סדנת היצירה של האמן הרב־תחומי איתי זלאיט ממוקמת בקומת המרתף בבית הוריו בבני־ברק - אותו בית שבו נולד וגדל. החלל האינטימי והטעון הזה משמש כנקודת מוצא לעבודות רחבות־היקף שמגיעות פעם אחר פעם אל המרחב הציבורי הישראלי, ומציבות בו שאלות פוליטיות, חברתיות ותרבותיות בוערות.

זלאיט (1979), בוגר המדרשה לאמנות בבית ברל, החל את דרכו האמנותית כבר בגיל תשע, כאשר הציג מיצירותיו באגף הנוער של מוזיאון ישראל במסגרת תחרות של עיתון משקפיים. מאז ביסס לעצמו קול ייחודי ובלתי מתפשר, המזוהה עם מיצבים מונומנטליים בעלי נוכחות חזקה בזירה הציבורית. פריצתו לתודעה הרחבה התרחשה ב־2016 עם הצבת המיצג "קינג ביבי" בכיכר רבין פסל מוזהב של בנימין נתניהו המתנשא לגובה 4.5 מטרים.
בשנים שלאחר מכן המשיך זלאיט לפעול במרחבים מרכזיים: "דגל 2018" דגל ישראל נטוי בין נפילה לזקיפות כביטוי לקרע בחברה הישראלית; "בלב האומה" פסלה של מירי רגב מול מראה לבנה גדולה; "הסעודה האחרונה" (2020) מיצג המציג את נתניהו לצד שולחן עמוס סמלי כוח וראוותנות; ו"גיבור ישראל" פסל ברונזה במשקל שישה טון בדמות מפגין המניף דגל ישראל ומתגונן מפני מכת״זית, שהוצב בכיכר פריז בירושלים. מתוך המרתף הביתי בבני־ברק, זלאיט ממשיך לייצר אמנות שמבקשת לטלטל, לעורר דיון, ולבחון מחדש את היחסים בין כוח, זהות ומרחב ציבורי.

 

 

 

'3 קינג ביבי, טכניקה מעורבת, כיכר רבין 2016. צילום דרור סיתהכל

 

 

 

 

 

לביאה, 2017. צילום יאיר מיוחס

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
הצלם גדעון לוין מתעד את התקופה בציור
אמנות
הצלם גדעון לוין מתעד את התקופה בציור
  אתה מוכר בעיקר כצלם. מה הוביל אותך לעבור למדיום של ציור דווקא בתקופה
הנופים של פסלת הנייר Ayumi Shibata
אמנות
הנופים של פסלת הנייר Ayumi Shibata
                           
עלייתה של אמנות הזכוכית: שקיפות, השתקפות ועיצוב עכשווי
אמנות
עלייתה של אמנות הזכוכית: שקיפות, השתקפות ועיצוב עכשווי
"זכוכית, כמו אמת, היא עדינה", הסביר Ai Weiwei בראיונות את בחירתו במדיום. האנרגיה של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.