גיליון 076 D+A

075 design + architecture 076 פורצי דרך עם פרדיגמות חדשות באדריכלות הבית השחור, הבית הלבן פיצו קדם אדריכלים מתכננים חלומות זיו קריכלי אדריכלות ועיצוב פנים אדריכלות עם מסר יואב מסר אדריכלים מגורים אלכס כהן אדריכלים ברוידס אדריכלים אדריכל רז מלמד — אירוח והסעדה פיצו קדם אדריכלים איתי גדרון — אמנות OLEK — מאיץ חלקיקים אדריכל ירון אלדד FT DESIGN בן עזרא אדריכלות המגזין הדיגיטלי DIGITAL

אדריכל: שלומי לוין | מעצבת אביבי: מזי נרקיס | צלם: ליאור טייטלר | בית פרטי במרכז הארץ

*2226 טל: www.avivi.com א.ת. הרצליה 11 הסדנאות | הרצליה פיתוח 37 הלח״י | בני ברק א.ת. ראשל”צ 4 לישנסקי | ראשל”צ א.ת. בני דרום (אשדוד) | בני דרום א.ת. כרמיאל 38 החרושת | כרמיאל חדש! - REDESIGN מתחם | קרית אתא SMART KITCHEN קולקצייה מהפכנית של מטבחים חכמים היוצרת שינוי בהרגלי העבודה במטבח א ב י ב י מ ט ב ח י ם

,D+A DOMUS השתתפו במהדורה המיוחדת ויוקרתית, של כתב העת המביא ליזמים ובונים בארץ ובחו"ל, את משרדי התכנו הבולטים והחשובים דומוס. D+A בישראל, לפי בחירת ועדה מקצועית בשיתוף מערכת הפצה וקהל יעד: המגזין מגיע אישית עם שליח, לידי אלפי מקבלי החלטות בחברות יזמיות לבנייה ונדל"ן בישראל ובעולם, מלונאים, משקיעים, עיריות, בעלי רשתות מסחר והסעדה ועוד — וגם נמענים ורוכשי נדל"ן פרטיים. 90,000־ באימייל האישי ל 050-4322293 גב' תמי נחום | 050-5282937 : גב' ליזי הרושלפרטים וגם בדיגיטל: יחד עם: הגיליון השנתי הבינלאומי של אדריכלי ישראל המגזין הדיגיטלי הבינלאומי של אדריכלי ישראל א ד ר י כ ל י ם + פ ל ט פ ו ר מ ת י ז מ י ם מצגת של משרדכם באתר D+A האינטרנט פרק מיוחד במגזין על משרדכם, יכלול קישורים לנכסים הדיגיטליים שלכם וסרטונים. ניתן לעדכן את הפרק שלכם ולהוסיף לו חומרים, לאורך כל השנה. אתר התוכן הגדול והאיכותי בישראל גולשים בחודש. 377,000 היחשפו למעל

(רשימה חלקית) למי מגיע המגזין אפריקה ישראל מגורים — הוד אורן / אשטרום — גיל גירון / אזורים השקעות — דרור נגל / אלקטרה — איתמר דויטשר / אקרו נדל"ן — צחי ארבוב / אשדר — ארנון פרידמן / אקרשטיין — צביקה אקרשטיין / אספן גרופ — פרג גיא / אלעד ישראל — יפו רונן / אמות השקעות — מוסלר אבשלום / אלוני־חץ נכסים והשקעות — נתן חץ / אאורה ישראל — יעקב אטרקצי / א. וייס בניה ופיקוח — יובל וייס / א. ושאחי הנדסה — ואסחי איסמעיל / אביסרור משה ובניו — אלי אביסרור / אפי קפיטל — שקדי אפי / אפקון החזקות — ג'רי שנירר / אפרידר — אלעזרא אלי / אחים דוניץ — ניסים אחיעזרא / בונה ריינה — בסול אנואר / בנייני העיר הלבנה — איציק בן שוהם / בוני התיכון — עמי פרץ / ב.ס.ר. — נחשון קיויתי / גב־ים לקרקעות — אבי יעקובוביץ / גזית גלוב — רחל לוין / דניה סיבוס — רונן גינזבורג / הכשרת הישוב — עופר נמרודי / האחים אבו עיאש — אבו עיאד כאיד / התבל אינטר גרופ / ח. מיתר בע"מ — איציק מזרחי / י.נ.ו.ב בניה ופיתוח — שגיא לנצ'נר / יוסי אברהמי הנדסה — יוסי — רודי גבסי / מלונות פתאל — דוד פתאל / מ. אביב מפעלי בניה — אסף אביב / מוריה LENNY GROUP אברהמי / - חברה לפיתוח ירושלים — נויוירט דורון / מצלאוי חברה לבנין — סמי מצלאוי / משהב חברה לשיכון — אבי סולימאן / מנורה — איזו אהרון / נכסים ובניין — דורון חיים כהן / עמידר החברה הלאומית לשיכון — ראובן קפלן / פרשקובסקי — ארנון פרשקובסקי / צרפתי ובניו — מלי קאירי צרפתי / צ.פ. ייזום ובנייה — צבי פוקס / צמח — י.ש. אחים יעקובי — פיני יעקבי / קבוצת אליקים בן-ארי YSB המרמן — חיים פייגלין / צרפתי שמעון / קבוצת — דניאל בן ארי / קבוצת אלמוג — יקי אמסלם / קבוצת אפגד — הניג שי / קבוצת בסט — טנוס אליאס / קבוצת טריגו השקעות — איציק תמיר / קבוצת מגנזי — ניר עפרוני / קבוצת מליבו — נחום אמיר / קבוצת פדלון לבנייה — הרצל פדלון / קבוצת שפיר — הרצל שפירא / קלוד נחמיאס / קרדן נדל"ן — דני מור / קבוצת יצחקי — מישאל יצחקי / רייסדור יזמות — יקי רייסנר / רגבים רמי צרפתי / רבוע כחול נדל"ן — זאב שטיין / רוטשטיין — אבישי — מתן פרטמן / שיכון ובינוי — ירון קריסי / שיכון ובינוי נדל"ן — תמיר דגן / שיכון ובינוי RM GROUP בן חיים / סולל בונה — אהוד דנוך / שיתופית — נמרודי דוד / שמשון זליג — יונית זליג כספי / שתית בע"מ — שטרית שלום / שובל יזמות — שמי שובל / תדהר — אודי שרביט / עיריית חיפה / עיריית הוד השרון / עיריית רמת השרון / עיריית רמת גן / עיריית ראשל"צ / עיריית רמלה / עיריית פתח תקווה / עיריית חולון / עיריית גבעתיים / עיריית בת ים / עיריית בני ברק / החברה הכלכלית לחיפה — שחף אור / ויתניה — אהוד סמסונוב / חנן מור / יגאל דמרי / ירון ספקטור / מליסרון — ליאורה עופר / משולם לוינשטין — שאול לוטן / עו"ד יצחק חג'ג' ... ועוד

