30/11/2022 00:00 - 00:00 ויטרינה, HIT

“האור הוא החומר הכי חשוב בחלל, בלעדיו אין שום משמעות לשאר העיצובים”.

 

 

30 בנובמבר 2022 – 12 בינואר 2023
שיח גלריה יתקיים ביום שישי, 16.12, בשעה 11.00
גלריה ויטרינה ע”ש ג’וליה מזרחי, HIT מכון טכנולוגי חולון
אוצרת: ד”ר דליה מנור

תערוכת יחיד לאמנית ולמעצבת התעשייתית חן תעוז המציגה שתי קבוצות של עבודות שמוקדשות לתאורה במפגש עם חומרים אחרים, קשים ורכים.
האור הוא מרכז עבודותיה, אליו היא מתייחסת כחומר בתהליך היצירה בשילוב עם מגוון חומרים נוספים ביניהם מתכות, טקסטיל, קרמיקה, זכוכית ועוד. יצירות אלה מרחיבות את תפקיד התאורה מן הצורך הפונקציונלי לאובייקטים דקורטיביים היוצרים אווירה מסתורית שבה לאור תפקיד של “חומר” הבוקע מן החומרים המוצקים, מאיר אותם מבפנים ומשפיע על סביבתם.
בחלל הראשון של הגלריה מוצגים גופי תאורה מסדרת “אוריגה”, פרי יצירה משותפת של חן תעוז והאורגת הוותיקה זיוה אפשטיין, גופי התאורה ארוגים בנול בשיטה מסורתית, בחלל השני מוצגים פסלי תאורה ממתכת מסדרת “שייני”, המיועדים במקורם להיות מוצגים גם באור יום כשאור השמש חוזר מפסי המתכת המבהיקים המכופפים בעבודת יד. בלילה התאורה בוקעת מבפנים ומשפיעה על כל הסביבה באורות וצללים.

 

 

בתערוכת יחיד ראשונה שלה, שתפתח ב-30 בנובמבר 2022 בגלריה ויטרינה במכון הטכנולוגי חולון, מציגה המעצבת חן תעוז שתי קבוצות של עבודות שמוקדשות לתאורה במפגש עם חומרים אחרים, קשים ורכים.
תעוז מעצבת גופי תאורה על פי הזמנה ובמקביל יוצרת עבודות עצמאיות בסטודיו שלה ביפו, יצירות אלה מרחיבות את תפקיד התאורה מן הצורך הפונקציונלי לאובייקטים דקורטיביים היוצרים אווירה מסתורית שבה לאור תפקיד של “חומר” הבוקע מן החומרים המוצקים, מאיר אותם מבפנים ומשפיע על סביבתם.

 

 

בחלל הראשון של הגלריה מוצגים גופי תאורה מסדרת “אוריגה”, אותו יצרה תעוז בשיתוף פעולה עם זיוה אפשטיין, אורגת ותיקה מסטודיו נולה (במושב מגשימים), הכוללת פסלי תאורה ארוגים בהם האור ממשיך את תנועת האריג הרכה והמתפתלת ובוקע מתוכו בפראיות טבעית שממשיכה את צורניות האובייקט.

 

 

גופי התאורה ארוגים בנול בשיטה מסורתית ובתוך האריגים משולבים חוטי נחושת ופליז בעוביים שונים המקנים לאריג גמישות ומאפשרים לעצבם בצורות שונות ובשילוב עם קונסטרוקציית מתכת. תאורת לד שאינה מחממת מאפשרת את השימוש באריגים ליצירת אפקטים של אור הפורצים מתוך גופי התאורה ומשלימים את העיצוב. לצד גופי התאורה האנכיים מוצגת קבוצה של גופי תאורה צמודים לקיר הנראים כקונכיות או יצורים אורגניים וכן גופי תאורה שולחניים מסדרה זו.
על אף פער הדורות שביניהן, תעוז ואפשטיין חברו בעקבות אהבתן המשותפת למלאכת יד והרצון לשמרה בתוך יצירה עכשווית.

 

 

בחלל השני מוצגים פסלי תאורה ממתכת מסדרת “שייני”, שם חקרה תעוז את מערכת היחסים בין מקורות מגוונים של תאורה, טבעיים ומלאכותיים, ומפגשים שונים ומשתנים בינם לבין מתכת מבריקה.
פסלי התאורה בגבהים שונים המיועדים במקורם להיות מוצגים גם באור יום כשאור השמש חוזר מפסי המתכת המבהיקים המכופפים בעבודת יד. בלילה, התאורה בוקעת מבפנים ומשפיעה על כל הסביבה באורות וצללים. גופי תאורה הצמודים לקיר מסדרה זו נראים כמו שפופרות או כמו בעלי חיים קטנים הזורחים מבפנים.
האור הוא החומר החשוב ביותר בחלל, בלעדיו אין שום משמעות לשאר העיצובים” אומרת תעוז.

 

 

חן תעוז ילידת 1991, סיימה לימודי עיצוב תעשייתי במכללת אורט סינגלובסקי ב־2017 ומאז פעלה כמעצבת בתחומים שונים ובניהול פרויקטים. ב־2019 פתחה את הסטודיו שלה המתמחה בעיצוב גופי תאורה. היא הציגה מעבודותיה בתערוכות שונות, בהן יריד “צבע טרי” בתל אביב ב־2021 וב-2022 נבחרה להשתתף ב”סלון הלוויין” (SaloneSatellite) המוקדש למעצבים מתחת לגיל 35 הבולטים בתחומם במסגרת היריד הבינלאומי הנודע שבוע העיצוב מילאנו.

 

 

שיח גלריה יתקיים ביום שישי, 16.12, בשעה 11.00
30 בנובמבר 2022 – 12 בינואר 2023, גלריה ויטרינה ע”ש ג’וליה מזרחי, המכון הטכנולוגי חולון
הופיין 63, חולון, שעות פתיחה: א-ה בשעות 10:00-17:00
הכניסה חופשית

צלמים: יניב גבאי, עדי גלעד