דירת המגורים משתרעת על פני קומה שלמה, באחד ממגדלי היוקרה החדשים, לחוף ימה של תל אביב. היא צופה אל העיר במבט פנורמי מלא, ממקומה מעל מבנה הדולפינריום המתפורר והנטוש. טיול במרחביה כמוהו כטיול בעיר ממעוף ציפור – טיילת צ'ארלס קלור, הקסבה העתיקה של יפו, חוברים כולם לתפאורה אורגנית, חיה ומשתנה ללא הרף. נוף אורבני רווי שכבות של פירוק והרכבה מחדש, מרחבים היסטוריים ולצדם מבנים חדשים . הים התיכון נוכח בחוויית החלל ומשמש נקודת מוצא מהותית בעיצובו. הוא ניבט דרך חלונות המעטפת, חוזר ומשתקף דרך המראות, מיליון גוונים של כחול.

 

1

 

2

 

3

 

4

 

תכנית הדירה מאורגנת סביב גרעין המבנה, המבקש תנועה מעגלית סביבו. על אף מרכזיותו , תשומת הלב מאורגנת ממנו כלפי חוץ, אל הסביבה, מסבירה את חשיבות הנוף האורבני בתהליך התכנון.
מהלך התנועה סביב הגרעין נעשה בקווים ארוכים ונשברים, המערערים ומטשטשים את הקוויות האורטוגונאלית הבנאלית והצפויה . הבחירה בעץ כחומר החיפוי לגרעין המבנה ולעומתה הזכוכית כחומר הגמר העיקרי במעטפת, מייצרות שתיהן סכמה דו טבעתית אורגנית ורכה, הראשונה בקוויותה הנשברת ולעומתה השנייה, מורכבת מהנוף האורבני עצמו. המבקר מתבקש להיות מודע ליציבות המאותגרת.

 

4a

 

4b

 

5

 

6

 

7

 

7a

 

7b
רק פעולת פרזול קווית ועדינה, המלווה את חיפוי העץ של הגרעין, כמו מנחה את התנועה בחלל, מסמנת אותה ומלווה אותה בפעולת סימון מדויקת ומנגד לה פעולת הפרזול של החלונות, כמו מונעת מהמבקר לצלול מטה בשיכרון חושיו.
תכנית הדירה נותרה חופשית ומשוחררת, החללים נותרים קריאים וברורים בארגונם, מפרידות ביניהם רק מחיצות מסוגים שונים, כמו אלו העשויות עבודת נגרות ולצדן דלתות זכוכית מתכנסות.

 

8

 

8a

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

14a

 

14b

 

14c

 

15

 

16

 

17

 

17a

 

17b

 

17c

 

17d

 

17e

 

17f

 

17g

 

החללים הציבוריים מסומנים באמצעות קיר דלתות פיבוט מחד וספריית זכוכית שקופה מאידך, לצדם החללים הפרטיים מאורגנים לצד מהלך התנועה הטבעתי, באופן המאפשר תנועה היקפית וחופשית בחלל כולו.

 

18

 

19

 

21

 

20

 

21

 

22

 

23

 

24

 

25

 

26

 

בחירת הגוונים של האלמנטים הבנויים, היא שמייצרת הבדלה בין הנעלם והמטושטש – כגרעין המבנה המחופה חומר אורגני בהיר לבין הנוכח והמגדיר – כמחיצות האחסון הכהות העושות בחלל הפרדה והסדרה בין החללים השונים . כל אלו יחד מאפשרים שמירה על המבט הפנורמי ומדגישים את נקודת המוצא של התכנון – הנכחת הנוף האורבני והטמעות בו.

אדריכלות: פיצו קדם אדריכלים
צוות תכנון: פיצו קדם , רן מ. ברוידס
אדריכל אחראי: רן מ. ברוידס
ביצוע וניהול : אסף לופו
תכנון תאורה: אורלי אברון אלקבס
מסגרות: זכאי
צילום: עמית גירון

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
אנבידיה בחרה בקריית טבעון: קמפוס ענק חדש בהיקף של 160 אלף מ"ר
עיצוב פנים
אנבידיה בחרה בקריית טבעון: קמפוס ענק חדש בהיקף של 160 אלף מ"ר
  על פי התכנון, עבודות הפיתוח והבנייה צפויות להתחיל בשנת 2027, כאשר האכלוס הראשוני
הלובי כעוגן נדל"ני: החלל שמשפיע על ערך הבניין
עיצוב פנים
הלובי כעוגן נדל"ני: החלל שמשפיע על ערך הבניין
  בלובי טוב יש כוח כלכלי מובהק. בניינים שבהם הלובי תוכנן מקצועית ומשדר יוקרה,
דירת נופש בסגנון ירושלמי מסורתי עם אסתטיקה מודרנית ועכשווית
עיצוב פנים
דירת נופש בסגנון ירושלמי מסורתי עם אסתטיקה מודרנית ועכשווית
  החזון העיצובי של רנד התמקד ביצירת חלל שמרגיש חלק בלתי נפרד ממרקם העיר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.