תחנת הרכבת התחתית, היא צומת מרחבי חשוב של העיר. המוני אנשים עוברים דרך חללים תת קרקעיים, בדרכם מהבית לעבודה, לבילוי, לקניות. האדריכלים התייחסו לחלל הזה בצורה תיאטרלית, כמו תיאטרון, שבו סיפורים מתפתחים ללא הרף.

האדריכלים הגדירו את המרחב הזה לא רק כצומת תחבורה, אלא גם צומת עם קשרים והתנגשויות שונות בין אנשים וסצנות וכתוצאה מכך סיפורים חדשים ותרבויות חדשות שנוצרות.
הלבנים האדומות נבחרו כאלמנטים מקומיים למאפיינים של המפרץ מולו העיר יושבת, כך גם צורתו עם גלים. אלה לא לבנים אדומות מסורתיות של בתים עתיקים אלא סוג חדש של בטון גולמי אדום.
בהם קבועות המסכות המפוסלות של האמנית סו וו. תושבי העיר נתקלים זה בזה מדי יום במסעותיהם, חולפים זה על פני זה. במרחבי הרכבת התחתית והאוטובוסים, פניו של כל אדם הם של אינדיבידואל יחיד, אותנטי אך גם רושם מטושטש של הקולקטיב. המסכות משקפות את הקשר העדין בין הקולקטיב והפרט.

שיאמן, סין
אדריכלים: ATENO
שטח: 471 מ"ר
שָׁנָה: 2023
צילומים: Sicong Sui
אדריכלים מובילים: Troy Sun

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית Made in Italy
+כתבות מומלצות
רב הנסתר על הגלוי: הבית כמרחב רגשי, חושי ופילוסופי
עיצוב, אופנה ומיתוג
רב הנסתר על הגלוי: הבית כמרחב רגשי, חושי ופילוסופי
  לרגל צאת ספרם "רב הנסתר על הגלוי" (הוצאת מטר), הם פותחים לקהל הצצה
"בתי יוקרה משתנים כיום מסמל סטטוס, למרחב של רוגע"
עיצוב, אופנה ומיתוג
"בתי יוקרה משתנים כיום מסמל סטטוס, למרחב של רוגע"
  לדבריו, למלחמה הייתה השפעה ישירה על תפיסת המרחב הביתי. “הבית הפך למבצר רגשי,
גיאומטריות של צבע ואור, במשרד בטוקיו
עיצוב, אופנה ומיתוג
גיאומטריות של צבע ואור, במשרד בטוקיו
העיצוב של סטודיו Moriyuki Ochiai Architects מגיב לאור טבעי לאורך היום ובמהלך עונות השנה, ומאפשר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.