איך תייצרו בעצמכם ריהוט ידידותי לתקציב שלכם ולאיכות הסביבה. הקרטון הוא הפתרון

 

Giles Miller

Giles Miller

הוא צנוע, זמין, קל לעבוד איתו, הוא ידידותי לסביבה, לפעמים ממוחזר וכמעט תמיד ניתן למחזור. הוא זול, אבל יכול להיראות מיליון דולר. כבר שנים שמעצבים מנסים להפוך את הקרטון לסוגיו – המשמש להכנת דגמים מהירים וזולים למוצרים מחמרים יקרים – לחומר עצמו שממנו עשוי המוצר הסופי. גם בבתי הספר לעיצוב נפוצים תרגילים לבניית כסאות ונדנדות מקרטון. הרבה פעמים התוצאות בנאליות למדי, אבל יש גם הפתעות.

 

Giles Miller

Giles Miller

Giles Miller התאהב בקרטון במהלך פרויקט שעיצב להומלסים, הוא רצה לחלק להם שבלונות כדי שיחתכו וירכיבו רהיטים מקרטון גלי שימצאו ברחוב.
העניין של Miller בקרטון התפתח כשהבין שהוא יכול לצייר פיקסלים באמצעות משחק עם זוויות הגל של הקרטון. הדוגמא הפרחונית בסגנון הבארוק, המופיעה על רהיטים וגופי התאורה בעיצוב Miller, מיישמת סגנון עיצוב קלאסי בחומר לא צפוי. התיקים של Miller מעוצבים באותה טכניקה, והשילוב של ידיות מעור, חומר המזוהה עם מוצרים יוקרתיים, יוצר שילוב מרענן ומעניין.

 

Giles Miller

Giles Miller

Giles Miller

Giles Miller

Leo Kempf

Leo Kempf

Leo Kempf החל לעצב רהיטים מקרטון גלי, כי רצה לאפשר לכל אחד לבנות לעצמו רהיטים מחומרים זולים וצנועים, עם איכויות של רהיטי עץ יקרים.
הקרטון, חומר נגיש שהעבודה אתו לא מצריכה מיומנויות או כלי עבודה מיוחדים, מלבד שבלונה פשוטה, מאפשר לסיים יצירת רהיט בפחות מסוף שבוע אחד. מבחינת המראה מצליח Kempf להגשים את החזון: הרהיטים מחדשים מבחינה צורנית, ומרחוק אפשר אפילו לטעות ולחשוב שמדובר בעץ. למרות זאת, קשה להאמין שחיתוך ידני של שכבות הקרטון ישיג את הגימור הרצוי: השכבות זהות זו לזו וחופפות, כך שכל חיתוך לא מדויק יורגש מייד. בחלק מהרהיטים, כמו במדף “Gravity Powered” ובשולחן “Speech Bubble Discussion”, משלב Kempf חלקים מעץ, המחזקים את המבנה ומעשירים את המראה מצד אחד, אבל פוגעים במטרה המקורית – לאפשר לכל אחד לייצר אותם בעצמו. Kempf מודע לבעיות, ועובד עדיין על פתרונות אפשריים לשיווק המוצרים שטרם יצאו לשוק.

 

Leo Kempf

Leo Kempf

המעצב Jaime Salm לחברת Mio מוכיח שעיצוב ירוק וידידותי לסביבה, יכול להיות מאוד אופנתי ושמח.
ארבע הסדרות של אריחים לחיפוי הקירות שעיצב מ-100% פסולת נייר (חלקו ממוחזר וחלקו שאריות ממפעלים), מאפשרים ליצור שלל דוגמאות בסגנונות שונים ובצבעוניות עזה או רגועה, לפי טעמכם. האריחים מיוצרים באמצעות כבישת הנייר בתבניות, המאפשרת יצירת חללים נפחיים בקווים מעוגלים וצורות זורמות, שקשה מאוד להשיג באמצעות חיתוכים וקיפולים, המאפיינים מוצרים רבים מנייר. בסדרת האריחים האקוסטית מנוצלת הנפחיות הזו, בתוספת תכונת הנייר הטבעית, לספיגת רעשים. מוצר נוסף מבית היוצר של Salm בשיתוף Roger Allen, הוא: Nomad System סט של יחידות בניה זהות המיוצרות מקרטון ממוחזר, ומאפשרות בניה מודולארית של קירות זמניים העומדים בפני עצמם, ללא שימוש בעזרים נוספים וללא פגיעה במעטפת פנימית של החלל בו הם עומדים.

 

דנה חכים

דנה חכים

 

in_pic9_12159308974032

 

קולקציית הצמידים “הדור השלישי” העשויים מקרטון ביצים ממוחזר, בעיצוב דנה חכים ברקוביץ’, מוכיחה שעם קצת יצירתיות, אפילו אריזת ביצים ישנה יכולה להפוך לתכשיט מעוצב ומוקפד.
כל צמיד בנוי משתי רצועות קרטון, והאפקט התלת מימדי נוצר באמצעות חיתוך של מעוינים על גבי הרצועות, ועיגול הרצועות לצמיד. מטרת הקולקציה להציע אופציה למחזור החומר בפעם השלישית, ובכך להפחית את הצריכה המואצת של חומרי גלם.

