הפרויקט ממוקם בפארק היצירתי הבינלאומי Zhijiang Phoenix International Creative Park בהאנגג'ואו, סין,שם עמד מפעל המלט Shuangliu, הפך לפארק יצירתי, שהעיצוב שלו מחזיר את החיוניות של המורשת התעשייתית, משמר את עקבות הזמן תוך חקירת מקורותיהם של חומרים מלאים בזיכרונות רגשיים ומושרשים במורשת התעשייתית.

 

מרקמי פני השטח של מבנים ארכיטקטוניים, הטקסטורה, זהו המאפיין לו נותנים האדריכלים דגש, ברוח הבודהיזם. הם משפיעים על חמשת החושים, כאשר הראייה והמגע הם המיידיים ביותר. המרכז היצירתי Fripiece Texture Lab, ממוקם במפעל מלט נטוש והאדריכלים AD Architecture, השתמשו בחומרים טבעיים ולוגמיים, ליצירת טקסטורות, תוך השראה מהטבע.האתר כולל שלושה מבנים גליליים גדולים ממפעל המלט המקורי, המספרים את הסיפור של התרבות התעשייתית. משטחי הבטון הקרירים שלהם משרים אווירה רגועה שמובילה להתבוננות עמוקה.  זו  העיצוב המינימליסטי, מגביר את התהודה האינהרנטית על ידי חגיגת האסתטיקה הגולמית של החומרים, תוך התמקדות בעקבות שהותירו זמן וחיים.
העיצוב מציג אסתטיקה אקספרסיבית ואורגנית, הנוצרת מצורות גיאומטריות מחוברות זו לזו, שחומריותן העדינה והצנועה משלימה את המבנה הקיים, כמו גם משלימה אותו על ידי שילוב כניסות אור שונות וקומות ביניים המתפרשות על מנת לייעל את החלל ולהעשיר את החוויה המרחבית, לאפשר למבקר לחוות את הסביבה ומרקמים שמרכיבים אותו, מעוררים רגשות שחורגים מהזמן והמרחב.

צילום: Ouyang Yun

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חללי אמנות ציבוריים, על אגם, בתוך הטבע
אדריכלות
חללי אמנות ציבוריים, על אגם, בתוך הטבע
  המבנים עוצבו בהשראת מערות בהרים הקארסטיות המקומיות של מחוז גוויג'ואו, צורות פיסוליות היוצאות
הבית האייקוני פרנק לוייד רייט, Circular Sun House, למכירה ב-8.9 מיליון דולר
אדריכלות
הבית האייקוני פרנק לוייד רייט, Circular Sun House, למכירה ב-8.9 מיליון דולר
  שנות התשעים באדריכלות באמריקה, חזרו לשנות החמישים. כך גם הבית שנבנה בפועל ב-1967,
מיליונר בונה 99 בתים עבור חסרי בית בעירו
אדריכלות
מיליונר בונה 99 בתים עבור חסרי בית בעירו
  כל בית מגיע עם מטבח, חלל מגורים, חדר שינה, חדר אמבטיה ופאנלים סולאריים,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.