הצילומים בשחור-לבן של הצלם Roger Ballen, הם בדרכם פשוטים, קלאסיים ואלגנטיים. הפורמט המרובע והקומפוזיציות שלו, מגדירים קוסמולוגיה חייזרית של אפריקנים לבנים עניים, החיים באזור הכפרי בדרום אפריקה.

בולן נולד בשנת 1950, בפרבר של העיר ניו יורק. הוא למד פסיכולוגיה באוניברסיטת קליפורניה ועבר ליוהנסבורג בשנת 1982 והחל לצלם שם את המעמד התחתון של דרום אפריקה.
בולן מצלם אנשים מתחתית החברה בחיבה אמיתית, המוסיפה רובד ממותק לאותנטיות הגולמית שלהם. “לא הסתכלתי על האנשים האלה כאל יוצאי דופן או שונים, אהבתי אותם הרבה יותר מאשר את האנשים במרכזי הקניות, שהעמידו פנים שהם חשובים וטובים יותר מכל אחד אחר”, הוא אמר בראיון לעיתון.
עם זאת, אלה לא תמונות as is של מציאות יומיומית. אלה סיוטים המעוצבים היטב. התמונות מצוירות ומונפשות באופן שאולי נעשה במהלך ימי הביניים, כאשר אמנות, מחול ומוזיקה לעגו למין, למוות ולמגפה השחורה.
רבים מאלה המצולמים אצלו, מרוטים מהחיים האמיתיים, הם בעלי פנים גרוטסקיות ושיניים פגומות. הם מאכלסים בניינים סוריאליסטיים, מוזנחים, שורצים חולדות. יוצרים טקסים תיאטרליים חלומיים ואניגמטיים, נהנים מסטיות שובבות וחביבות, מפחיד פוגש סקסי, שחור פוגש לבן. האושר שלהם מלא מסתורין, טרנספורמציה והתפתחות מתמדת.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
ראשים מדברים: מדוע הפסלים של האמן הוינאי, עשו פרצופים?
אמנות
ראשים מדברים: מדוע הפסלים של האמן הוינאי, עשו פרצופים?
  סדרה של כ-60 פסלי דיוקנאות, המתארים גברים עם תווי פנים מכווצים, כאילו צוחקים
שבט “אנשי הפרחים” בערב הסעודית
אמנות
שבט “אנשי הפרחים” בערב הסעודית
  הפרחים יכולים להיות ציפורני חתול, בזיליקום, יסמין, עשבי תיבול וחילבה, בהם הם רואים
מפגשים: bite – רשת נשית כסוכנת שינוי חברתי
אמנות
מפגשים: bite – רשת נשית כסוכנת שינוי חברתי
  באירוע ישתתפו גם תמר ארזי בפרפורמנס-משך שהוא ניסוי ביצירה, ויוצגו פרינטים והדפסים של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*