשון בארץ אשר מוקם בתוך תחומי הקמפוס של מוסד ההשכלה הגבוהה המוביל בישראל – האוניברסיטה העברית, ייצור אקו-סיסטם ייחודי המשלב בין התשתיות האקדמיות וכוח האדם האיכותי ובין תעשיית ההייטק, ויהווה בסיס להתפתחות ומובילות ארוכת טווח. זה לא עוד פארק הייטק בעיר מרכזית בישראל. זהו החיבור המתבקש בין בירת ישראל, ירושלים, להשכלה, לקדמה ולטכנולוגיה”.

 

2. משה ליאון, ראש העיר ירושלים, אבי יעקובוביץ, מנכ״ל גב-ים. צילום- דוברות עריית ירושלים.

 

3. רותם רביבי, מנכ״ל חברת הנכסים של האוניברסיטה העברית בירושלים, משה ליאון, ראש העיר ירושלים ואבי יעקובוביץ, מנכ״ל גב-ים. צילום- דוברות עריית ירושלים.

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
מקומות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית
הכפר בצרפת בו לכל התושבים יש אלצהיימר
מקומות
הכפר בצרפת בו לכל התושבים יש אלצהיימר
  “כפר אלצהיימר Alzheimer Village” הראשון בעולם, מחקה את החיים הרגילים מחוץ לבית החולים,
יש עיר ביפן שנראית בדיוק כמו שוודיה
מקומות
יש עיר ביפן שנראית בדיוק כמו שוודיה
  העיירה הזו היא עיר תאומה ל-Leksand במחוז Dalarna County, שבדיה והיא לכן אימצה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*