האמן החזותי יליד (1992) אוסטרליה, המתגורר בניו יורק, מתבלט בעולם האמנות באמצעות צילום אוויר מרחפן בסגנונו הייחודי, הופך תנועה ומרחבים לקומפוזיציות גרפיות דרמטיות בנקיון ובשקט שלהן. רקדניות בלט, שחייניות או מבנים אדריכליים, הופכים למקצבים חזותיים מדויקים. הסדרה האחרונה שלו, PASSÉ, שהוצגה בימים אלה בתערוכה בניו יורק, הופכת את הצורה הקלאסית של בלט, לכוריאוגרפיה מינימליסטית.
ב-PASSÉ, הצלם האוסטרלי מציג את הבלט בסביבה אדומה מונוכרומטית, המבקרים צועדים אל שטיח אדום ונכנסים לחדר אדום, שם הדפסים צילומיים בגודל טבעי של רקדנים מ- New York City Ballet, American Ballet Theatre, Joffrey Ballet School, and Ballet East, מקיפים אותם בגובה העיניים. הפרויקט, שפותח בשיתוף פעולה עם הכוריאוגרף Ian Schwaner, משלב בלט קלאסי עם דיוק גרפי, תוך הדגשת תנועה, סימטריה ודממה.
השפה האמנותית של בראד וולס מושרשת באיפוק. כל תמונה שהוא יוצר ממופה ומשורטטת בקפידה עוד לפני שהמצלמה נכנסת לתמונה. "אני נמשך לאלגנטיות של הסדר", אומר הצלם האוסטרלי "'המבנה השקט בתוך הכאוס, הסימטריה המסתתרת בדמות אנושית."
עם PASSÉ, וולס עבד במשך מספר חודשים עם יותר מ-60 רקדני בלט ברחבי ניו יורק ויצר כוריאוגרפיה של סצנות במיוחד עבור צילומי האוויר. הבמה הפכה לקנבס, תנועה הפכה לתבנית, כוריאוגרפיה של צורה ודיוק הנצפית מנקודת מבט שלא נחווית.