MAKE IT YOURS SHOP THE LOOK 072-3302210 , חולון 13 הסדנא SHOP ONLINE חדש באתר פיטרו: pitaro.co.il/shop MIRRA2 CHAIR BY HERMAN MILLER B DESK BY TIP TOE LAPTOP STAND BY PITARO ATELIER

03-9612213 : ראשל׳׳צ | 03-5467970 : נמל ת׳׳א 04-8491540 : חיפה | 03-5499776 : רמת השרון צילום: עודד סמדר | עיצוב: ירון אלדד טכנולוגיה חדשה בסמל semel.com

/ עורך ראשי Editor / גיורא אוריין Giora Urian / עיצוב Design עיצוב גרפי | / דינה שהם Dina Shoham Design / מנהלת פרסום Advertising 050-4322293 תמי נחום Tami Nahum 972-50-4322293 מנהלת פרויקטים מיוחדים 050-5282937 ליזי הרוש lizzydna@gmail.com מנהלת חשבונות ענת אילון / המו״ל Publisher בע״מ 2010 מתחמי עיצוב ואדריכלות Mitchamey Itzuv Veadrichalut Ltd 25 בית אוריין, אילת 47280 מורשה, רמת־השרון urianbooks@gmail.com 03-5408562 טלפון 03-5481028 פקס 03-5495931 : מודעות 03-5401065 : מנויים 25 Timna St. Morasha Ramat Hasharon 47280, Israel Tel. 972-3-5408562 Fax. 972-3-5481028 כל הזכויות שמורות. אין לעשות כל שימוש שהוא © בכל חלק שהוא מהחומר הכלול במגזין זה, אלא ברשות מפורשת, בכתב ומראש, של המו״ל. © Exclusively Published And Distributed By Urian Books – Mitchamey Itzuv Ltd בשער: OLEK (CROCHETING THE LOCOMOTIVE) PHOTO: SLAWEK FIJALKOWSKI

www. o r bond . co . i l 1 - 7 0 0 - 7 0 - 5 0 - 7 5 best choice... מגוון קרניזים וסינרים מוכנים מעוצבים מגבס בגימור ישר, עגול, קטום זוויתי או משולב, באיכות גבוהה וברמת גימור מושלמת. לשימוש בחלוקת חלל פנימי או כפתרונות חיפוי והסתרה מעוצבים של צנרת, קורות ועמודים, תאורה, נישות, מדפים באגטים לחלונות ועוד. - כיסוי אקוטי מוכן מסביב לקולטן (צינור) להפחתת לחץ הקול. חדש קרניזים לעיצוב ולתאורה נסתרת פייגין אדריכלים צילום: רמי חכם

ארז שני צילום: עמית גרון :אדריכלות

www.kamoor.co.il | 050 . 7852525 : אליהו בן משה | חולון 265 , ביתן 6 הלהב נגריית קמור מספקת עבודות נגרות בהזמנה, בדגש על פתרונות יצירתיים לצרכים לא סטנדרטיים, ללקוחות פרטיים ומסחריים תוך כדי שמירה על ערכי מקצועיות, שירות, איכות וקיימות. הכוח המניע את צוות הנגרייה מתבסס על אתגרים אמנותיים ומקצועיים, עם דגש על שימור אווירה משפחתית ואינטימית בבית המלאכה.

תכנון: בלטמן כהן אדריכלות ועיצוב צילום: עמית גרון התמחות ייחודית בהנחת שכבות צבע עם תוצאת כיסוי למראה חלודה אותנטי מושלמת ועמידות לאורך שנים רבות. עיצוב וייצור מפתחים מפרופיל ברזל בלגי 054-5619527 | 09-8940017:טלפון | צור משה www.ozgiladi.com | Oz1958@netvision.net.il

, א.ת. פולג 22 המלאכה נתניה-השרון | 32 יצחק בן צבי ראשון לציון | מול קניון איילון 31 לח"י בני ברק WWW.MODY.CO.IL | , נשר 7 הבונים חיפה | D-CITY- מתחם ה מישור אדומים

www.neolith.co.il | instagram: neolith_israel | majesticgemstone@gmail.com

Duravit and Philippe Starck present SensoWash® Starck f, a new generation shower toilet for state-of-the-art, natural toilet hygiene. Maximum comfort is guaranteed thanks to technical finishing touches such as a motion sensor for auto-matic lid opening through to a wide range of setting options for seat heating, water spray and the controllable warm air dryer. Combinable with all Duravit design series thanks to its uncompromisingly puristic design. www.duravit.co.il Shower-toilet SensoWash® Starck f. Iconic design. Maximum comfort.

| נגריית שבלול | , הרצליה 20 תצוגה: גלגלי הפלדה 03 . 6183053 . טל תכנון: פיצו קדם אדריכלים צילום: עמית גרון שנים, 22 עם ניסיון של :קצת עלינו נגריית שבלול מגשימה את החלום העיצובי למגוון לקוחותיה. מיום הקמתה היא התמקדה בהנגשת ריהוט ופרטי נגרות בהתאמה אישית מהשורה הראשונה. איסוף, שרטוט, הכל נעשה על ידי – עיצוב, ליווי והתקנה צוות המומחים שיעניקו לכם ולרצונות שלכם יחס אישי שתפור למידותיכם. כחלק מהתאמה אישית אחד המומחים שלנו יגיע לראות את השטח בו יותקן המוצר, כדי לבצע מדידות ולוודא שהמוצר יתאים למידות הרצויות, כי אין תועלת בריהוט מושלם ומותאם אישית אם הוא לא עובר בדלת. היחס האישי לא ייעלם בשלב הראשון, הוא ימשיך לאחר המדידות לבחירת החומרים הטובים ביותר לביצוע, ואחר כך בצורה של ליווי על ידי מחלקת התכנון שלנו, ולאחר קביעת לוח זמנים הוא יגיע בצורת עמידה בהתחייבות. לבסוף תפגשו את השירות האישי שלנו באחריות ובשירות שתקבלו לאורך הגעתם הביתה. – שבלול השנים.

