"רציתי להראות שיש כמה דרכים שבהן אתה יכול לגשת לארכיטקטורה - פה זו הרפתקה", אמר האדריכל האיטלקי הנודע Carlo Scarpa. בין יצירותיו המפורסמות, Villa Ottolenghi (נבנתה 1974-1978) בברדולינו, ורונה, איטליה, מגלמת את הפילוסופיה האדריכלית שלו, המשלבת טכניקות עיצוב מודרניות ומסורתיות. עם סיום בניית הווילה, בנובמבר 1978, נפטר האדריכל והיא נותרה הצוואה האדריכלית שלו לעולם האדריכלות.

 

וילה אוטלנגי הוזמנה בשנות ה-70 על ידי הרוזנת אוטלנגי כווילה למגוריה. זה היה הפרויקט הגדול והמורכב ביותר שבוצע אי פעם על ידי סקרפה, אתגר שהואנענה לו בתעוזה יוצאת דופן. העבודות האדריכליות של סקרפה מאופיינות בהקפדה על הפרטים הקטנים, הבנה של חומרים ויכולת לעסוק בנוף ובקונטקסט התרבותי ווילה אוטלנגי אינה יוצאת דופן בכל זה. היא ממוקמת במיקום אידילי, שוכנת בין כרמים ומטעי זיתים ומציעה נוף פנורמי של אגם גארדה והאזור הכפרי שמסביב.

 

 

הקונספט העיצובי של וילה אוטלנגי הוא נרטיב של חוויות מרחביות. היא מחולקת לחמישה אזורים עיקריים – הבית הראשי, הגן, בית ההארחה, בריכת השחייה והאורווה. לכל אזור יש את הזהות הייחודית שלו, אבל כולם מאוחדים בפילוסופיית העיצוב של סקרפה, הכוללת אלמנטים המטשטשים את הגבולות בין פנים וחוץ, חוגגים את החומריות ויוצרים דיאלוג עם הנוף וההיסטוריה של האתר.

 

 

 

הבית הראשי מהווה את לב הווילה. פריסת הבית היא סדרה של צורות גיאומטריות מצטלבות, המשרתות מטרות אסתטיות ופונקציונליות כאחד. השימוש בקירות מעוקלים לא רק מוסיף אלמנט של דינמיות לעיצוב, אלא גם יוצר רצף של חללים המנחים את הדיירים בבית ויוצרים מסע מרחבי מרתק.
אור הוא עוד מרכיב חיוני בעיצוב של Scarpa, שמשמש לשינוי חללים לאורך היום. חלונות, צוהר ופתחים הוצבו בצורה אסטרטגית, המכניסים פנימה זרמי אור טבעי הרוקדים עם הטקסטורות והמשטחים השונים בבית.

 

 

 

 

 

 

 

בחירת החומרים של סקרפה בוילה היא עדות לאהבתו לאומנות. בטון, אבן, עץ וזכוכית מיושמים בהרמוניה, לארכיטקטורה שנראית מודרנית ונצחית.
הווילה משתלבת עם הטופוגרפיה הגלית של האתר, מחבקת את הסביבה הטבעית במקום לכפות עצמה עליה. הגנים המדורגים, בהשראת החקלאות המסורתית של האזור, נופלים במורד הגבעה ומשלבים צמחייה מקומית ועצי זית עתיקים.
אלמנטים של היסטוריה מקומית שזורים בעיצוב הווילה. קירות רומיים שהתגלו במהלך החפירה, יוצרים שילוב מסקרן של הישן והחדש. הריבוד ההיסטורי הזה מוסיף עומק לוילה, בדיאלוג עם זמן ותרבות.

 

 

 

 

 

 

 

למרות שהאדריכל נפטר לפני השלמת הווילה, השפעתו מחלחלת לכל פינה בבניין. פילוסופיית העיצוב שלו – ליצור חללים שמתואמים לסביבתם, לכבד את העבר ולהעניק השראה לרוח האדם – ממשיכה לחיות בוילה אוטלנגי. וילה אוטלנגי זכתה להכרה כאחת מיצירותיו הטובות ביותר של סקרפה. חובבי אדריכלות ואנשי מקצוע כאחד מבקרים בוילה, לחזות בעיצוב המדהים שלה ולהזדמנות לחוות ממקור ראשון את החזון האדריכלי של סקרפה.

 

 

Photo by Martino Pietropoli

 

Photo by Martino Pietropoli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
פנטהאוז שבין אלגנטיות לרוגע, בין משפחה לחלל עבודה
עיצוב פנים
פנטהאוז שבין אלגנטיות לרוגע, בין משפחה לחלל עבודה
  בני הזוג הגיעו עם רשימת צרכים ברורה ושאיפות גדולות. הבעל, איש נדל״ן, ביקש
הוילה המפוסלת בהשראת לבוש הנשים הסרדיניות
עיצוב פנים
הוילה המפוסלת בהשראת לבוש הנשים הסרדיניות
  המתחם שעיצבה Doriana Fuksas מחולק ל-4 גופים עצמאיים: בגוף המרכזי, אזור המגורים, המטבח
שלושה בתים עתיקים ב-Hà Giang, וייטנאם
עיצוב פנים
שלושה בתים עתיקים ב-Hà Giang, וייטנאם
האדריכלות המסורתית של אנשי H’mong במחוז Hà Giang קלה לזיהוי על ידי קירות העפר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.