הצילומים של דפנה סרוסי, ניחנים בתכונות של האמנות הקלאסית וציורי טבע דומם, עם איכויות דומות של אור, של צבע וחומריות. היא מעניקה תכונות נאצלות אלה, דווקא לאובייקטים יומיומיים ופשוטים, כמו ירקות.

Grapes, 2017

 

“באחר צהרים שגרתי בביתי, נפל מבטי על צלחת עם שני תפוחים זהובים שעל מדף בפינת האוכל. המבט שלי צד את האור הנכנס מהחלון ועוטף את זוג התפוחים בזוהר, כמעט הופכים לזהב. זה היה מראה נפלא ואני החלטתי לנסות לצלם את זה. זה היה רגע ששינה את ההסתכלות שלי”.

 

pomolo, 2017

 

“הציורים המופלאים של קארוואג’יו, ‘נער עם סלסילת פירות’ ו’בכחוס’, תמיד היו האהובים עלי והם אלו שהשפיעו עלי יותר מכל”.

 

garlic, 2018

 

“בצילומים שלי אני מבקשת צירוף של פרטים ורגע מסוים, שיעצימו את הדבר הרגיל, היומיומי ויהפוך אותו למשהו אחר המעורר רגש ותחושות סובייקטיביות, גם אם מדובר בפרי או ירק, ענין טריוויאלי ובנלי שכל אחד מאיתנו פוגש כל יום”.

 

lemons, 2019

 

“בשנים הראשונות צילמתי בעיקר בטכניקה של שימוש באור טבעי – אור החודר מהחלון ולמדתי לנצל את כיווני האור, השעה ביום, מזג האויר ועוד טכניקות שעזרו לי לשלוט בתוצאה הרצויה. בהמשך נחשפתי לטכניקה המכונה ‘ציור באור’, אבל לצערי לא היה לי כל כך ממי ללמוד. הסרטונים ברשת היו מאוד מוגבלים וחלקיים ביותר ובארץ הטכניקה לא פופולרית במיוחד. התחלתי לנסות בעצמי. לפעמים ערבבתי טכניקת אור טבעי עם ציור באור, נכשלתי הרבה פעמים אבל לאט לאט התחלתי להבין ולשלוט יותר ויותר בתוצאה. ב-2023 נסעתי לרומא ולמדתי אצל צלם איטלקי את הטכניקה”.

 

green radish, 2019

 

“‘ציור באור’ נעשה בחדר חשוך לחלוטין בחשיפה ארוכה, כאשר הצלם משתמש במקור אור כמו פנס יד למשל ו’מצייר’ איתו את האור (שנקלט על ידי החיישן המצלמה) על האובייקט. הטכניקה דורשת מיומנות רבה ושליטה בפרמטרים שונים. אחד הדברים המיוחדים בטכניקה זו, היא היכולת להדגיש את הטקסטורות והחומרים של האובייקטים המצולמים, כך שלרוב הצופים נוטים לחשוב כי מדובר בציור ריאליסטי”.

 

tangerine, 2019

 

“המצלמה אינה מזייפת ומעבירה את הדברים כפי שהם וכאן טמון האתגר שלי כצלמת. בתצלומים שלי באים לידי ביטוי החיבור וההשראה מעולם האמנות הקלאסית ומציורי טבע דומם, כך שבאובייקטים שאותם אני מציבה לצורך הצילום אני מחפשת איכויות דומות של אור, של צבע וחומריות. הקסם שיוצר האור מפליא ומאתגר אותי בכל פעם מחדש ועיסוקי רב השנים בעיצוב גרפי, הידע והניסיון בארגון פרטים, באופן שישרת את ההדגשים החשובים לי, משמשים כלי חשוב ביצירתי”.

 

bread, 2021

 

artishok, 2022

 

cabbage, 2022

 

grapes, 2022

 

eggs and milk, 2022

 

pasta and scale, 2022

 

floralis, 2023

 

floralis, 2023

 

floralis, 2023

 

floralis, 2023

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
כאשר דפי הספר זוחלים ממנו החוצה
אמנות
כאשר דפי הספר זוחלים ממנו החוצה
הספרים שהיא בוחרת, עבי כרס ובשרניים, כמו אטלסים או ספרים המתעדים תולדותיה של פיסת
כאשר מישור המלח Salar de Uyuni הופך לבמה
אמנות
כאשר מישור המלח Salar de Uyuni הופך לבמה
           
האלה הגדולה: על הפסלת טניה פרמינגר / גדעון עפרת
אמנות
האלה הגדולה: על הפסלת טניה פרמינגר / גדעון עפרת
  בתערוכה הוצג פסל נוסף של אלוהות: שוב, גוף עגול וכבד, נשען בכל היקפו

2 תגובות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*