www.crcontech.com | 09.7678361 המתמחה בע"מ היא חברה הנדסית המתמחה CR Contech לאורך במערכות ריצוף וחיפוי רב שכבתי היצוקות באתר. עשרות שנות פעילותה, הובילה וביצעה החברה מאות פרויקטים לחיפויי טראצו, עיבודי בטון וחיפויים פולימריים שונים ללא תפרים ), על פי מפרטים שהתאימו המומחים שלנו לדרישות seamless( בע"מ אנו מאמינים CR Contech הספציפיות של כל פרויקט. בשיעוץ מקצועי וליווי צמוד לאורך כל תקופת הפרויקט הינו כלי הכרחי להצלחתו ומהווה את החותם המקצועי של החברה. תכנון: פיצו קדם אדריכלים צילום: עמית גרון CR Contech ריצוף טראצו אפוקסי בביצוע עיבודי בטון | אפוקסי | מיקרו רזינה | טראצו

תכנון: פיצו קדם אדריכלים צילום: עמית גרון מעקות זכוכית שתולים למרפסת סביב הבית סקיילייט בזכוכית מרחפת LOW E בידודית במסגרת היקפית חברת בר-אור מראות בע"מ בעלת נסיון של שנה בתחום הזכוכית בניהולו של שלמה הרגס. 30 מתמחה בעבודות זכוכית מעוצבות ומיוחדות.

www.yairdoram.co.il | - yair doram lighting | 03-6182619 : לתיאום פגישה | , בני ברק 28 רחוב לח"י יאיר דורם תאורה האיטלקי LUCEPLAN למותג SHULAB בעיצוב הסטודיו הישראלי MALAMATA גוף התאורה

tk@tomkanor.co.il | 050.2553380 | תום קנור תכנון: פיצו קדם אדריכלים צילום: עמית גרון

באר-שבע | נתניה | פתח-תקווה | אשדוד | חיפה | חדרה | בני ברק | ירושלים | חולון www.harash.co.il באר-שבע | נתניה | פתח-תקווה | אשדוד | חיפה | חדרה | בני ברק | ירושלים | חולון www.harash.co.il בחרש יודעים לעשות את זה אחרת. סניף חרש מזמין אתכם תמיד להגיע, להתרשם ולהתאהב

"כְּתִפְאֶרֶת אָדָם לָשֶׁבֶת בָּיִת, הַבַּיִת הוּא הָאָדָם וְהָאָדָם הוּא הַבַּיִת…"

עלינו אנו מתמחים בפרויקטים בתחום הבניה והשיפוצים עם דרישה גבוהה לאיכות. משימתנו היא הצבת סטנדרטים גבוהים בענף הבניה. במהלך העשורים האחרונים ביצענו בהצלחה רבה מספר רב של פרויקטים מורכבים וסיפקנו ללקוחותינו את היכולת ליהנות מעבודה באיכות הגבוהה ביותר, תוך חיסכון בזמן יקר, מתח והוצאות מיותרות לאורך כל התהליך. מדוע אנחנו? תהליך בנייה או שיפוץ הוא תהליך שעלול לאתגר לא מעט אנשים ולעיתים להפוך למייגע או מתיש. לכן, הגישה הבסיסית והמבדלת שלנו היא להפוך את התהליך לחוויה חיובית בכל ההיבטים האפשריים. כיצד אנחנו עושים זאת? מקצועיות אנו מבינים היטב את החשיבות הרבה של עמידה בתקציב ובלוחות זמנים, וכמובן ללא פשרות באיכות התוצאה הסופית. הניסיון העשיר שלנו במגוון רחב של פרויקטים ובמגוון לקוחות שונים, יחד עם הצוות המקצועי והוותיק של החברה ושיטות ניהול העבודה בסטנדרטים גבוהים ומקצועיים, מבטיחים את ניהול הפרויקט בצורה המקצועית ביותר. לקוחותינו נהנים מביטחון מלא לאורך כל הפרויקט והבטחת התוצאה הסופית הרצויה, וכל זאת בראש שקט. הצוות שלנו, מונה מגוון אנשי מקצוע מהשורה הראשונה המומחים בתחומם, כגון מפקחי בניה, מנהלי עבודה, מעצב פנים, חשמלאים ועוד. ניהול הפרויקטים הוא בשקיפות וזמינות מלאה, ומעל לכל — עם וודאות מלאה! tomer@asta-tomer.com www. as t a - tome r. com תקשורת בינאישית בין אם הפרויקט הוא שיפוץ או בנייה של בית, משרד או כל חלל אחר, ההבנה הבסיסית היא שאנחנו נכנסים למרחב האישי ביותר שלכם, עם כל ההשלכות הנלוות לכך. מכאן, גישתנו היא שמערכות יחסים ותקשורת הן דבר ראשון ואחרון. מתוך הבנה זו אנו שמים דגש רב על היבטי הזמינות והשקיפות וערך הוודאות של לקוחותינו. איתנו תקבלו תמונה מלאה על התהליך לאורך כל הדרך, עם זמינות מלאה לכל שאלה או חשש בנוגע לפרויקט, כמו גם מתן ייעוץ והכוונה שוטפים משלב ההיכרות ובדיקת הפרויקט ועד לסיומו, תוך התחשבות ותשומת לב לחייכם האישיים. תומר אסטה , נשוי ואב לשלושה. 1975 מייסד החברה, יליד הארץ, שנת תומר הוא דור שלישי לקבלני בניין, חי ונושם את עולם הבניה מילדות. תומר מבצע ומלווה פרויקטים שונים , תוך מתן דגש על מערכות 1997 בתחום הבניה משנת יחסים, בתשומת לב לפרטים הקטנים וליצירה בכללותה. אנחנו חתומים על התוצאה הסופית אך בעיקר על הדרך.

תוכנן ליין מקורי, אשר הקונספט שלו הינו גולמיות מטאלית, המתכתבת עם מינימליזם ומודרניזם המשקף את הרוח והקו המזוהה עם משרד האדריכלים, תוך שמירה קפדנית על צורכי הלקוח והפרקטיקה. למרות שעוצבו ארבעה סגנונות שונים, ישנה שפה משותפת לכל הדגמים. אדריכל ירון אלדד עיצב ארבעה דגמי מטבחים שונים, עבור מטבחי סמל. מטבח מעולמות למעלה: הקולינריה וחיי הלילה מאופיין בחיפויי נירוסטה עם שילובים של עץ מטבח המקיים למטה: מפגש בין עולמות קלאסיים למודרניים, תכנון האי בקוים ישרים וחומרים מטאליים מייצר הרמוניה בין העולמות מאיץ חלקיקים 26 עיצוב ותכנון מטבחי סמל עיצוב ותכנון מטבחי סמל ירון אלדד תכנון דבר המתכנניםטקסט

