מסורות עתיקות יומין, נשמרות בדרך כלל על ידי דורות מבוגרים ואילו בכפר האיטלקי הקטן Satriana di Lucania, בלב אזור Basilicata הציורי של איטליה, אלה דווקא צעירי הכפר שמקיימים את המסורת העתיקה של ה"rumiti", או "אנשי העץ" וכך, 131 גברים עוטים תחפושות העשויות מענפי קיסוס ומסתובבים ברחובות, מחופשים לעצים. 

מדי פברואר, נכנסים עשרות הגברים ליער ומגיחים ממנו כשהם לבושים מכף רגל ועד ראש בענפי קיסוס. אם הידיים והרגליים שלהם לא היו מבצבצות (למשל, כשהם צריכים לענות לסלולאר שלהם), זה היה ניראה כמו תהלוכה של עצים נעים. אחריהם עוקב קהל ויחד הם מסתובבים בכפר, דופקים על דלתות ומקבלים כסף ואוכל, תוך שהם מברכים את כל מי שנקרה בדרכם, באמצעות מטות העץ הארוכים שלהם. המחזה הייחודי הזה מכונה “היער המהלך”.
בזיליקטה הוא אזור מיוער, הררי ודל אוכלוסין בדרום איטליה, אשר רוב האנשים מכירים את האזור בזכות העיר המאוכלסת ביותר בו, מאטרה, שבה בתי מערות חצובים בהר. סטריאנו נמצאת שעתיים מערבה משם, עמוק יותר לתוך האידיליה הכפרית הירוקה.
מסורת זו החלה בימי הביניים, כדרך לבקש צדקה בזמנים קשים, בלי להתבייש בזכות התחפושת. כיום, טוענים הצעירים כי הם נושאים מסר אקולוגי: האחדות הנצחית של בני האדם והטבע והצורך להגן על הפלנטה שלנו. איטלקים כמו איטלקים, האירוע הפך כיום לקרנבל, בו מתחפשים ומרבים לשתות יין ולשמוח.
הצלמים האיטלקים Federico Borella and Michela Balboni תיעדו אותם.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
חריץ סדוק מעוצב בחזית בניין חדש של MAD
תרבות
חריץ סדוק מעוצב בחזית בניין חדש של MAD
  כאשר הדיירים חוצים את הבניין מהקומה ה-6 עד ה-9, הם נטמעים בסביבה מעוצבת
זאהא חדיד מתכננים ציון דרך תרבותי בניו טשקנט, אוזבקיסטן
תרבות
זאהא חדיד מתכננים ציון דרך תרבותי בניו טשקנט, אוזבקיסטן
  העיצוב של המרכז משקף קשר למסורות הספרותיות והמוסיקליות של אוזבקיסטן, במיוחד במסורת המוזיקה
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
תרבות
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
סביר להניח שהאי Skyros, הגדול מבין איי ספוראדס, לא מוכר לכם, בהיותו יעד חופשה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*