המרכז הלוגיסטי ואולם התצוגה במטה החדש של חברת SALEWA, הופך את הספורט של טיפוס הרים לאירוע חברתי והזדמנות לשיפור הסביבה התעשייתית: איך מעצבים עם תשומת לב מיוחדת למקום העבודה היומיומי של העובדים והומניזציה של חללים תאגידיים משותפים
RESPONSIBILITY FOR A LANDMARK המרכז החדש של SALEWA ב- BOLZANO משרה אווירה של איטליה הישנה , אך ה”הרואית”: זו של שנות החמישים והשישים, שנוצרה על ידי תעשיינים ויזמים גדולים כקטנים שהחלו להצטיין במיוחד בסקטורים השונים שלהם. הם חשו כי האדריכלות היא פוטנציאל, יכולה להוות מדיום לביטוי, במובן הרחב ביותר של המילה, של זהותם התעשייתית והתרבותית. נניח רגע, לדוגמא המתבקשת והרגילה של ADRIANO OLIVETTI ,צריך רק להיזכר ביוזמות הבניה הרבות של Livio Zanussi, Vittorio Necchi, Giuseppe Brion או קבוצות BURGO או FANTONI, כדי להעריך את איכותם של הלקוחות התעשייתיים האיטלקיים של התקופה והשפעתם הנרחבת. אלה היו לקוחות שיצרו בעצמם את משרדיהם הראשיים, במקביל לפריחה ולהתרחבות של התשלובות שלהם, בשיתוף עם מיטב האדריכלים, האמנים, המהנדסים ומתכנני הנוף האיטלקיים העכשוויים . עבורם בניית מפעל או קומפלקס משרדים, פירושה העברה, בצורה אדריכלית ומתוחכמת, הוויה אותנטית , הבנה של חברה ושל פלח השוק שלה. עבור רבים פירוש הדבר היה כי החברה שלהם מורכבת מאנשים ולא רק מאסטרטגיות מכירה; שהם מתקיימים ממוצרים המבטאים קונספטים ספציפיים וערכים, ולא רק על סחורה שתשווק כמותגים. תשומת לב מיוחדת למקום העבודה היומיומי של עובדיהם ושל אנשי הסגל שלהם והומניזציה של חללים תאגידיים משותפים, הלכה יחד עם ארגון מפורט של העבודה, הייצור וההפצה. מפעליהם ומשרדיהם ייצגו השלמה כמעט טבעית של ההתארגנות התעשייתית שלהם ובניית תדמית תאגידית.
HEINER OBERRAUCH, מנכ”ל תאגיד SALEWA ולקוח חדש של הקומפלקס הרב תכליתי החדש שתוכננן על ידי CINO ZUCCHI אדריכלים ו- PARK ASSOCIATI הוא יזם מהזן הזה. הבניין, נקודת ציון אמיתית בתוך ההקשר העדין של עמק ה- ADIGE שבו הוא נמצא, מייצג את המוזרויות של הקבוצה ושל מאפייניה כלקוח. הבניין הוא התגשמות הגישה לנוף האנתרופומורפי, של אופן יצירת הקשר עם הטבע, של תהליך ייצוג המבנה הארגוני של הקבוצה ומוצריה; ולא פחות מכך, של היחסים הכלכליים והחברתיים שייווצרו עם הסביבה. האדריכלים והלקוח איחדו כוחות ליצור בניין מייצג, סמל אדריכלי אמיתי. כל זה בוצע ללא וולגריזציה של המסר המסחרי. להפך- המבנה הוא תוצאת שיקוף של תמות רבות- מסחריות, פונקציונליות, נופיות, טכנולוגיות, אקולוגיות, חלליות וויזואליות- כלן אלה הפכו את המסר המסחרי למורכב ועמוק.
בניית מפעל או קומפלקס משרדים, פירושה העברה בצורה אדריכלית ומתוחכמת, של הוויה אותנטית של חברה המורכבת מאנשים ולא רק מאסטרטגיות מכירה, המתפרנסת ממוצרים המבטאים ערכים, ולא רק סחורה שתשווק כמותגים
אדריכלים: Cino Zucchi Architetti, Park Associati
צוות תכנון
Cino Zucchi Architetti
Cino Zucchi
Park Associati
Filippo Pagliani, Michele Rossi
with Elisa Taddei , Alice Cuteri
Lorenzo Merloni, Marco Panzeri, Davide Pojaga
Alessandro Rossi, Giada Torchiana, Fabio Calciati
שטח כולל: 30,595 מ’ר
נפח כולל: 146,248 מ’ק
עלות: 40 מיליון דולר
תקופת עיצוב: 04/2007- 10/2008
תקופת בניה: 07/2009- 10/ 2011