האישה העשירה ביותר באוסטרליה, Gina Rinehart, הורתה לגלריה הלאומית של אוסטרליה (NGA), קנברה, להסיר מהתצוגה שלהם דיוקן שלה, בטענה שהוא לא מחמיא לה.

 

הדיוקן, מאת האמן האבוריג’יני Vincent Namatjira, מוצגת עד ה-21 ביולי 2024, בתערוכה “Vincent Namatjira: Australia in Colour”, שם הוא מופיע כאחד מעשרים ואחד דיוקנאות, המתארים דמויות ידועות שהשפיעו על הפוליטיקה והתרבות של אוסטרליה, ביניהם המלך צ’ארלס השלישי, נד קלי, סקוט מוריסון והמלכה אליזבת השנייה. הדיוקנאות מבוצעים בצבעים עזים אופייניים של האמן ובפיגורציה שטוחה ולא מלבבת, שבמקרה של ריינהרט, יורשת מכרות ונדבנית ידועה, שהונה מוערך ב-22 מיליארד דולר, מקנה לה סנטר כפול, פה נפול ועיניים עם מבט נבוב ומזרה אימה.
“אני מצייר את העולם כפי שאני רואה אותו”, כתב נמאג’ירה, שהוא האמן הראשון ממיעוטי הילידים באוסטרליה, שזוה בפרס ארצ’יבלד היוקרתי של אוסטרליה. בראיון איתו ב”גרדיאן” מ-16 במאי, הוא אומר “אנשים לא צריכים לאהוב את הציורים שלי, אבל אני מקווה שהם יקדישו זמן להסתכל ולחשוב ‘למה האמן האבוריג’יני הזה צייר את האנשים החזקים האלה? מה הוא מנסה להגיד?”
האמן Namatjira צייר את המיליארדרית מספר פעמים בעבר, בשני דיוקנאות, אחד משנת 2017 בשם “ג’ינה ריינהרט ואני”, בו הוא מתכבד לעמוד לצידה וב”העשירים ביותר”, 2016, עבודה שזיכתה אותו בפרס רמזי לאמנות של אוסטרליה.
“ביטוי אמנותי הוא היבט בסיסי בחיי התרבות האוסטרליים והוא חייב לכלול את החופש להציג, לבצע או להפיץ יצירות, שעלולות להיות לא פופולריות, מזעזעות או מטרידות”, אמרה פנלופה בנטון, מנכ”לית האגודה הלאומית של אוסטרליה לאמנויות חזותיות.

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
כאשר דפי הספר זוחלים ממנו החוצה
אמנות
כאשר דפי הספר זוחלים ממנו החוצה
הספרים שהיא בוחרת, עבי כרס ובשרניים, כמו אטלסים או ספרים המתעדים תולדותיה של פיסת
כאשר מישור המלח Salar de Uyuni הופך לבמה
אמנות
כאשר מישור המלח Salar de Uyuni הופך לבמה
           
האלה הגדולה: על הפסלת טניה פרמינגר / גדעון עפרת
אמנות
האלה הגדולה: על הפסלת טניה פרמינגר / גדעון עפרת
  בתערוכה הוצג פסל נוסף של אלוהות: שוב, גוף עגול וכבד, נשען בכל היקפו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*