האם זה לא נחמד, שיש לכם פינה להירגע ולהרגיש שלווים, אולי אפילו במוד של זן של ממש? זה בדיוק מה שקורה כאשר אתם יוצרים לכם גן יפני שלכם.

2012-05-01-14NewHannahCarterJapaneseGardenMarch2012

 

גנים יפניים נוצרו כדי לשמש חללים של מדיטציה והתבוננות. מה שהחל כמרחב שנעשה עבור האליטה השלטת של יפן, כדי למצוא רוגע בתוך סערות מלחמה וסכסוכים אחרים, הפך לדרך חיים ותרבות מושרשת. לכן, זה לא קשה להבין למה הרעיון של גן יפני, יוצא בהצלחה מחוץ לגבולות יפן. בעולם שזז במהירות ובחיים שיכולים להיות מלחיצים, כשיש מקום להירגע, ואפילו למצוא השראה, כל זה חשוב יותר מתמיד. בעוד לכל אחד יכולה להיות פרשנות משלו לסוג זה של נוף, והגן היפני יכול להיות מעט שונה בהתאם לטעמו וליצירתיותו של כל אחד, התיאוריה שמאחורי הגן צריכה להיות עקבית – יצירת מקלט זן משלך.

 

 

 

למד את יסודות הגן היפני

יש מעט מאוד אנשים בעולם – רק כ 100 עד 200 – שבעצם יצרו גן יפני בצורה האמיתית ביותר שלו. על מנת שתוכלו להתקרב ככל האפשר לדבר האמיתי, או לפחות לקבל קצת השראה המבוססת על הסגנון הזה, אתם צריכים קודם כל להבין את היסודות.
הסוג הראשון של גן יפני שברצונכם להתייחס אליו, הוא מסלעה, אשר לעתים קרובות כוללת אלמנט של חול. טיפוס זה אינו מכיל אלמנט מים, והוא נועד להציג סצנה של הרים ונהרות, כשחצץ וחול מסמלים בצורה גראפית את הנהר, ואילו סלעים שהונחו על החול מסמלים הרים.
הסוג הבא של גן זן שאתם יכולים ליצור, נקרא גן טחב. טחב משגשג באקלים טבעי הלח והגשום של יפן, אזוב לא צריך הרבה גשם בכדי לפרוח. משמעות הדבר היא כי הוא יכול בקלות להשתלב בגנים במגוון אזורים. גני טחב מקנים תחושה רכה ומאוזנת שאמורה לנחם את נפש והגוף מעומס החיים.
חשוב לזכור כי בעת שכל אחד מהגנים הללו הוא השתקפות של תרבות היפנית, גן הזן היפני שלכם יכול להיות היברידי ולהכיל סוג של רגיעה שמדברת אליכם. אם אתם מחליטים על סלע, ​​טחב או אפילו גן בריכה, המטרה של הגן חייבת להיות ברורה – ברוח זן.

 

aaaa

 

להישאר נאמנים לתרבות הגן היפני

אם המטרה שלכם היא ליצור גן יפני אמיתי, אתם חייבים לקבל קצת חינוך בנושא להישאר נאמנים לתרבות של יצירה זו. למרות שזה מפתה ללכת עם רעיונות קלישאתיים של איך הגן צריך להיראות, רוב הדעות הקדומות האלה נוטות לבוא מהתרבות הסינית. תוספות כגון פרחים תלויים אדומים וגשרים המכסים זרמי מים קטנים, כל אלה נגזרים למעשה ממסורות סיניות, שבטעות מייחסים אותם לעתים קרובות ליפניות. העתק נכון של גן יפני  לא יכיל צבעים צעקניים או בהירים. במקום זאת, ירוק מונוכרומאטי עדיף ומשמש כלוח ראשי.
כשזה מגיע לפרחים, הם לא בדיוק מרכיב חשוב. חשוב להכיר את תפקידם בגן ובמסע שלכם למחוזות הזן. אפשר לבחור בפרחים צבעוניים, אבל לא כל כך צבעוניים שיסיחו את דעת. מעל לכל, המסורת היפנית קוראת לפרחים לפעול להדגשת הצבע הירוק בצמחיה שבגן, הפועל כצבע מאזן.
בנוסף, סדר הגן הולך להיות מפתח לעיצוב. תהליך המחשבה מאחורי גן כזה, הוא שכל פרט קטן הוא סמל. השלמות של הנוף נועדה לפעול ליצירת זן, מה שאומר שכל פריט משרת מטרה.

