בסדרת הצילומים Seduction (הֲסָתָה), צילם צלם האמנות השווייצרי Cyril Porchet קתדרלות בארוקיות ברחבי העולם (גרמניה, ספרד, אוסטריה, מקסיקו, אקוודור ועוד).
כנסיות רוויות קישוטים ואלמנטים דקורטיביים, מפעימים, מרוממי נפש ורוח, פאר אשר מבלבל את החושים, כך שבמבט ראשון, אנחנו מביטים בהם בהפשטה. רק לאחר מכן, אט אט אנחנו נרגעים מתחילים להבחין באלמנטים קונקרטיים.
הצלם בחר באקסטרוונגריות של הבארוק, לבחינת האופי הדרמטי של החברה שלנ כיום. כפי ש-Guy Debord מגלם בעבודתו "La Société Spectacle", כל העולם הוא שואו תמידי. כיום, משאלותינו מגולמות בצילומים ולא בקתדרלות, אבל האפקט זהה: המציאות הופכת למזויפת, ולכן השקר נראה אמיתי והאמת נראית שקרית.
ההיסטוריה מלמדת, שסגנון הבארוק התפתח בתקופה שבה הכנסייה הקתולית הגיבה ליריבות שלה עם המדע ופרשנויות חדשות לדת. הבארוק המונומנטלי שירת את האפיפיורות, להמחיש ליצורי האנוש, שהיא המלוכה המוחלטת ולכבוש מחדש את הנשמות.
הכנסיות הבארוקיות הן אצל הצלם מטאפורה של מחזה, הצילומים שלו מהווים גם תזכורת היסטורית לתפקודן: כלי רב עוצמה של תקשורת, מניפולציה ותעמולה.
https://cyrilporchet.com/projects/seduction/
.