לרגל פרס פריצקר לשנת 2019 שקיבל Arata Isozaki, כדאי להעיף מבט מחודש בבניין דיסני שתכנן אראטה איזוזאקי באורלנדו, שנפתח ב-1991 והוא בעל האדריכלות הטהורה ביותר באימפריית הנדל”ן של דיסני.

 

 

 

 

 

 

 

 

האגפים הצדדיים הארוכים, שבהם עובדים 1200 איש, משולבים בצורה מלאה ומאוזנת בתכנית ואף יוצרים איזון לאקסטרוונגרטיות של החלק המרכזי של הבניין.
הבניין המופשט של דיסני מספר סיפור, סיפור של זמן. האוזניים המסוגננות של מיקי מאוס, מזכירות את ההתייחסות של איזוזאקי למרילין מונרו במוקה שלו בלוס אנג’לס. הצורה, החומרים והצבעים של הבניין, מהדהדים בציורים הגדולים של סול לויט התלויים באטריה.
תסמונת דיסני מופיעה בארכיטקטורה של מקומות בידור ועדיין לא מוכרת כארכיטקטורה רצינית. אבל התוכנית האדריכלית הזו נבנתה בשלמות מופתית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
האדריכלים יצרו פסל שגרים בו
מהעולם
האדריכלים יצרו פסל שגרים בו
  הם אומרים “הבית יוצא מהנוף, מילולית ופיגורטיבית, ומספק מרחבי מגורים זורמים אינסופיים, הקשורים
אתר נופש חדש בצורת יאכטה ענקית, בדובאי
מהעולם
אתר נופש חדש בצורת יאכטה ענקית, בדובאי
  המלון החדש מדמה כלי שיט צף, דרכו אפשר לשוט דרך סדרה של טרקלינים,
החלל החומרי של פול רודולף / ליעד עיני
מהעולם
החלל החומרי של פול רודולף / ליעד עיני
  הדוקטרינה הזו קרסה מיד עם אותו גיליון שהציג את בניין המחלקה לאמנות וארכיטקטורה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.