פַּשְׁטוּת. יוֹפִי. טִבעוֹנוּת. אלה הם אלמנטים של האסתטיקה היפנית, שמגדירים אדריכלות יפנית. אבל יש אדריכלים יפניים שמתעלמים מהמושגים האלה לחלוטין, אדריכלים שמבינים אסתטיקה יפנית כל כך טוב, שהם בכוונה בוחרים לעקוף את העקרונות הבסיסיים שאדריכלים אחרים מחויבים להם.

אדריכל בשם Shusaku Arakawa ושותפתו, Madeline Gins, מעולם לא זכו בפריצקר למרות שבמשך יותר מארבעים שנה, יצרו מבנים ומקומות שלעולם לא יכובדו על ידי ארגוני אדריכלות מסורתיים.
למשל, יורו פארק. כאשר אדריכלים מסורתיים יוצרים פארק ציבורי, הם מחשיבים איכויות של נוחות, בטיחות ויופי. יורו פארק לא עושה זאת. הוא פחות גן ציבורי ויותר תרגיל ביצירה שערורייתית ביותר ולא מעשית.
בית (The Site of Reversible Destiny (Bioscleave שהצמד תכנן, עלה הון כדי לבנות אותו והוא ניראה כמו מפגע בטיחותי. לילדים נאסר להיכנס לבית ומבוגרים חייבים לחתום על ויתור לאחריות על נזק שיגרם להם. הכל בבית מסוכן: ברצפות מהמורות והן לא סדירות, זוויות ממוקמות באופן אקראי בכל הבית והבית צבוע במגוון צבעים בהירים ומבלבלים – כל זה נועד בכדי להעמיד את הדיירים על המשמר. נוחות, לדעת האדריכלים, מבשרת על מוות; הבית נועד לשמור על יחסים מהוססים של הדיירים עם הסביבה שלהם ובכך לשמור אותם צעירים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
הבית המפוסל בקאן, של Jacques Couëlle
אדריכלות
הבית המפוסל בקאן, של Jacques Couëlle
  איך הפכה עבודה עוצרת נשימה ושוברת כללים בהיסטוריה אדריכלית, לבית הקיץ של משפחה
כותב/ת על תרבות, אדריכלות או אמנות?
אדריכלות
כותב/ת על תרבות, אדריכלות או אמנות?
הנושאים: תרבות, אדריכלות, עיצוב, אמנות, תקשורת חזותית, ספרות, מקומות וטיולים, קולינריה, תיאטרון וקולנוע, אופנה
טרמינל חדש בהודו, הוא נווה מדבר עם צמחיה, גינות ומפלים
אדריכלות
טרמינל חדש בהודו, הוא נווה מדבר עם צמחיה, גינות ומפלים
  קירות ירוקים ואדניות תלויות, מפלי מים וגנים מדורגים, יוצרים בטרמינל נווה מדבר רגוע

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*