בית ספר ירוק חדשני, שתכנן אדריכל דוד נופר, משתמש בשיקולים אקלימים ואנרגטיים כקופסא שקופה-סגורה, בה מרחבי הלמידה, ההתרועעות, השיח והמנוחה שלובים זה בזה וללא הגדרה ברורה.

המבנה כלוא במעטפת כוללנית אחת, המגדירות 3 אונות חלקיות בקומה העליונה מעל קומת הכניסה – "מפולשת פדגוגית". בקומה זו מתקיימים ומתערבבים חיי היומיום במרחבי הלמידה, בה נוצרים "כיסים" המשמשים כאודיטוריום, ספרייה, ו-3 מעבדות בלבד. מרחב קומת הכניסה מאפשר "אריזות" שונות של קהל הלומדים והמשתמשים להתקבץ באודיטוריום "פתוח", מעבדות "פתוחות" ועוד.
המבנה "סגור" אקלימית פתוח לתאורת יום צפון-דרום, ולכוון מזרח, בקירות מסך שקופים – המביאים את הנוף והטבע אל כותלי בית הספר, המוגדר "המונוליט". מבנה בית הספר ה"סגור/פתוח" – מנצל את סביבתו המוצללת, מרפסות פנימיות וחללי פעילות בתחתית המבנה שנוצרו מהפרשי קרקע. פעילות חוץ צמודות למרחבי פנים וניתנות להמשך ישיר בין אלו הנעשות בפנים המבנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צוות תכנון: אדריכל ניר לוי, משרד נופר
קונסטרוקטור: שי רייפר
אדריכל נוף: אברהם אילן
יועץ תנועה: דורון חופשי

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
הבית המפוזר, ביפן
אדריכלות
הבית המפוזר, ביפן
  בתכנון הפריסה הבסיסית, סובבו האדריכלים את הבניין בכ-45 מעלות דרומה. בכך, התכוונו להעניק
הבית עם הבריכה הנמתחת אל האופק
אדריכלות
הבית עם הבריכה הנמתחת אל האופק
  בעזרת חומרים מקומיים, אוורור חוצה וגישה פסיבית, בית זה חוגג את ההרמוניה בין
ספריה בסלע: שקיפות מול מסה, אנושי מול נצחי
אדריכלות
ספריה בסלע: שקיפות מול מסה, אנושי מול נצחי
הקשר הרעיוני מבטא שקיפות מול מסה, דיאלוג עם הטבע ואולי גם מטפורה פילוסופית –

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.