מרכז קנזס סיטי לאמנויות הבמה, שתכנן אדריכל משה ספדיה, שוכן על אזור גבוה ונפתח לתצפית נרחבת על הנוף ואל קו הרקיע של העיר. האולמות הפנימיים נראים דרך מעטפת טבעות הזכוכית וככל שהאור הטבעי משתנה, כך גם שקיפות הבניין משקפת את סביבתו של המבנה ובו זמנית רומזת על פנימיותו. בלילה הבניין מציג את הפעילות הפנימית המתרחשת אצלו, בפני הקהילה שבחוץ.

באולם מופעי הבמה, במקום היחסים הפרונטאליים המסורתיים של הבמה והקהל, הקיפו האדריכלים את יוצרי המוזיקה בקהל, אשר יכול לחוות את המופע ללא מרפסת או תקרה מעליו. האולם חגיגי ושופע. שלוש מרפסות עוטפות את האולם במתחם דמוי פרסה. מעקות המרפסות מהווים פרשנות מחודשת למרפסות המוזהבות, הנוצצות מנרות דולקים של התאטראות מהמאה ה-18 וה-19. האורות משתקפים ויוצרים תאורה דמוית נברשות המשתנה ללא הרף.

PERFORMING ARTS CENTER
KANSAS CITY, UNITED STATES
Architects: Safdie Architects
Year: 2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
קירות הזכוכית שלכם יכולים לספר סיפור – Holowave הופכת אותם לחיים
אדריכלות
קירות הזכוכית שלכם יכולים לספר סיפור – Holowave הופכת אותם לחיים
  הטכנולוגיה מחוללת אפקט של Mixed Reality: הצופה ממשיך לראות את החלל, המוצרים או
הבית שעוטה צעיף לבנים, טייוואן
אדריכלות
הבית שעוטה צעיף לבנים, טייוואן
  ברובע עם רחובות צרים מאוד, קרבה לשכנים ומרקם חברתי היפראקטיבי, הפרטיות נפגעת לעתים
וילת הנופש המרחפת מעל הג'ונגל בקוסטה ריקה
אדריכלות
וילת הנופש המרחפת מעל הג'ונגל בקוסטה ריקה
  "נורי" בשפת המקום כורוטגה היא ציפור והוילה מהווה קן בג'ונגל, פתוח, אישי וחי.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.