עבודתה של Esther Stocker, המציגה כעת בביאנלה בוונציה לאחר שהציגה החודש ביריד הבינלאומי במילאנו, מורכבת בעיקר ממיצבים המציגים מרחבים בפרספקטיבה מופשטת וגאומטרית, שהם פרשנות תלת מימדיות של ציוריה, המסתפקים בשחור, אפור ולבן. ניתן לתאר אותם כציורים מרחביים, פיסוליים או דווקא כחללים ציוריים.

המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר לכאורה, שאליו היא מוסיפה סטיות, על מנת ליצור קצב סמוך, אך חדש. סטייה באיזון האופטי, היוצרת הפתעה ורגש, באמצעות הפרעה מכוונת של הסדר והממד המישורי.
סטוקר בוגרת האקדמיה לאמנויות יפות בווינה, האקדמיה לאמנויות יפות בררה (מילאנו) והמכללה לעיצוב מרכז האמנות בפסדינה, קליפורניה.
היא מציגה באופן קבוע במוזיאונים בינלאומיים, ירידים בינלאומיים ובגלריות ברחבי העולם. בשנת 2018, הציגה מיצב בשיתוף פעולה עם Iris van Herpen.
"בעיני חשוב לגרום לקהל להבין שלא מדובר ב'צורה למען הצורה': לצורה יש בתוכה ממד חברתי וקיומי", היא אומרת "בציורים, בפסלים ובמיצבים שלי אני מנסה לתאר את העמימות ואי הוודאות של המערכת. אני משתמש בדייקנות של מערכת כדי לחקור את המערכת עצמה. אני מנסה לשחרר ולנטוש את דרכי הראייה וההבנה שלנו הקשורות זיהוי של צורות ושמבדילות אותנו זו מזו, לפעמים באופן לא מודע."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
הספרייה הכי פחות נגישה בעולם נפתחה עתה – והפכה מיד ללהיט
השראה
הספרייה הכי פחות נגישה בעולם נפתחה עתה – והפכה מיד ללהיט
  הספרייה השוכנת על קצה צוק נישא, מוקפת בצמחייה עבותה, נראית כמו משהו שנוצר
ציור הקיר הגדול ביותר במקאו, בהשראת בתי הקזינו
השראה
ציור הקיר הגדול ביותר במקאו, בהשראת בתי הקזינו
יצירת האמנות נוצרה על ידי הסטודיו Drawing Architecture (DAS), כמבט רענן על זהות העיר,
הרקדנים שיוצאים במחול עם בניינים
השראה
הרקדנים שיוצאים במחול עם בניינים
במשך יותר מעשרים שנה (מ-1991), הקבוצה הופיעה בפני קהלים ברחבי העולם – כשהבמה שלהם

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.