ורד בלטמן כהן מתמחה בתחום הבניה הפרטית האיכותית למגורים ומשרדים. היא עוסקת במערכות היחסים בין החלל לאדם, בשילוב דמיון ויצירה תוך התמודדות בהיבטים ודרישות מקצועיים ופרקטיים. "בעיני, תחום הבניה הפרטית משלב בתוכו את עבודת העיצוב ואהבת האדם והוא תוצר של החיבור בין תנאי השטח לבין סגנון החיים של הלקוח: אורח חייו, צרכיו וכמובן, יכולותיו הכלכליות. המוטו העיקרי שלי הוא עיצוב טוטאלי: החל מהעמדת המבנה בשטח דרך השתלבותו בסביבה, מעורבות בכל תהליכי התכנון והבניה וכלה בהקפדה על פרטי הפנים".

 

BD HOUSE
“הסגור והפתוח משתלבים אחד בשני”

הבית במושב בשרון, ממוקם בנחלה בשטח של כ- 10 דונם, עם טופוגרפיה משופעת. הדיירים בבית הם זוג, מנכ”ל חברה ואמנית, שילדיהם בגרו ועזבו את הבית. האתגר שעמד בפני האדריכלית היה לתכנן בית שיהיה פונקציונלי, פשוט ומינימליסטי, עם מראה נקי, ובו זמנית גם לתת תחושה של חיבור לחומרי גלם מקומים. בית שהוא פתוח, רפרזנטטיבי ומזמין, אך גם מאפשר פרטיות.
כשנכנסים בשביל הגישה לבית אפשר להרגיש באופן מידי שהמבנה, מורכב משתי יחידות עצמאיות שהן ישות אחד. הראשונה היא האזור הציבורי, הכולל סלון, מטבח וחדר אוכל, והשניה, אזור חדרי השינה. בחלקו התחתון של הבית יש עוד יחידת אירוח.
האזור הציבורי של הבית הוא פתוח יותר וחשוף לנוף ולכן כולו חלונות עם פרופיל בלגי מינימליסטי, ומעליהם גג יצוק מבטון וצבוע בלבן. היחידה השנייה, הפרטית, היא יותר דיסקרטית, מה שבא לידי ביטוי בחומרי הגמר של המבנה שהם לבני סיליקט ישנות, שטויחו באופן חלקי בטיח בהיר וגג יצוק מבטון, בסגנון שמזכיר את הבנייה הברוטאליסטית של שנות ה-50. החלונות של אזור זה, הפונים לכיוון שביל הגישה, מוסתרים ע”י קיר רפפות שמקבל את פני הבאים, עשוי מפלדת קורטן, במראה של ברזל חלוד.
לדברי ורד בלטמן כהן: “הסגור והפתוח משתלבים אחד בשני, כמו שתי זרועות. זה מה שמייצר את התנועתיות בבית. יש פה משחק בין גלוי וניסתר, בין ציבורי לפרטי, בין חדש לישן ובין ניקיון מהוקצע וחיספוס של חומר”.

שטח הבית 450 מ”ר
שטח המגרש 2500 מ”ר
קרדיטים:
צלם: עמית גירון
מתכנן נוף: איתמר עיצוב בנוף בע”מ
פיקוח: רן וסיליבר
תכנון תאורה: אריק פרטס
תכנון קונסטרוקציה: בוקי שניר
חלונות בלגי: עוז גלעדי
מסגרות: מתכת גרינברג
מיזוג אויר: מיזוג פלוס
אבני בריק: בריקים ארכבטון
אבן: זימבריס סטון בע”מ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V HOUSE
“מינימליזם ואיפוק, עם פתיחה מקסימליסטית לחוץ”

 

 

הבית שנמצא בישוב בשרון, בסמוך לאחד החופים היפים בארץ, גרה משפחה עם ילדים בגיל בית ספר. ורד בלטמן כהן, אדריכלית המבנה, מסבירה ששני בני הזוג ביקשו לשלב בבית תפיסת זן הדוגלת במינימליזם ואיפוק, יחד עם פתיחה מקסימליסטית לחוץ, אל נוף הגן ובריכת השחיה.
מבנה הבית הוא כשל קופסא מלבנית, שנגרעו ממנה חללים, שהן חצרות פטיו, המאפשרות חדירה של החוץ לתוך הבית. מבחינה פונקציונלית נוצר מצב שהבית הוא כמו רצף של פרגמנטים שמקשר ביניהם החלל הציבורי. הכוונה שהפונקציות של הבית: חדר האורחים, חדר עבודה, חדר השינה הראשי, חדרי הילדים והמטבח, הם כמו זרועות, עצמאיות למחצה, של החלל המרכזי, הסלון.
כך למשל בין חדר השינה של ההורים והסלון מפרידה חצר מגוננת, וכך גם בין חדרי הילדים ואזור השרות שליד חלל הכניסה. מצד שני, כל הדופן המערבית של הבית מתלכדת באמצעות פרגולה ענקית שחודרת את המבנים ומחברת אותם יחד. הפרגולה עשויה מפרופילי ברזל בצבע לבן, שמהווה מעין תווך בין הפנים והחוץ.
החומריות של חומרי הגמר בבית, כמו גם בחוץ, תומכת באידאולוגיה המינימליסטית, שימוש בפלטת חומרים וצבעוניות מועטה, קירות לבנים, ארונות נסתרים וצבועים בלבן, ריצפת פרקט אלון בהיר, שחוזר על עצמו גם בפירטי הריהוט. שימוש בבדים בגוון טבעי ובהיר.
ורד בלטמן כהן: “הצורך במינימליזם נובע מרצון לשקט. בבית הזה יש המון אהבה כי הוא מתחבר עם הטבע. כשאתה יושב בתוך הבית מיטשטשים הגבולות בין הבית והחצר”.

 

 

 

 

 

 

 

שטח הבית 450 מ”ר
שטח המגרש 3000 מ”ר
קרדיטים:
צלם: עמית גירון
מתכנן נוף: איתמר עיצוב בנוף בע”מ
תכנון נוף: רן וסיליבר
פיקוח יהודה זימבריס
תכנון תאורה : אריק פרטס
תכנון קונסטרוקציה: בוקי שניר
חלונות אפקס
מיזוג אויר קרור ספיר
אבן זימבריס סטון בע”מ

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
עיצוב פנים
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
עיצוב פנים
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*