עיצוב ותכנון מטבחי סמל ירון אלדד תכנון OCO סטודיו ≈ עודד כהן הדמיות מטבח בעל קו מודרני למעלה: נקי המשלב חומריות של עץ, ברזל וקוריאן. ההשראה מחומר הגלם של צינורות המתכת מטבח מחומרים של עץ למטה: וברזל בעל קו מודרני תעשייתי מאיץ חלקיקים עיצוב ותכנון מטבחי סמל 27

מפלסים 3 בית פרטי בן מ"ר בנוי), בנס ציונה, 180( תוכנן עבור בני זוג ושלושה ילדים. EO2 HOUSE שיש אוהדמדרגות ומשטח מטבח מודולנובה מטבח קו נבון מדרגות פרביטל משטחי אבן טבעיים דורי קמחיתאורה צמר שטיחים שטיחים מודי קרמיקה ארנה רהיטיםריהוט סטטו דלתות שמעון בוזגלונגרות אומן EO2 HOUSE כל השטח רוצף באבן גרניט טבעית בגוון גרפיט כולל הבריכה, אשר קיבלה מראה נקי של בריכת גלישה ומשטח רצפה הידראולי שעולה ויורד ונותן אפשרות לכוון את גובה המים. מאיץ חלקיקים 28 EO2 HOUSE FT DESIGN תכנון דבר המתכנניםטקסט אייל תגרצילום

בקומת הכניסה ממוקם הסלון, המטבח, פינת האוכל, שירותי אורחים וסוויטת ההורים וכמובן הגינה והבריכה. שטח הכניסה עוצב בצורה מרשימה וזורמת לבית וכך גם שטח אירוח וגינה מפנקת לאורחים ובעלי הבית. כל השטח רוצף באבן גרניט טבעית בגוון גרפיט כולל הבריכה, אשר קיבלה מראה נקי של בריכת גלישה ומשטח רצפה הידראולי שעולה ויורד ונותן אפשרות לכוון את גובה המים. תוכנן מטבח חוץ גדול כולל משטח אבן טבעי, מקרר, כיור וגריל, מקומות ישיבה על הבר. נוספה פרגולה עם סגירת זכוכית המשמשת לסגירת חורף ואירוח בחוץ. מסך הקרנה גדול מול הבריכה להקרנת סרטים בגינה. גינון שתוכנן בקפידה וצמחיה מלווה אותנו לאורך כל הדרך משער כניסה של הבית ועד אזור הבריכה. קומת המרתף משמשת כחדר משפחה ובו קיר נגרות לאחסון צעצועים וספרים, שולחן עבודה ולימודים לילדים, טלוויזיה וספה מודולרית אשר הופכת למיטה ענקית. חדרי הילדים ממוקמים בקומה השלישית. המטבח האיטלקי עשוי ברמה גבוהה מאוד. קיר ארונות גבוהים אשר מסתירים מקרר אינטגראלי, תנור, מיקרו וארון עם דלתות מתכנסות, המשמשות כעמדת קפה פעילה עם אחסון, תאורה פנימית ושקעי שירות. הארונות הגבוהים ממשיכים כחיפוי בקיר הניצב לחזית הארונות הגבוהים. כך נוצרת קובייה אשר מגדילה ויזואלית את גבולות המטבח ומסתירה את דלתות הכניסה לחדרים. גימור הארונות הגבוהים במטבח דמוי מתכת ברונזה. מול הארונות הגבוהים ממוקם אי אשר משלב בחפיפה שולחן אכילה מאבן טבעית לחמישה סועדים. ושטח עבודה מרכזי בין הכיריים לבין הכיור עם הפנים לסלון ולגינה. מעל שולחן האוכל, גוף תאורה דקורטיבי תקרתי בגימור פליז המשתלב כמו תכשיט. בסלון רחב הידיים ישנו קיר עם נגרות בהתאמה אישית, מחולק לשני אלמנטים - החלק העליון עד התקרה מרחף ובגימור פורניר אשר מכיל טלוויזיה ובר משקאות והחלק התחתון שהוא בעצם מזנון מתכת עם מגירות לאחסון וקמין ביו אטינול. הנגרות יוצרת מראה מרשים ודרמטי במיוחד ונותנת במה והתייחסות לגובה. קיר הכח בבית זהו קיר המדרגות מפני שרואים אותו מכל נקודה בבית. הוא חופה בפייבר צמנט בגוון אפור בהיר עם ניתוקים דקורטיביים בגימור פליז, אשר מוסיפים צבע לפלטה המונוכרומטית בבית ויחד עם זאת לא גונבים את ההצגה. המדרגות תוכננו בהתאמה אישית — מדרגות מתכת מרחפות עם מדרך בגימור דקטון, במראה מודרני ודק במיוחד. הלקוחות ביקשו מדרך פרקטי שלא נשרט. בחדר השינה ארון בגימור פניקס וראש מיטה בייצור מיוחד מקיר לקיר בגימור בד בוקלה אשר משלב בתוכו גופי תאורה, שקעים ושידות מרחפות. חדר הרחצה משותף עם חדר השינה ומה שמפריד ביניהם הם בעצם דלתות הזזה בגימור זכוכית מושחרת. מה שמקבל את פנינו בכניסה לחדר הרחצה הוא כיור שוקת ענק עשוי אבן טבעית בשם 'פטגוניה' אשר נחה לה על ארון צף בגימור פורניר. מאיץ חלקיקים EO2 HOUSE 29

קומת הקרקע בנויה כשלוש מסות נפרדות, מחופות אבן לקט מהשומרון, עליהן מונחת המסה העליונה, מטויחת בלבן, בעלת דופן המשרבייה הפונה אל הרחוב. דופן המשרבייה נשברת וממשיכה אל חלל הכניסה של הבית מכיוון מזרח ומאירה אותו באור טבעי המשתנה ומבשר על שינויי האקלים והזמן. בין המסות, בקומת הקרקע, משתרע חלל האירוח של הבית, אשר כבר מהרחוב ניתן להרחיק מבט דרכו אל החצר האחורית ועד לקו האופק. הרצון לייצר בית מארח, הוביל לתצורה בה הגדר הקדמית של הבית, בקו הרחוב, נמוכה ויוצרת ספסל ישיבה ובקו הבניין חבוק פטיו בו שתול עץ זית, המהווה חלל ביניים המקדים את הכניסה אל הבית. דופן הפטיו הפונה אל הרחוב, ורסטילית, עשויה משערי פיבוט מפח בעלי דופן כפולה, כאשר כל דופן חתוכה בצורת דמקה ובהזחה; כך שכשעומדים מול השער הוא אטום וכאשר עומדים בזווית הוא אוורירי ופתוח יותר. ייצור השער תוכנן ויוצר עם חיתוכי לייזר במיוחד להשלמת חווית הכניסה אל הבית. כאשר נכנסים אל הפטיו ההרגשה היא שנמצאים כבר בבית, הודות לשפה האדריכלית שהושגה על־ידי מיקום המרווחים והפתחים לעומת המסות הבנויות. שפה היוצרת תחושה של קשר תלותי בין פנים הבית לסביבה שלו. בית האבן הגלילי שתכננה שירה בן עזרא, נטמע בסביבתו ומניח לנוף לעבור דרכו והוא ממסגר אותו עד לאופק. הוא מציע נופך עיצובי כפרי המהדהד את המרחב הנופי הגלילי, אך מתורגם לנוחות בשפה מודרנית, גיאומטרית ומלוטשת. בית בלב הגליל בן עזרא אדריכלות תכנון דבר המתכנניםטקסט שי אפשטייןצילום 30

