פַּשְׁטוּת. יוֹפִי. טִבעוֹנוּת. אלה הם אלמנטים של האסתטיקה היפנית, שמגדירים אדריכלות יפנית. אבל יש אדריכלים יפניים שמתעלמים מהמושגים האלה לחלוטין, אדריכלים שמבינים אסתטיקה יפנית כל כך טוב, שהם בכוונה בוחרים לעקוף את העקרונות הבסיסיים שאדריכלים אחרים מחויבים להם.

אדריכל בשם Shusaku Arakawa ושותפתו, Madeline Gins, מעולם לא זכו בפריצקר למרות שבמשך יותר מארבעים שנה, יצרו מבנים ומקומות שלעולם לא יכובדו על ידי ארגוני אדריכלות מסורתיים.
למשל, יורו פארק. כאשר אדריכלים מסורתיים יוצרים פארק ציבורי, הם מחשיבים איכויות של נוחות, בטיחות ויופי. יורו פארק לא עושה זאת. הוא פחות גן ציבורי ויותר תרגיל ביצירה שערורייתית ביותר ולא מעשית.
בית (The Site of Reversible Destiny (Bioscleave שהצמד תכנן, עלה הון כדי לבנות אותו והוא ניראה כמו מפגע בטיחותי. לילדים נאסר להיכנס לבית ומבוגרים חייבים לחתום על ויתור לאחריות על נזק שיגרם להם. הכל בבית מסוכן: ברצפות מהמורות והן לא סדירות, זוויות ממוקמות באופן אקראי בכל הבית והבית צבוע במגוון צבעים בהירים ומבלבלים – כל זה נועד בכדי להעמיד את הדיירים על המשמר. נוחות, לדעת האדריכלים, מבשרת על מוות; הבית נועד לשמור על יחסים מהוססים של הדיירים עם הסביבה שלהם ובכך לשמור אותם צעירים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
השירותים הציבוריים שהם פלא אדריכלי בניו זילנד
אדריכלות
השירותים הציבוריים שהם פלא אדריכלי בניו זילנד
  הונדרטוואסר ביקר באוטארואה (השם המאורי לניו זילנד), התאהב במדינה והפך אותה לביתו. בשנת
אדריכלות מוזיאון מדע וטכנולוגיה חקלאית, משתלב בנוף
אדריכלות
אדריכלות מוזיאון מדע וטכנולוגיה חקלאית, משתלב בנוף
  המוזיאון ממוקם בעיר נאנפינג, במחוז פוג'יאן, העשיר ביערות ובעל סביבה אקולוגית נעימה. הנוף
מוזיאון המשי בצורת גולם של תולעת משי
אדריכלות
מוזיאון המשי בצורת גולם של תולעת משי
  עיצוב הבניין, המתייחס לתהליך של ייצור משי, מורכב משני נפחים בצורת גולם המחוברים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.