האמן הפרואני Víctor Delfín בן ה-97, ממשיך ליצור בביתו על שפת הים בלימה. הקריירה האמנותית שלו משתרעת על פני יותר משבעה עשורים, של התרפקות על תרבויות פרה-קולומביאניות ומסורות פופולריות, שהזינו את מכלול יצירתו העצום.

הוא אמן רב תחומי, החתום על הפסל המונומנטלי "El beso" בפארק דל אמור בבירת פרו. בשנות ה-70 הוא קנה את הבית המעוצב בסגנון טיודור וניצב על הצוק בשכונת ברנקו. בחמש עשרה השנים האחרונות, הוא עצמו שהיה אחראי על עיצוב כל הרחבה שנעשתה בביתו, מלווה בשלבים שונים על ידי האדריכלים הפרואניים Alfredo Rodríguez y Diego Robles. "התחלתי לבנות כלפי מטה בצורה מדורגת כמו אצל התושבים בפרו העתיקה, בהשראת המדרגות של האנדים", הסביר האמן.

"יש אנקדוטה שוויקטור חוזר על עצמו לעתים קרובות: 'כששואלים אותי איפה גן העדן, אני נותן את הכתובת של הבית שלי'. וזהו מקום של השראה", הבטיחה ברנדה אורטיז. "לא פגשתי אדם שלא עזב מפה בלי שהייתה לו תגובה. הבנייה הזו היא השלכה של מה שוויקטור דלפין עשה במהלך חייו ומה שיש לו בראש". צבעי הנחושת והאדמה שולטים, מחקים את גווני החוף הפרואני, המתייחסים לילדותו ליד הים.

צילום Ana María Ortiz.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית בטון עכשווי בעיצוב גיאומטרי ואדריכלות מינימליסטית
אדריכלות
בית בטון עכשווי בעיצוב גיאומטרי ואדריכלות מינימליסטית
התוצאה היא בית מגורים שמרגיש פתוח אך מוגן, נועז אך רגוע – מקום מפלט
מסעדה מעוצבת בצורת הרים רוקדים, בסין
אדריכלות
מסעדה מעוצבת בצורת הרים רוקדים, בסין
  "כיצד ניתן לגרום להר לרקוד? נזכרתי בשני ציורים: 'הריקוד' של אנרי מאטיס, שנוצר
המוזיאון המצרי הגדול הושלם לבסוף בגיזה, לאחר 20 שנה
אדריכלות
המוזיאון המצרי הגדול הושלם לבסוף בגיזה, לאחר 20 שנה
  שטח הרצפה הכולל שלו הוא 81,000 מ"ר, ולדברי האדריכלים הנגהאן פנג, הוא "המוזיאון

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.