בית בלב הגליל בן עזרא אדריכלות - שירה בן עזראתכנון טרלידורלוחות השערים וחיתוכי הלייזר ימי הורנשטיין מסגרות מאיץ חלקיקים בית בלב הגליל 31

42 "מאוד" אוטופיות ירוקות מתוך עמוד (קוריאה הדרומית), KYUNGAM ARCHITECTS ,KYEONGIDDO SUNGNAM מצפה צף. .2009 , קוריאה הדרומית

076 אדריכל ירון אלדד | עיצוב ותכנון מטבחי סמל 26 . עמ FT DESIGN | EO2 HOUSE 28 . עמ בן עזרא אדריכלות | בית בלב הגליל 30 . עמ 96 . עמ אמנית הגרילה OLEK שסורגת ברחובות 88 . עמ מסעדת היבה פיצו קדם אדריכלים 94 . עמ מסעדת קומפנייא איתי גדרון 62 . עמ דירה מחוספסת :ברוידס אדריכלים הילה ורן ברוידס 66 . עמ MB CS3 בית פרטי אדריכל רז מלמד 48 . עמ הרחבת מתחם המגורים גבעת אנדרומדה אלכס כהן אדריכלים 58 . עמ בחיפוש אחרי K HOUSE :השקט פיצו קדם אדריכלים 52 . עמ הבית השחור פיצו קדם אדריכלים אמנות מגורים אירוח והסעדה מאיץ חלקיקים JAVIER SENOSIAIN האדריכלות האורגנית של 34 LUIS BARRAGÁN אדריכלות וצבע אצל 36 SUPERADOBE , חלוץ בתי NADER KHALILI האדריכל האיראני 38 עיר הבטון הברוטאליסטית של לה קורבוזייה 40 הסגנון הספרדי של סנטה ברברה, אבל פסיכדלי 41 אוטופיות ירוקות ״מאוד״ 42 מרכז קהילתי למחול, נתניה :הבניין הרוקד 82 משכנות שאננים 85 לופט מגורים ניו יורקי אקלקטי 70 בין נוף לנוף 72 בין שמיימיות לגשמיות 74 בית מגורים בישוב יוקרתי במרכז הארץ 76 ספר פתוח 78 מעמקים 80 פורצי דרך עם פרדיגמות חדשות באדריכלות אדריכלות עם מסר יואב מסר אדריכלים מתכננים חלומות זיו קריכלי אדריכלות ועיצוב פנים

פורצי דרך עם פרדיגמות חדשות באדריכלות האדריכלות האורגנית JAVIER SENOSIAIN של הארכיטקטורה האורגנית של האדריכל המקסיקני, משקפת את עולם הצבע של האמנות המקסיקנית, עם דימויים של בעלי חיים ובני אדם והכל מתורגם למבנים יוצאי דופן. גיורא אוריין טקסט ,JAIME JACOTT צילום ,FRANCISCO LUBBERT SENOSIAIN SATELLITE HOUSE COMPLEX מתחם בית הלוויין , בפאתי מקסיקו סיטי. CIUDAD SATÉLITE מתחם קטן זה של ארבעה בתים ממוקם בהמגרש הנטוי והמתנשא מעל פני הרחוב, שימש להסתיר את היחידות באופן חלקי. כאשר מתקרבים למתחם, מתגלית חזית הדומה לשני נשרים עם כנפיים פרושות. , הוא אחת הדוגמאות הטובות 1995 בשנת JAVIER SENOSIAIN המתחם שהשלים תכנן אותו בהשפעת אדריכלים SENOSIAIN ביותר לאדריכלות אורגנית מקסיקנית. ופרנק לויד רייט, לצד מודרניסטים ניסיוניים HUNDERTWASSER כמו גאודי, . כולם גיבשו פילוסופיה JUAN O’GORMAN או FÉLIX CANDELA מקסיקנים כמו של אדריכלות המקדמת הרמוניה בין בית מגורי האדם לעולם הטבע "לפני שנולדנו, צפנו בבטן אמנו, כמו אסטרונאוטים בחלל ומפה נדחפנו לתוך קופסה, עוברים מתיבה אחת לאחרת, בתים מרובעים — עד שנמות ונכנס לקופסה נוספת. אנו הופכים את החיים למרובעים מאוד, הורגים את החירות, הספונטניות והיצירתיות. העיצובים שלי רוצים לצאת נגד כללי החיים האלה". JAVIER SENOSIAIN 2022 יוני + 076 34

