בכל פעם שרווקים וזוגות צעירים צריכים לעצב חללים קטנים לעצמם, הם יוצרים הזדמנויות חדשות לעיצוב מושגי חיים חדשים.
פרויקט זה של שיפוץ דירה ישנה משנות ה-50, יצר 4 חדרים, עם תוספות וארגון מחדש של הסידור המרחבי.
מעצבי הבית מצהירים כי זהו מעבר למגורים, גם ניסוי חברתי. לדבריהם, אחת מהתופעות הגלובליות הקשורות למדינות מפותחות יותר, הוא זה של משקי בית למשתמש אחד – מודל חדש שמוזן על ידי העלייה בתוחלת חיים ושחרור האישה. במדינות כמו גרמניה, צרפת, בריטניה ויפן, כ -40% מהבתים מאוישים על ידי אדם אחד. בארה”ב יש 30 מיליון רווקים. מגמה מפתיעה נוספת היא, כי בספרד, למרות המשבר הכלכלי האחרון, משקי בית כאלה הולכים ומתרבים. בית POP-UP מבקש לבחון את הפוטנציאל של מציאות זו.
עיצוב המגורים מגדירים את היחידות התשתיתיות המסורתיות מחדש, פותחים קטלוג אפשרויות; כאן, הלקוח מתקשר כאשר הוא בוחר, מבטל ומגדיר מחדש. 54 יחידות אינטראקטיביות עומדות לרשותו. הבית נפתח ונסגר, מורכב מחדש, מתרחב, הופך מקוטע, מחובר, מבודד. חדר זה אינו מכיל ארון, הארון מכיל חדר שינה. הרהיטים דקים. האסטרטגיה דלילה מתמקדת באלמנטים שהם בדרך כלל לא שמישים, כמו המחיצות בין החדרים.
אדריכלים
TallerDE2 Arquitectos , מדריד
צוות תכנון
Arantza Ozatea Cortázar, Alvaro Martín Fidalgo, Cruz Calleja
מיקום
Avenida de Valladolid
מדריד, ספרד
שטח
68.2 מ”ר
צילום
Miguel de Guzmán