הדמויות האנושיות שמפסלת האמנית הברזילאית, לא יעמדו לנצח כמו אנדרטאות רבות אחרות במרחב הציבורי, הם לא עשויים ברונזה או שייש אציל, אלא עשויים קרח ונמסים לאט יחד עם הזמן, מתפתלים בעדינות, מתנדנדים, מטפטפים - עד שהם נעלמים.

האנדרטאות שלה, אלפי דמויות קרח קטנות, נמסו ונעלמו בסן פאולו, בפריז, בלפסט, לימה ופורטו. אלפי דמויות בגובה 20 סנטימטר, יושבות על מדרגות במרחבים ציבוריים. הפסלים חסרי הפנים מטפטפים ובריכה לשלוליות קטנות הדמויות חסרות הפנים מייצגות את המובסים, האנונימיים, את מצבנו כולנו כבני תמותה. האמנית משתמשת בקרח נמס, בניגוד לנצחיות הברונזה או האבן, המשמשים בדרך כלל לפסלים ויצירות אנדרטאות המנציחים זיכרון.
אפשר לראות בזה גם השתקפות חזותית של ההתחממות הגלובלית והדרך בה החיים ייעלמו בקרוב מכוכב הלכת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
אני רק שמה על עצמי משהו קליל ובאה
אמנות
אני רק שמה על עצמי משהו קליל ובאה
  סגנון האמנות הרעיוני הרגיש שלה, מזכיר דברים שכתב פרימו לוי "ברמה הקוונטית, כולנו
כאשר כיסו וקישטו את כל הבתים והחפצים בצדפים
אמנות
כאשר כיסו וקישטו את כל הבתים והחפצים בצדפים
  כאשר François Botherel פרש לגמלאות, הוא התמסר לתחביב חדש: הוא החל לאסוף באובססיביות
מערת אלומיניום מזהירה מפני השתלטות העיר על הטבע
אמנות
מערת אלומיניום מזהירה מפני השתלטות העיר על הטבע
  השאיפה הייתה שהמבנה הזה לא רק ישקף את מעמדה של תאילנד כייצרנית ויצואנית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.