EL NIDO DE QUETZALCOATL מלון נחש דוגמא נוספת לאדריכלות הפנטסטית ויוצאת הדופן של ,AIRBNB , הוא מתחם נופש במקסיקו, שאפשר לשכור ב- SENOSIAIN מי שחשקה נפשו לישון בבטנו של נחש, שכן הפעם העניק ,EL NIDO DE QUETZALCOATL האדריכל למבנה צורה של נחש ענק. , הוא גן פסלים צפונית למקסיקו סיטי. QUETZALCOATL או קן בדומה לקולגה המקסיקני שלו לואיס באראגן, סנוסיאן משתמש באור, צל, צבע וצורה כתכונות מנחות ביצירתו, תוך שהוא משתמש בארכיטקטורה אורגנית בכדי לשלב את המבנים מ"ר 5,000 שלו עם הסביבה והטופוגרפיה שלה. השטח של בו יושב המתחם, הוא מחוספס ולא סדיר — אתגר שסנוסיאין . הנחש מתחיל 1998 ניצל יפה ולטובה, בבניית המבנה בשנת יחידות שינה בתוכו. הנופשים 10־ בראש ולוע ומסתיים בזנב ו יכולים להתחיל את הבוקר בסיור בגן הפסלים, בחיק הטבע NAUTILUS HOUSE IN NAUCALPAN בית קונכייה דוגמה יפה לפילוסופיה של האדריכל, הוא בית קונכייה או צדף במקסיקו סיטי, הנושא את שמה של העיר , עבור משפחה מקסיקנית צעירה, שנמאס 2006 מהספרות הבדיונית. הבית נבנה בשנת NAUTILUS האבודה היה האדריכל הנכון לקרוא לו להגשים SENOSIAIN לה להתגורר בבית קונבנציונלי וכמהה להתחבר לטבע. את חלומם, שכן היצירה שלו שילבה אדריכלות מודרנית, אמנות עכשווית וטבע, בבית שהוא מדהים ויזואלית וייחודי לחלוטין. הבית משתלב בהרמוניה עם הטבע, ניחן בחזית קדמית חלקה עם קיר ענק של פסיפסים צבעוניים, המאיר את חלל המגורים באפקט של קשת צבעונית. הצורות האורגניות והמדרגות הלולייניות, מעידות על ההשראה של האדריכל מגאודי ופרנק לויד רייט. זהו שיר של חלל שבו הקונספט זורם מבפנים, אורגניזם למגורים. אנחנו מוצאים את הצורה במקום לתת לה צורה, היא משתחררת מעצמה. מה המשמעות של העתקת אלמנט של טבע כדי להתאים אותו לפרויקט אדריכלי? בעיני, הטבע הוא מקור ההשראה הגדול ביותר, אך הכבוד לטבע נובע מהתבוננות בו, מיצוי מהותו, עקרונותיו; לפרש ולא להעתיק אותו. המטאפורה תהיה כאן, להרגיש כמו חילזון בקונכייה, כמו רכיכה שעוברת מחדר אחד למשנהו, כמו דיירת סימביוטית של מאובן ענק. הרכיכה יודעת לייצר מבלוטות נוזל סידן המתקשה ויוצר את צורת הקליפה. כך גם כאן, הצורה מעוצבת כמעט כמו חימר בידיו של ילד 35

דיאנה ורלנד, אמרה פעם שהוורוד הוא הכחול כהה VOGUE עורכת של הודו. אבל כשחושבים על המבנים של האדריכל המקסיקני , שהתייחס בצורה גאונית לארכיטקטורה LUIS BARRAGÁN הקולוניאלית והמקומית של ארצו, ההצהרה הזו נראית איכשהו , האמין שהשילוב בין אדריכלות 1902 , יליד BARRAGÁN טובה יותר למקסיקו. ,1980 וצבע, יכול להיות זורם לחלוטין. כאשר הוענק לו פרס פריצקר משנת כינתה הוועדה את המבנים שלו "מעשה נשגב של הדמיון הפואטי", תוך הכרה ביכולתם להציע התרוממות רוח, הרמוניה וחיבור עמוק לטבע. כשהוא התחיל לתכנן מבנים במקסיקו סיטי המתברגנת, בראשית שנות השלושים אימץ את הסגנונות המקומיים של המדינה, רוכב BARRAGÁN של המאה הקודמת, על גל של צמיחה בנדל"ן. מאוחר יותר נסע לאירופה — שם הוא חצה דרכים עם לה מה שהוביל בסופו של דבר לחזון אישי –קורבוזיה ואדריכל הנוף הצרפתי פרדיננד בק יותר: החיבור האידיוסינקרטי שלו עם הסגנון הבינלאומי ועם אדריכלות קולוניאלית מקסיקנית חיה (בהשראת מבנים בצפון אפריקה). זו הייתה "ארכיטקטורה רגשית", המבוטאת בלוח צבעים חסר פחד ומכילה, במילותיו "קסם, שלווה, כישוף ומסתורין". היה מחושב בקפדנות ולעיתים קרובות אישי BARRAGÁN כל מרכיב במבנה של וכיום הוא אתר 1948 לחלוטין. ביתו והסטודיו שלו עצמו במקסיקו סיטי, שנבנה בשנת מורשת עולמית של אונסק"ו, מדגים את תפיסתו את האדריכלות כמעשה אינטימי נגד החיים המודרניים ומקום לניסויים מתמשכים. כמו צייר, לעתים קרובות הוא היה מבצע הציעו הסתגרות, פרטיות ושלווה. BARRAGÁN שינויים בצבע במהלך הזמן. הבתים של מאפיינים אלה התבטאו במעט חלונות, תחושת הסתרה בין מרחבים אינטימיים וציבוריים ועיצוב אקלקטי שכלל הכל, החל מיצירות מאת ג'וזף בויס ועד צלבים , לצבע, יותר BARRAGÁN וטוטמים פולקלוריים. וכמובן, היה צבע. הרבה מזה. בעיני מלכל גורם אחר, הייתה יכולת להתעלות מעל הגשמיות, לעורר זיכרון ולגעת בקודש נ אדריכלות וצבע אצל LUIS BARRAGÁN ,1980 האדריכל המקסיקני, זוכה הפריצקר בשנת הבדיל עצמו מעמיתיו בסגנון תוסס ומחשמל, תוך כבוד לארכיטקטורה של מולדתו כמו גם לתנועות מודרניסטיות. "שלווה. השלווה היא התרופה הגדולה והאמתית נגד ייסורים ופחד והיום, יותר מתמיד, חובתו של האדריכל להפוך אותה לאורחת קבועה בבית, לא משנה כמה מפואר או צנוע הוא. לאורך כל עבודתי תמיד השתדלתי להשיג שלווה, אך צריך להיות על המשמר לא להרוס אותה באמצעות לוח צבעים חסר הבחנה". LUIS BARRAGÁN בית בארגאן, מקסיקו סיטי לבית המגורים והסטודיו בהם בארגאן חי ופעל עד 1948 נבנה בשנת . מודרניסטי וצבעוני, זהו ללא ספק הבניין הייצוגי 1988 מותו בשנת , שהושפע באותה העת על ידי המודרניזם BARRAGÁN ביותר של סגנון והאמנות הפופולרית. הוא הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו והוא בית המגורים היחיד שהשיג את ההגדרה הזו. 2004 בשנת כיום הוא אחד המקומות המתויירים ביותר במקסיקו סיטי 2022 יוני + 076 36

