יזם משקאות האלכוהול Marc Bushala, 52, אשר מכר בשנה שעברה את מותג בורבון שלו Angel’s Envy ב-152 מיליון דולר – הצליח לגייס שותף לא צפוי וחריף למותג ויסקי חדש: אגדת הרוק וחתן פרס הנובל בוב דילן.
השניים גייסו ממשקיעים 35 מיליון דולר ועומדים להוציא בחודש הבא מספר בקבוקי ויסקי חדשים לשוק, במסגרת החברה המשותפת Heaven’s Door Spirits הקרוייה על שם להיטו הידוע של דילן.
“שנינו רצינו ליצור אוסף של סוגי ויסקי אמריקאים, שבדרך משלהם מספרים סיפור”, הצהיר דילן לניו יורק טיימס. “אני בדרכים כבר עשרות שנים והצלחתי לנסות כמה מן הזנים הטובים ביותר שיש לעולם הוויסקי להציע. זה ויסקי נהדר”. כמו בשאר המותגים אשר מפורסמים עומדים מאחוריהם, גם המותג הזה מבסס את כוחות השיווקי במאווייהם של אנשים לאמץ התנהלות חיים שמחקה סלבריטאים נערצים.
עיצוב הבקבוקים והתווית שעליהם, נגזר מפסלי הברזל שדילן מפסל כתחביב, עם איקונוגרפיה כפרית בצללית – עורבים, גלגלי עגלה עם סוס ובתצלומי קידום מכירות, דילן, בן 76, לבוש בטוקסידו, סוגר את היום עם כוסית בורבון בידו.
מעבר לכך שויסקי מוזכר בהרבה משיריו של דילן ומעיד על חיבתו הרבה למשקה, הרי שהוא נכנס לתחום עסקי לוהט כיום: המכירות של ויסקי אמריקאי גדלו ב -52% בחמש השנים האחרונות, ל -3.4 מיליארד דולר ב-2017.