החזון של האמן האיזוטרי Leonard Knight החל בכדור פורח בשנות ה-70. הוא חלם לצייר את הכתובת "GOD IS LOVE" על בלון ענק ולשחרר אותו לשמים. לרוע המזל, למרות כל ניסיונותיו, נייט לא הצליח לבנות כדור פורח שהיה כשיר לטיסה. בסופו של דבר היגר נייט למושבה של אמנים במדבר קליפורניה בשם Slab City. הלהט היצירתי של נייט מצא במהרה מדיום חדש:

 

הר הישועה Salvation Mountain הוא יצירת אמנות עממית, מתנשאת באמצע המדבר, מעוטרת במסרים של אהבה. היא נבנתה מאדובי, חציר ואלפי גלונים של צבע. גם במקרה זה, כמו עם הכדור הפורח, הניסיון הראשון של לאונרד לבנות את הר הישועה לא היה מוצלח. ההר קרס בתחילה כי הוא נבנה מחומרים לא עמידים. אלא שנייט עצמו כנראה קורץ מחומר עמיד יותר, הוא גם האמין שאלוהים קרא לו לחיות באקלים מדברי קשה כדי שיוכל להראות לעולם שאהבה וקבלה יכולים לשגשג בכל מקום. נייט האמין שהמסר שלו על אהבה אוניברסלית יכול לחדור אפילו ללב הקשוח ביותר.
הגלגול השני של הר הישועה – שעומד עד היום – כולל עיבודים צבעוניים של פסוקי התנ”ך, הדגל האמריקאי, לב אדום וצלב חמור סבר. לאונרד נייט יצר את הר הישועה כאנדרטה לאהבתו הבלתי מותנית של אלוהים לכל האנושות – אפילו הפגומים ביותר שבינינו. הקהילות המקיפות את סלאב סיטי ואת ים סלטון הסמוך (אגם שניקווה מנגר רעיל ונחשב לאסון אקולוגי) הן של אנשים שנפלטו אף הם משולי החברה ולא מצאו את מקומם בחברה.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
תרבות
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
אלגוריתם של מחשב בזמן שתרגמה את ההרצאות של הפרופסור למתמטיקה שלה, Ada Lovelace הוסיפה
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
תרבות
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
  ד”ר מרטין לותר קינג ג’וניור נושא את נאומו “I Have a Dream” בפני
ההצלחה של צה”ל היא ניצחון החמאס: תמונת הניצחון של ישראל, מול החמאס
תרבות
ההצלחה של צה”ל היא ניצחון החמאס: תמונת הניצחון של ישראל, מול החמאס
הציר החמאסי (איראן-קטאר-עזה), בחר בסיבוב הנוכחי בטקטיקה שונה של לוחמה מזו שבעבר, הרבה יותר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*