במשך שבע שנים מימן ובנה בארגאן את הקפלה החדשה של המנזר , עם קירות צהובים, שני 1953 הזה במקסיקו סיטי, שקם בשנת צלבים גדולים וחלונות וויטראז' גרפיים, הקפלה היא חלל צבעוני ומואר, בו אפשר לעשות מדיטציה דתית בשלווה מוחלטת ) של 1929( על אף שהמבנה היה אחד מיצירותיו הראשונות , האדריכל הצעיר כבר ביטא בו את סגנונו, את משיכתו BARRÁGAN וטעמו בצבע. המגורים הלא טיפוסיים עוצבו עבור אינטלקטואל שחי — תערובת של בניין ארכיטקטוני 1964־ שם עם משפחתו עד מותו ב ואובייקט אמנותי, הבולט בנוף הקולוניות של גוואדלחרה CAPUCHINAS SACRAMENTARIAS הקפלה של , גוואדלחרה ITESO CLAVIGERO קאסה , מקסיקו סיטי CUADRA SAN CRISTÓBAL חוות החווה שזכתה בפרסום בינלאומי, נודעת בזכות קירותיה בצבע ורוד פוקסיה, נפח גאומטרי נועז והגוף הגדול שלה בצבע טורקיז. החווה הגרפית פתוחה 2016 . בשנת EGERSTROM לטבע, היא נבנתה בסוף שנות השישים למשפחת האתר הפך ללוקיישן עבור קמפיין פרסום של לואי ויטון "נסיעות" 37 פורצי דרך עם פרדיגמות חדשות באדריכלות

שנים מאוחר יותר, הוא הגשים את חלומו ופיתח את — צריך רק למלא שקי פוליאסטר SUPERADOBE טכניקת באדמה או בחימר, להשכיב אותם זה על גבי זה כדי ליצור את המבנה, לחבר אותם יחד עם תיל. הבנייה הפשוטה הזו שלו, הובילה את נאס"א להזמין את חלילי לתכנן עבורה בניית בתים על הירח. למרות שחלילי סיפק את התכנון שלו לחלל, הוא היה מודאג בעיקר מהמשבר שכוכב הלכת כדור הארץ מתמודד איתו. העיצוב שלו היה ועודנו, פתרון חד משמעי למשבר הדיור שאליו אנו הולכים. גם עמידה בפני אסונות שונים שהפלנטה מזמנת והשיטה SUPERADOBES ,CAL-EARTH זכתה לאישור ולשימוש על ידי האו"ם, במסגרת , המנוהל 1991־ הארגון ללא מטרות רווח שחלילי יסד ב .DASTAN KHALILI ו- SHEEFTEH כיום על ידי שני ילדיו המבנים שלו נוסו במחנה הפליטים זעתרי בירדן ואילו בנפאל, בית עמד ברעידת האדמה שריסקה SUPERADOBE יתומים שנבנה בטכניקת לא SUPERADOBES . גם בקליפורניה, ארבעה מבני 2015 את האומה בשנת נפגעו מהשריפות ההרסניות שהשתוללו שם וכילו שכונות על בתיהן נ האדריכל האיראני המנוח, הוא חלוץ לבתים היכולים להיות הפתרון האולטימטיבי לדיור בר קיימא. הרעיון שלו החל , לאחר שחלילי עזב את משרד 70־ להתגלגל מאמצע שנות ה האדריכלות המצליח שלו (שעסק בבניית גורדי שחקים בטהרן ובלוס אנג'לס) ויצא למסע אופנועים בן חמש שנים ברחבי איראן דרך כפריה הרבים. כאן הוא בנה את החזון שלו: בתים עשויים מהחומרים הפשוטים ביותר של כדור הארץ, שימשיכו לשכן את האוכלוסייה הפגיעה ביותר בעולם. NADER KHALILI האדריכל האיראני CAL-EARTH , של SUPERADOBE חלוץ בתי TAHMINEH MONZAVI, צילום SOROUSH MAJIDI, PAYMAN BARKHORDARI,SOMAYEH SAEIDI 2022 יוני + 076 38

הורמוז הוא נמל בעל היסטוריה מפוארת, במיצר הורמוז במפרץ הפרסי, דרום איראן, השולט במשלוח נפט מהמזרח התיכון. האי הזה מצטיין בנופים סוריאליסטיים צבעוניים יוצאי דופן. אלא שבאופן מוזר, התושבים המקומיים באי היפה, התיירותי והאסטרטגי פוליטית, נאבקים לשרוד כלכלית ומעורבים בפעילות של סחר בלתי חוקי באמצעות סירותיהם. ZAV בהורמוז מתבצע פיתוח עירוני ביוזמת מוסד ציבורי למחצה, ששכר את אדריכלים, במטרה להעצים את הקהילה המקומית של האי. אחד משלבי הפיתוח, הוא הקמת מעון תרבותי רב תכליתי בשם מג'ארה (פירושו הרפתקה) הקושר את חייהם של אנשים מקומיים ומבקרים מבחינה תרבותית וכלכלית. במדינה מסוכסכת פוליטית, בתוכה ומחוץ לגבולותיה, כל פרויקט אדריכלי הופך לבעל עניין של בעלי כח ועולה השאלה הבסיסית, האם האדריכלות יכולה להציע אלטרנטיבה פוליטית לחיים קהילתיים? זאת כשהיא עומדת בתווך בין אינטרסים של קבוצות שונות, כמו המדינה והמשקיעים מעיר הבירה טהראן וכלה במעמדות, בעוד תושבי הורמוז שותפים לפרויקט. התקציב לפרויקט, מושפע מהמצוקה הכלכלית שמביאות הסנקציות. הפרויקט שהוקם מאופיין בכיפות קטנות שנבנו בטכניקת אדובי, תוך שימוש בבוץ ובחול. כיפות הן מבנים שכיחים באזור. קנה המידה הקטן שלהם סייע לבעלי מלאכה מקומיים ועובדים לא מיומנים להתמודד עם בנייתן והמארג שלהן, יצר "שטיח" צבעוני המהדהד את הטופוגרפיה של הסביבה העצמה קהילתית באמצעות פיתוח עירוני, האי הורמוז, איראן פורצי דרך עם פרדיגמות חדשות באדריכלות 39