 

שז לונג מקרטון בעיצוב a4adesign

שז לונג מקרטון בעיצוב a4adesign

סטודיו A4Adesign מתמחה בעיצוב וייצור רהיטים, פסלים, צעצועים ועמדות מסחריות מקרטון כוורת.
2 לוחות נייר שביניהן מסודרים לוחות נייר נוספים במבנה של כוורת דבורים. רב המוצרים מתאפיינים בהומור ומשתמשים בשיטה הפשוטה והמוכרת ליצירת מבנים תלת ממידיים מיחידות דו ממדיות באמצעות שילוב שתי יחידות או יותר למבנה של צלב. ה “Xmas tree” למשל, הוא עץ לחג המולד הבנוי בשיטה זו. המוצרים מיועדים להרכבה עצמית, ומשווקים כמעין בלוק גיליונות קרטון החתוכים בצורה של מזוודה. החלקים להרכבת המוצר כבר חתוכים בגיליונות, אך לא מופרדים מהם, ובכך מהווים בעצם את האריזה למוצר. הרהיטים בעיצוב הסטודיו בנויים בשיטה אחרת, של הצמדת שכבות קרטון זו לזו ליצירת נפח וחוזק, אבל בכל המוצרים מתוצרת הסטודיו יש למבנה הכוורת תפקיד מרכזי במראה הסופי של המוצר, כפרט שמתגאים בו ולא מנסים להסתירו.

 

87897_1_800

Phil Bridge סטודנט בריטי לעיצוב עיצב אופניים מקרטון, כדי שלא יגנבו אותם.
כרוכב אופניים נלהב, הוא היה מוטרד מכך שבכל 71 שניות נגנבים אופניים בבריטניה. מתוך בחינת האופן שבו אנשים משתמשים באופניים וניתוח דגמי אופניים רבים, הוא הבין שאחת הבעיות העיקריות היא שהם מידי יקרי ערך ואנשים לא מעוניינים להשקיע כסף רב ברכישת אופניים ואז להשאירם ברחוב, חשופים לנזקי הסביבה ולחמדנות עוברים ושבים. המטרה של Bridge הייתה להוריד את הערך של האופניים עד כמה שניתן, והפתרון נמצא בדמותו של הקרטון.”אם תבנה אופניים מקרטון, אף אחד לא ירצה לגנוב אותם” הוא אומר. גם הוא משתמש בקרטון עם מבנה של כוורת דבורים שחזק מספיק כדי לעמוד בעומסים והמאמצים המופעלים עליו. רב החלקים אכן מיוצרים מקרטון, וכולם נכנסים בגיליון אחד שמחירו 3 יורו. יחד עם אביזרים כמו שרשרת וצמיגים, מגיע מחירם של האופניים ל-15 יורו בלבד, וBridge מעריך שהם יחזיקו מעמד חצי שנה בנסיעות יומיומיות בעיר.
77903_1_800

חלק מהמעצבים משתמשים בקרטון בגלל העניין שגילו בחומר עצמו, בתכונות וביכולות שלו, חלקם מוצאים שהוא פתרון חדשני בעיצוב מוצרים שהיינו מצפים לראות מחמרים אחרים (לפעמים בגלל הפונקציונאליות שלהם ולפעמים בגלל הסגנון), הרוב משתמש בו בגלל שהוא זול ובגלל התכונות ה”ירוקות” שלו, וחלקם משתמשים בו להעברת מסרים חברתיים.
כך הוא Chris Thomson, מעצב אוסטרלי צעיר המעצב אובייקטים עם הרבה הומור ועם מסר חברתי מובהק. את האתר שהקים: “When homeless take over the world” הוא מתאר כ”הצצה סרקסטית לעתידו של עיצוב המוצר מנקודה בזמן שבה המדע יגרום לגל הרס בלתי הפיך, שהיחידים שישרדו אותו יהיו אנשי הרחוב. אז ייהפך הקרטון לזהב”. Thomson מציג מוצרים שחלקם אבסורדיים וחלקם שימושיים. לטענתו, ההומלסים, שהם אוכלוסייה רבת תושייה, מחזיקים את תעשיית המחזור בערים הגדולות בעולם באמצעות שימוש, איסוף והזדכות על מוצרים הניתנים למחזור. בין האובייקטים של Thomson ניתן לראות ארנק מקרטון כמענה לארנקי עור שצועקים “תשדדו אותי”, וטבעות נישואין מקרטון, שהוא אומר עליהן “שאמנם יהלומים הם חבריה הטובים של האישה, אבל בזמן גירושין הטבעות הניתנות לשריפה מאפשרות סיפוק רב הרבה יותר”. מרבית האובייקטים של Thomson מעוצבים בגימור נקי יחסית. האובייקט Hide a key, המיועד לאלה מאתנו שעדיין מחביאים את המפתח מתחת לשטיח או בארון חשמל ומופתעים לגלות שפרצו לנו הביתה, איננו כזה. Hide a key היא חתיכת קרטון קרועה ומרופטת, כזו שאיננה רומזת בשום צורה על זה שמשהו מתחבא בה, וככזו היא משקפת את התחכום שבעיצוב: היא נראית פשטנית אבל זה רק בגלל שהיא לא מפחדת להשתמש בתכונות ואופי החומר ממנו היא עשויה.

 

88697_3_800

88697_2_800

88697_4_800

 

40085_1_800

40085_2_800

40085_3_800

40085_4_800

 

42662_1_800

 

cardboard-furniture-5_tjlTy_1822

 

201092_1_800

 

לכל הכתבות בקטגוריית מדריך
+כתבות מומלצות
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
מקומות
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
  במשך 30 שנה עמל חובב האמנות היצירתי, כדי להמיר את ביתו השכור לווילה
Le château Laurens
מקומות
Le château Laurens
לורנס מימן את שיפוץ הווילה מהון משירש מבן דוד עשיר, שהיה ברון. למרות שלא היה
כימאי ויזם אוגנדי, יוצר מי שתייה צלולים ונקיים, באמצעות פסולת
מקומות
כימאי ויזם אוגנדי, יוצר מי שתייה צלולים ונקיים, באמצעות פסולת
המים נשאבים למטהר על ידי משאבה סולארית, עוברים דרך מסנן חול ופחמן ולבסוף דרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*