בית ספר ירוק חדשני, שתכנן אדריכל דוד נופר, משתמש בשיקולים אקלימים ואנרגטיים כקופסא שקופה-סגורה, בה מרחבי הלמידה, ההתרועעות, השיח והמנוחה שלובים זה בזה וללא הגדרה ברורה.

המבנה כלוא במעטפת כוללנית אחת, המגדירות 3 אונות חלקיות בקומה העליונה מעל קומת הכניסה – “מפולשת פדגוגית”. בקומה זו מתקיימים ומתערבבים חיי היומיום במרחבי הלמידה, בה נוצרים “כיסים” המשמשים כאודיטוריום, ספרייה, ו-3 מעבדות בלבד. מרחב קומת הכניסה מאפשר “אריזות” שונות של קהל הלומדים והמשתמשים להתקבץ באודיטוריום “פתוח”, מעבדות “פתוחות” ועוד.
המבנה “סגור” אקלימית פתוח לתאורת יום צפון-דרום, ולכוון מזרח, בקירות מסך שקופים – המביאים את הנוף והטבע אל כותלי בית הספר, המוגדר “המונוליט”. מבנה בית הספר ה”סגור/פתוח” – מנצל את סביבתו המוצללת, מרפסות פנימיות וחללי פעילות בתחתית המבנה שנוצרו מהפרשי קרקע. פעילות חוץ צמודות למרחבי פנים וניתנות להמשך ישיר בין אלו הנעשות בפנים המבנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צוות תכנון: אדריכל ניר לוי, משרד נופר
קונסטרוקטור: שי רייפר
אדריכל נוף: אברהם אילן
יועץ תנועה: דורון חופשי

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
אתר נופש חדש בצורת יאכטה ענקית, בדובאי
אדריכלות
אתר נופש חדש בצורת יאכטה ענקית, בדובאי
  המלון החדש מדמה כלי שיט צף, דרכו אפשר לשוט דרך סדרה של טרקלינים,
החלל החומרי של פול רודולף / ליעד עיני
אדריכלות
החלל החומרי של פול רודולף / ליעד עיני
  הדוקטרינה הזו קרסה מיד עם אותו גיליון שהציג את בניין המחלקה לאמנות וארכיטקטורה
בית במרכז המשלב מגורים ואמנות, אירוח ופרטיות, פנים וחוץ
אדריכלות
בית במרכז המשלב מגורים ואמנות, אירוח ופרטיות, פנים וחוץ
  בחירת החומרים משלבת בין בטון חשוף לעץ דאגלס בעיבוד מינימלי. השילוב המנוגד בין

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.