האדריכל והמעצב ההודי Manas Bhatia מנצל את הפוטנציאל של הבינה המלאכותית (AI) Midjourney, כדי לדמיין פרויקט אדריכלי עתידני וסוריאליסטי בשם Symbiotic Architecture: מגדלי דירות המעוצבים ונראים כמו יער עצי סקויה ענקיים וחלולים. "האם קופסאות הבטון וזכוכית הממוזגות שאנו מכנים דירות מגורים, מאפשרות לנו לנשום?", שואל האדריכל, שחוקר את הקשר בין יצורים חיים, טבע ואדריכלות ומציע את דירה "חיה" המשולבת ונטמעת לחלוטין בטבע.

האדריכל חוקר את מערכת היחסים העמוקה של האנושות עם הטבע ובחוויותינו איתו, כדי לתכנן “חזון אוטופי”, בו בניינים אינם מכונות העשויות מבטון או פלדה, אלא, הם חיים ויכולים לגדול ולהמשיך לצמוח, כדי לספק את הצרכים ההולכים וגדלים לדיור.
תוצאת המחקר והשימוש בבינה המלאכותית, היא סדרה סוריאליסטית של בנייני דירות שנטמעים בטבע לחלוטין, מדמים עצים ההופכים לארכיטקטורה נושמת ופונקציונלית, עם דירות הפונות פנימה ותאורה טבעית היוצרת מרחב טבעי מואר ומכושף.
“תמיד הוקסמתי מהאופן שבו חרקים ויצורים קטנים יוצרים את מקום המגורים שלהם בטבע. נמלים, למשל, יוצרות את בתיהן עם רשתות מורכבות באדמה. אם בני אדם היו יכולים ליצור בניינים שגדלים ונושמים כמו צמחים, איזה עולם מדהים זה היה יכול עבורנו לחיות בו”, הוא אומר.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
גג ירוק וגלי מסתיר של בית ספר בהודו, מחקה גבעה
אדריכלות
גג ירוק וגלי מסתיר של בית ספר בהודו, מחקה גבעה
  העיצוב מתנתק מכיתות קונבנציונליות דמויות קופסאות, בוחר במקום זאת בחללים זורמים ומקושרים זה
שש וילות נהנתניות בגוון אפרסק, בגואה
אדריכלות
שש וילות נהנתניות בגוון אפרסק, בגואה
  פרויקט Baia Villas שתכננו JMA Mumbai, ממוקם במנדרם, צפון גואה, הודו, מורכב משש
מבנה מפעל פולימרים מפלדה גולמית, באיראן
אדריכלות
מבנה מפעל פולימרים מפלדה גולמית, באיראן
  מבנה המפעל בשטח 2200 מ”ר, מורכב משתי צורות לא מאוזנות ולא שגרתיות. האדריכלים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*