בתערוכה החדשה של סינדי שרמן בגלריית Hauser & Wirth בניו יורק, האמנית ממשיכה להרחיב את גבולות הדיוקן העכשווי. סדרת הדימויים החדשה, המורכבת מקולאז’ים דיגיטליים בשחור-לבן עם נגיעות צבע מחושבות, חורצת מבט חד על נושא ההזדקנות ועל מנגנוני הייצוג של הגוף בעידן טכנולוגי.

שרמן משלבת מאות מקטעי פנים עיניים, פיות, גבות ושברי הבעות שנאספו מצילומים שונים, ויוצרת דמויות שנעות בין מוכרות לגרוטסקיות. במקום לטשטש פגמים, היא מדגישה אותם: קמטים מודגשים, נקבוביות חשופות ומריחות איפור שמייצרות נרטיב סוריאליסטי ומרובד. האסתטיקה החדשה מציגה מפגש מרתק בין תיאטרליות, מניפולציה דיגיטלית וחוויה חומרית כמעט פיסולית.
למרות שהסדרה נוגעת במתח סביב גוף מזדקן, עבודתה של שרמן מציעה דווקא עמדה אופטימית ונועזת קריאה לשבירת הנורמות שמכתיב עידן הפילטרים, וחזרה לחיפוש אחר אמת אמנותית דרך עיוות, דימוי מחודש ופירוק מתמשך של ה"אני".
תערוכתה האחרונה מאשרת שוב את מעמדה של שרמן כאחת היוצרות המרכזיות שהגדירו מחדש את גבולות הדיוקן ואת מערכת היחסים בין פנים, מבט וטכנולוגיה.

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
המגדל החדש של MVRDV בטייוואן שואב השראה מגאודי ומאדריכלות אורגנית
חדשות
המגדל החדש של MVRDV בטייוואן שואב השראה מגאודי ומאדריכלות אורגנית
  לאחר מגדל המגורים הראשון שלהם בטאיפיי, MVRD חוזרים לטייוואן – ספציפית, לעיר טאיצ'ונג
האמן האגדי חלוץ הפופ היפני קיייצ'י טנאאמי, נפטר בגיל 88
חדשות
האמן האגדי חלוץ הפופ היפני קיייצ'י טנאאמי, נפטר בגיל 88
  טנאאמי, שנולד בטוקיו ב־21 ביולי 1936, נשא עמו מאז הילדות את מראות התקיפה
טכנולוגיה חדשנית של TOMGROW, מאפשרת גידול צמחייה חיה בחללים סגורים – בלי אדמה, מים או אור שמש
חדשות
טכנולוגיה חדשנית של TOMGROW, מאפשרת גידול צמחייה חיה בחללים סגורים – בלי אדמה, מים או אור שמש
  הטכנולוגיה מעניקה לאדריכלים ולמעצבי פנים חופש תכנוני מלא, ומאפשרת שילוב ירוק בקירות, תקרות,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.