ההצעה של משרד קיסלוב קיי אדריכלים לשיפוץ מחסן 2 ומחסן 3, נבחרה על-ידי עיריית תל-אביב יפו, הרשות לפיתוח כלכלי ונמל יפו 

 

g

בנמל יפו קיימים שלושה מחסנים אשר נבנו בשנות ה-30 על ידי הבריטים והם מוגדרים מבנים לשימור. העירייה, באמצעות הרשות לפיתוח כלכלי, שפצה את מחסן 1 עם אדריכל השימור רמי גיל (את עיצוב הפנים ביצע משרד יעקבס-יניב, אשר זכה בציון לשבח של “אות העיצוב”). הקונסטרוקציה, הפתחים, הרפפות והמעברים הציבוריים שוחזרו ואופי המחסן נשמר. בימים אלה מתבצעת עבודת תכנון ע”י ועדות העירייה בנוגע לשימור מחסן 2 ומחסן 3.
ההצעה הזוכה לשימור שני המחסנים משקפת את רוח הנמל, שומרת על אותנטיות, משמרת את מערך השוטטות העירוני-יפואי והקשר לקהילות המקומיות, ומחזקת את הנמל בהיבט תיירותי, תרבותי ופנאי. יחד עם זאת היא עומדת בתנאים שמכתיבה התב”ע ומגבלות השימור. ההצעה התייחסה רבות לזליגה בין פנים הנמל לחוץ, שיטוט במסלולים שונים, מפלסים שונים, ופעילויות שונות, כאשר התכנון המוצע מאפשר שינויים בגדלים, מיקומים ושימושים בתוך מחסני הנמל, בצורה מהירה, זולה ויעילה – ועל פי צרכים כמו: אירועים מיוחדים ופסטיבלים, צורכי השוכרים, עונות השנה ועוד.

 

e

מחסן 2 אשר משמש כיום כבית לתרבות, אמנות ומחול, וכן מתחם מחסנים עבור הדייגים העובדים בנמל, יעבור רענון, ויכיל חללי פעילות שונים גם במפלס העליון של המחסן . קהילת הדייגים תזכה לשטחי מחסנים משופצים. מחסן 3 אשר נמצא בחלקו הדרומי של הנמל, ועד כה לא היה שמיש לציבור, יזכה לשיפוץ נרחב ומקיף, וישמש כמתחם קונטיינרים בהתאם לצרכים שונים: מסחר , תרבות, לילה, פנאי וכו’. השיפוץ ישמר את צורת המבנה המקורית והאוטנטית כאשר חזית המבנה שקופה ובעלת הצללה חיצונית נפתחת, ופנים המחסן המחודש יבנה כשדרת מכולות צבעוניות תלת מימדית ופתוחה לציבור בחלל ההאנגר הגבוה. החזית השקופה מאפשרת הצצה תמידית פנימה (והחוצה) וזליגה של המרחב החיצוני והמשוטטים בו אל תוך פנים המתחם הצבעוני.
כל תהליכי התכנון וההתחדשות של הנמל נעשים בהתאם למדיניות העירונית, בשיתוף כל בעלי העניין בנמל ובכללם: דייגים, בעלי עסקים מקומיים, תושבים, קבוצות וארגונים ציבוריים הפעילים ביפו וכיוצא בהם.

 

b
קיסלוב קיי אדריכלים הינו משרד אדריכלים יפואי של שלושה דורות בני משפחה אחת שהוקם בשנת 1979 ע”י אדר’ תדי קיסלוב. המשרד זוכה פרס רכטר לאדריכלות ישראלית (2000), וכן זכיות רבות בתחרויות פומביות ותחרויות מוזמנים, בינהם: מרקם שוק הפשפשים ביפו, קמפוס החינוך ברמת אפעל, בניין העירייה וכיכר העיר אילת, מרכז שרובר לתרבות ירושלים ועוד.

 

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
צרפת תאסור שימוש בטלפונים ניידים לתלמידים מתחת לגיל 15
חדשות
צרפת תאסור שימוש בטלפונים ניידים לתלמידים מתחת לגיל 15
  הצורך בהגבלה הזו, בא לאחר דיון לאומי על ההשפעות המזיקות של השימוש בגאדג’טים
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
טירוף בחינות הכניסה לבתי הספר לאמנות בסין
חדשות
טירוף בחינות הכניסה לבתי הספר לאמנות בסין
  האקדמיה המרכזית לאמנויות יפות בבייג’ינג מונה בממוצע למעלה מ-40,000 מועמדים בשנה, 13,000 מהם

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*