עוצר נשימה, הן בנופים הסוחפים שהוא שוחה בהם על פני הרמה הטיבטית והן כפלא של הנדסת אנוש. בנסיעה בין העיר הסינית שינינג שבמחוז צ'ינגהאי, לבין להסה, באזור האוטונומי של טיבט, המסלול חוצה אזור שנקרא "גג העולם". הרוב המכריע של הקו הוא מעל 4,000 מטר גובה.

הרכבת עוברת גם את המנהרה הגבוהה בעולם (מנהרת Fenghuoshan) ותחנת הרכבת הגבוהה בעולם (תחנת טאנגולה).
יופיו של הנוף מודגש על ידי "רציפים נופיים", שבהם הרכבות עוצרות לזמן קצר יותר, ומאפשרות לנוסעים לרדת ולהתבונן בנוף.
כמה מהמקומות הציוריים ביותר לאורך המסע כוללים את ערבת צ'יאנגטאנג, מדבר גובי, שמורת הטבע Kekexili (הבית של האנטילופה הטיבטית המפורסמת), אגם צ'ינגהאי וגשר המלח הלבן של קארהאן.
מעבר לכך שהוא יפהפה, המסלול משרת גם מטרה מעשית מאוד: הוא מקשר את האזור המבודד היסטורית של טיבט, עם תנאי מזג האוויר הקשים ביותר על פני כדור הארץ, לסין העירונית. בעוד שהרכבת צ'ינגהאי-טיבט נחשבת לקו הרכבת הגבוה ביותר, תשתית הרכבת של סין מאפשרת לנוסעים לבצע נסיעות בודדות מטיבט לערים גדולות כולל בייג'ינג ושנגחאי. עם זאת, זה ייקח לך זמן. נסיעה כוללת משנחאי ללהסה תימשך 46 שעות ו-44 דקות.
בניית המסילה עלתה 4.7 מיליארד דולר והייתה מורכבת מאתגרים הנדסיים רבים ושונים – במיוחד, האטמוספירה, החמצן, הטמפרטורה והשטח הקשו על העבודה. לאורך המסלול הוקמו עשרות מתקנים רפואיים ונבנו תחנות לייצור חמצן כדי לסייע בטיפול במחלת גבהים. כשהרכבת פועלת, כל מושב מצויד בחמצן, ועל כל רכבת נוסעים שעושה את הנסיעה נמצא רופא.
ממשלת סין אישרה עתה 2.23 מיליארד דולר לחשמול הרכבות.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
הבית שלי: הצלמת מירימי צדוק, בכפר תבור
מקומות
הבית שלי: הצלמת מירימי צדוק, בכפר תבור
  על מגרש חשוף שרכשו בשנת 1996 החל הבית להתרקם. יחי, נגר במקצועו, שימש
הבית שלי: שחר שרייבר, הצייר ממשגב עם
מקומות
הבית שלי: שחר שרייבר, הצייר ממשגב עם
    הוא מספר כי הוא שואב השראה מסיטואציות יומיומיות: “אני מצייר כמו ילד.
שלושה בתים עתיקים ב-Hà Giang, וייטנאם
מקומות
שלושה בתים עתיקים ב-Hà Giang, וייטנאם
האדריכלות המסורתית של אנשי H’mong במחוז Hà Giang קלה לזיהוי על ידי קירות העפר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.