 

 

 

 

 


שמרו את זה פשוט וקטן

גן יפני הוא לא תרגיל ביצירת הגדול ביותר והטוב ביותר. שימו את כל הזוהר וניקור העיניים לשכנים בצד, גנים אלה הם עדות לפשטות וליעד. מסיבה זו, שמירה על העיצוב שלכם כפשוט וכקטן, בעצם עובדת הכי טוב לקראת מוצר סופי מוצלח.
שימוש בחומרים המשלבים פשטות, הוא צעד ראשון נהדר. לדוגמא, גדר במבוק היא דרך טבעית וקלה להדגיש את העיצוב המשמעותי של הגינה שלכם. משאב מתחדש (במבוק) בצורה טבעית, משלב את הטבע במרחב  והוא התרחיש האידיאלי לכל גינה.
מסלולי אבן קטנים המתפתלים לעבר פסלים, או סמלי בטון שמדברים בשפת זן, הם גם חלק מהטקטיקה. שבילי אבן מתפתלים וארוכים אלה, נוצרו מתוך האמונה היפנית, שיש לצפות למה מחכה לנו בעתיד, תוך כיבוד העבר שלנו בו זמנית. האם זו לא דרך יפה להסתכל על החיים?
בדומה לכך, אל תרגישו לחץ לשלב מגוון גדול של צמחים לגינה. דבקו בשניים או שלושה אזובים חיוניים או צמחים מטפסים, זה לא רק דרך קלה לתחזק את הגינה, אבל גם שומרת על קווים פשוטים. גן שהוא בעל מבנה עם עיצוב פשוט, מרגיע את מוחנו יותר מאשר מרחב המתפוצץ מהמצאות.

 

 


לערוך מחקר קטן

יצירת גן יפני משלך אולי נראית כמו רעיון פשוט, אבל המציאות היא שזה סוג של אמנות שיש ללמוד כדי להשתכלל. למרבה המזל, גנים אלה אהודים ואהובים בסביבותינו כבר במשך מאות שנים, כלומר המשאבים הם אינסופיים למי שרוצים לנסות לעצב נווה זן משלהם.
משאבים מקוונים זמינים באינטרנט ויש ספרים לא מעטים, שנועדו לחנך יוצרי גן פוטנציאליים על הפרטים שצריכים לטפל בהם לפני בכלל מתחילים לייצר גן כזה.
לבסוף, אל תהססו לקחת את הזמן ופשוט להסתכל על העיצובים שאחרים עשו. התבוננות על מה שמעצבים מתמחים עשו בעבר, היא דרך מצוינת לקבל השראה לעתיד.
הבנת היסודות העתיקים של גן יפני, היא ההתחלה הטובה ביותר. הבנת תרבות ומסורת הכרחית על מנת ליצור מרחב של זן.
בעוד יצירת האמנות הזאת לוקחת זמן בכדי להגיע אליה במדויק, הרי היתרונות של גן יפני שווים את המאמץ בסופו של הדבר. לא רק שיש לכם מרחב שמביא לכם שקט נפשי, אבל אתם גם למדתם עומק תרבותי מאחורי העיצוב, וזה מעניק לכם גן המבוסס בהיסטוריה תרבותית עם שורשים.

מחפשים צמחייה, חומרים ורעיונות לעיצוב גן יפני? פנו ליועצים של משתלת הכפר

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*