בנייתם של פרויקטים רבי מעוף ופורצי דרך אולי הואטה השנה, בעקבות המגיפה, אבל לא נעצרה. הנה 5 דוגמאות לפרויקטים מרחבי העולם, אשר עומדים להדהד בשדה האדריכלות העולמי.

זהו מבנה התרבות הראשון של MAD אדריכלים באירופה: מוזיאון ההגירה FENIX, פורץ הדרך, ברוטרדם. אומר נשיא קרן Droom en Daad שהזמינה את הפרויקט: “אנחנו רוצים להראות שזה סיפור אוניברסלי. אנשים בשלב כלשהו של חייהם מקבלים החלטה או נאלצים בעקבות מלחמה, עוני, מסיבות דתיות או משהו אחר – מכניסים את כל מה שיש להם למזוודה אחת או שתיים ועושים את המסע הזה לעולם חדש, להתחיל מחדש. אנחנו רוצים להבין את הרגש ולהראות את הרגש.”
אתר המוזיאון הוא מחסן שנבנה בשנת 1923 והיה המחסן הגדול ביותר בעולם, יושב על חצי האי קטנדרכט שהיווה נמל הגירה חשוב בהיסטוריה האירופית. הוא סבל מהרס במהלך מלחמת העולם השנייה ושופץ פעמים רבות בשנות הארבעים והחמישים. הגרסה המשופצת של MAD למחסן Fenix​, שאמורה להיות מושלמת ב-2024, מחברת את ההיסטוריה של רוטרדם עם ההווה. היא עומדת כיצירה פיסולית המזמינה אותך לחקור, מסמלת את נוכחותו של פניקס כעד להיסטוריה של ההגירה האירופאית מהנמל ומסמלת את עתידה של העיר.
כדי לשמר את המורשת ההיסטורית של הבניין, השיפוץ של MAD מכיל את חלונות הפלדה הירוקים האיקוניים ואת מבנה הבטון של מחסן Fenix. במרכז הבניין, החזית והגג הוחלפו בקירות זכוכית ותקרות ויוצרים מרחב גמיש ונגיש. הזיגוג הנרחב מציע גם מבט ללא הפרעה למבנה ולגרם המדרגות המרכזי הבולט.
מדרגות לולייניות נמתחות מהקרקע ויוצרות מרפסת תצפית בחלקה העליון, עוברות דרך החלל במקצבים שונים ומפרקות את קנה המידה המסיבי של המחסן המקורי ומוסיפות חללים נוספים בקנה מידה אנושי ואינטימי. חומרי הנירוסטה והעץ המשמשים לגרמי המדרגות מנוגדים לחומרי הבטון והפלדה המקוריים של המחסן, תוך שהם מעוררים את דמיונם של המבקרים בתחושה של עלייה על ספינה.
למבנה כניסות רבות גם מהנהר וגם מהעיר. קומת הקרקע משלבת פעולות יצירתיות, תרבות וחללים קולינריים, כדי להפוך את האמנות לחלק מחיי היומיום של האנשים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

משרדו של נורמן פוסטר Foster + Partners ו-Apple חושפים את חנות Apple Marina Bay Sands, חנות צפה על קו החוף של סינגפור, אשר נפתחה לציבור עתה ויוצרת חגיגה של אור.
המבנה בקוטר 30 מטר, הוא כיפה מזוגגת לגמרי עם בסיס זכוכית שחור, מגע דק ועדין בין שקיפות לגוון, המסת הגבול בין הפנים לחוץ. בחלק העליון אוקולוס חצי אטום, מספק פיר אור דרמטי שעובר בחלל ומזכיר את הפנתיאון המפורסם ברומא. זוהי פלטפורמה מינימליסטית שצפה בעדינות במים, ומשקיפה על המפרץ ועל קו הרקיע המרהיב של סינגפור.
מרגע הכניסה, דרגנועים מסיעים את המבקרים למסע “קליידוסקופי” דרמטי אל לב החלל הכיפי והמרהיב, עם נופים מרהיבים של המפרץ והעיר. במהלך היום הכיפה משקפת את צבעי המים והשמים שמסביב, בעוד שבערב תאורת הפנים העדינה מספקת זוהר חם על קו הרקיע המרהיב של סינגפור.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

למרות שספריות חדשות ופורצות דרך בעיצובן בסין, עוצבו על ידי מעצבים סינים, הרי שאת ספריית Wormhole, שעומדת להפתח השנה על החוף בהייקו שבמחוז היינאן בסין, עיצבו MAD אדריכלים. את הביתן המעוקל מתארים האדריכלים כ”חור שנוצר על ידי תולעת”. המבנה רב שימושים ומאפשר למבקרים לקרוא, ליהנות מנוף לים ולהשתתף בהופעות באוויר הפתוח.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בניית מרכז הקונגרסים Yabuli Entrepreneurs’ Congress Center, שתוכנן על ידי MAD אדריכלים, קרובה לסיומה. הפרויקט, השוכן בהרים המושלגים של צפון-מזרח סין, הוזמן על ידי אחד הארגונים העסקיים המשפיעים ביותר בסין. ארגון ה- CEF של Yabuli נוסד בשנת 2001, ערב כניסתה של סין לארגון הסחר העולמי (WTO) ומאז הפך לאחת הפלטפורמות המשפיעות ביותר על יזמים סינים. הפלטפורמה מונה כעת 78 חברים, בהם יזמים ידועים ובינלאומיים כמו ג’ק מא (עליבאבא), רובין לי (באידו), יאנג יואנקינג (לנובו), ליי ג’ון (שיאומי) ומייקל יו (ניו אוריינטל). במהלך 19 השנים האחרונות חברי CEF התכנסו לנטוורקינג עסקי ביאבולי מדי חורף, מה שהוביל לכינויו של יעבולי כ”דאבוס של סין”.
התוכנית של MAD, השוכנת בשטח ההררי של יבולי, מדמה אוהל היושב למרגלות ההר, גגו הרך והמתעקל לבן, מהדהד את הגבעות המושלגות המקיפות אותו. במהלך היום, אור טבעי מציף את החללים הפנימיים דרך צוהר זכוכית ענק. בלילה, אותו צוהר מאפשר לזוהר חם להמריא מהבניין אל עבר ההרים הקרים ומעורר דימוי של מדורה שסביבה חולקים יזמים רעיונות, מחשבות וסיפורים. בפנים, תערובת של קירות עץ ואור טבעי יוצרים אווירה חמה ורכה ואילו רחבה ציבורית חיצונית ושביל זכוכית מאפשרים למבקרים להנות מהקשר בין אדריכלות לטבע.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אדריכלות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
אדריכלות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*