בשנות החמישים של המאה העשרים, הרפובליקה הצעירה, שנהייתה עצמאית לאחר שנים תחת המטרייה של האימפריה הבריטית, ביקשה להציג לעולם הודו חדשה, כזו שיכולה לשגשג בכוחות עצמה. וכך, פרויקטים מהפכניים של תכנון עירוני, תוכננו על שטח עצום של שטחים חקלאיים שטוחים, צחיחים ובעיקר ריקים. , בתקופה של חוסר ודאות לאומית, חולקה 1947 בשנת הודו למדינות שונות. ראש ממשלת הודו הראשון, , ביקש ליצור עיר אוטופית חדשה, JAWAHARLAL NEHR שתוכל לסמל את ריבונותם החדשה ועתידם המשגשג , על שם CHANDIGARH עם צמיחה עירונית. הוא קרא לה האלה ההינדית צ'אנדי והשם גאר, שפירושו מבצר. עם חיפש NEHR זאת, בהיעדר מתכננים עירוניים מקומיים, מתכנן תוצרת חוץ. בתחילה הועבר הפרויקט לידיו של אדריכל ומתכנן אמריקני, אלברט מאייר, שתכנן בנייני מגורים רבים בניו יורק ועבד כמהנדס בהודו, בתקופת שרותו בצבא ארה"ב במהלך מלחמת העולם השנייה. לצידו עבד מאצ'יי נוביצקי, אדריכל פולני, שעזר לשחזר את ורשה שלאחר המלחמה. יחד הם הגו תוכנית שמזכירה פרברים אמריקאיים אידיאליסטים, בהשראת עיר הגנים האוטופית. כשנוביצקי נהרג בתאונת מטוס , מאיר התפטר וראש ממשלת 1950 טראגית בשנת הודו חידש את החיפוש אחר האדריכל האוטופי שלו. כך הוא הגיע ללה קורבוזיה, אולי האדריכל הנודע ביותר באותה תקופה, שחזה עולם חדש בדמות המודרניזם. בתחילה היסס האדריכל לקבל את ניהול הפרויקט וגם דחה את המשכורת המפתה שהוצעה לו. לאחר שכנוע רב, לה קורבוזיה נעתר, לא בגלל הכסף, אלא בשביל לא 70- המורשת שהפרויקט זימן לו. לאדריכל בן ה ניתנה מעולם ההזדמנות לממש פרויקט משלו לתכנון עירוני מאפס. בשנות העשרים של המאה העשרים, דחו הצרפתים בתוקף את הצעתו לעצב חלק גדול ממרכז פריז ולבנות מחדש אזור עסקים תוך שימוש נ עיר הבטון הברוטאליסטית של לה קורבוזייה האדריכלות של ערים הודיות כמו מומבאי, דלהי וג'איפור, ספוגה בפולקלור עתיק וצבעוני הסוחף חושים. אבל יש אזור אחד שונה, בצפון הודו, למרגלות הרי ההימלאיה, שם התהוותה עיר בטון שתכנן באופן ניסיוני אדריכל אחד, מודרניסט מתקופה וממקום אחרים. הרחק משורשיו האירופיים, דווקא כאן בהודו, הועמד לבסוף ללה קורבוזיה, אבי הברוטליזם, "ארגז החול" לו ייחל בכדי לממש את יצירתו האולטימטיבית. יצרה 19־ דומיננטי בבטון. פריז של סוף המאה ה אזורים גאוגרפיים מעמדיים, העניים נדחקו החוצה והבורגנות נשארה והכתה שורשים במרכז העיר. הוא ,"PLAN VOISIN הציע רעיון עירוני אוטופי אותו כינה " שנועד לאכלס שלושה מיליון תושבים בסדרת גורדי שחקים. לאחר שהרעיון הזה שלו נדחה, ההזמנה ההודית זימנה לו את הסיכוי האחרון ליצור שיא שיסמל את פילוסופיות חייו, הרחק ממבקריו הצרפתיים. צ'נדיגאר תוכננה עם שדרות ארוכות, כיכרות ומחוזות המחולקים כמו רובע בפריז, עם מתחמי דיור ומבני ציבור ובתי ספר משלהם. הרעיון הראשוני שלו כלל עיר אנכית, בה הכבישים היו מוגבהים עם שטחים ירוקים מתחת. אלא שזה היה שאפתני לא רק במימוש, אלא גם בתקציב. במקום זאת, הוא עדכן את התוכנית של מאייר ונוביצקי והתאים אותה למערך גיאומטרי יותר וכמובן, והעדיף את השימוש בטון ברוט, גולמי, שהעניק לתנועה הברוטליסטית את שמה. 2022 יוני + 076 40

לה קורבוזיה ממילא לא גילה מעשיות רבה בפרויקט. הוא סירב לעבור להודו לצורך הפיקוח הצמוד על הבנייה וביקר באתר רק כמה פעמים בשנה. הוא גייס את בן דודו פייר ז'אנרט, כמו גם את האדריכלים האנגלים ג'יין דרו ומקס פריי כמעצבים בכירים אשר תכננו את הבניינים עצמם, בעוד הוא לוקח על עצמו את משימת התכנון הרחבה יותר. בעיר חדשה שנבנתה מאפס, עמיתיו של לה קורבוזיה אפילו תכננו ריהוט משלהם ובעיקר את כיסא ונחשב כיום JEANNERET הראטן המודרניסטי שעיצב ליצירה אייקונית הנמכרת לאספנים בממון רב. בנייני הבטון נראים כיום תמימים, עם כתמי צבע בהירים, רעננים וצעירים, נערצים על ידי רבים כאחד מאוצרות האדריכלות הגדולים בעולם, הם אף המריצו בזמנו את התוכניות לבניית ברזיליה הידועות לשמצה של אוסקר מבלי שראה 1965 ניימאייר. אך לה קורבוזיה נפטר בשנת את התוצאה הסופית של האודיסיאה ההודית שלו. עשרות שנים מאוחר יותר, רבים מבנייני הבטון הסמליים ביותר של לה קורבוזיה, בעיר האוטופית הזרה הזאת למרגלות הרי ההימלאיה, מזדקנים רע מאד בעונות הקיץ ההודיות ובמונסונים. העיר תוכננה בתחילה 1.6 תושבים והיא צפויה לאכלס 500,000 לאכלס . שכונות העוני ממשיכות 2031 מיליון תושבים עד שנת להתרחב מחוץ לעיר, ההפך הגמור מחלומו של לה קורבוזיה. אך כנגד כל הסיכויים, צ'נדיגאר הפכה לעיר העשירה בהודו לנפש והעיר לכאורה ממשיכה לפרוח כאחת הערים העשירות, הנקיות והמאושרות ביותר בהודו. העיר חיה כפי שהתכוון לה קורבוזיה מתכנן בתים בסנטה ברברה, שרבים JEFF SHELTON האדריכל מבתיה לבנים "בסגנון ספרדי" המגדירים את העיר. בתיו משתלבים בסגנון זה, אבל מוסיפים לו את טביעת החותם הייחודית לו: עיצוב גחמני משהו לחללים הלבנים המוכרים, פסיכדליים, חללים לא סדירים ועבודות זכוכית לא שגרתיות. למעשה, כל אלמנט בבית הוא בעיצובו, מהריהוט ועד התאורה ועד הטקסטיל והאריחים, והכל ממומש בעזרת בעלי מלאכה מיומנים שעוזרים לו להשלים את היקום האסתטי שלו הסגנון הספרדי של סנטה ברברה, אבל פסיכדלי בסנטה ברברה, קליפורניה, התרחשה רעידת והאדריכלים בחרו לחדש 1925- אדמה גדולה ב אותה ברוח המורשת הספרדית. 41 פורצי דרך עם פרדיגמות חדשות באדריכלות

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=