מוזיאון הלובר בפאריס, קיבל החלטה של הרגע האחרון וביטל את התצוגה של הפסל Domestikator השנוי במחלוקת של האמן Joep van Lieshout, שנראה כמו גבר החודר לבעל חיים בעל ארבע רגליים.

האמן טוען כי העבודה אינה מציגה סקס, אלא את השליטה המעוותת של האדם בטבע
“זה עצוב מאוד, אני חושב שהאמנות צריכה להיות במקום שיש בו מעט מאוד גבולות”, אומר האמן. הפסל, שנחשף לראשונה עוד לפני שנתיים, באירוע אמנות בגרמניה, מתנוסס לגובה של 12 מטר ומהווה אמירה היברידית בין אמנות לאדריכלות. לגרסתו של האמן, הוא מייצג את הביות האנושי, את השליטה של האדם על הסביבה הטבעית. למרות שהפסל מבטא חייתיות מינית, האמן מתעקש כי היצירה אינה מינית. לדבריו, מטרתו היתה להעמיד לדיון את המניפולציה הגנטית, הרובוטיקה והאינטליגנציה המלאכותית, אשר דחפה את הגבולות האתיים לקיצוניות. “היצירה הזאת היא לא על סקס, זה על האתיקה של חדשנות טכנולוגית,” אמר האמן.
על פי העיתון הצרפתי לה מונד, נשיא הלובר ז’אן לוק מרטינז מודה כי למוזיאון חשש לגבי הצגת הפסל, אשר עשוי לפגוע ברגשות המבקרים. זאת בנוסף לחשש לגבי המיקום המתוכנן של הפסל, קרוב למגרש משחקים לילדים. הלובר תכנן להציג את הפסל בגן טוילרי, שבו מדי שנה הוא מציג פסלים של אמנים ואדריכלים מובילים, במסגרת יריד האמנות הבין-לאומי הבינלאומי FIAC. הפסל היה אמור להופיע מ-16 אוקטובר וכאמור, הלובר ביטל את התצוגה ברגע האחרון. עם זאת, המוזיאון טוען כי ההחלטה נובעת בין היתר מאחר וכבר נבחרו יותר מדי פסלים מהתוכנן, עבור התצוגה המיועדת.
האמן קובל על כך שההחלטה היא סימפטומטית לצנזורה רחבה יותר בעולם האמנות. “המוזיאונים וכולם בעצם, מפחדים מאוד ממה שהציבור יכול להגיד”, אמר “וכך מצנזרים ומחרימים מיד כל דבר שנוגע לעניינים מוסריים או פוליטיים או מיניים”. הוא משוכנע כי המוזיאון חשש לקבל יחסי ציבור שליליים ומחאה מצד אירוגנים דתיים או המגינים על בעלי חיים, אשר יפרשו לא נכון את העבודה ואומר “המוזיאון כנראה מנוהל על ידי אנשי שיווק ועורכי דין ולא על ידי אנשים עם תשוקה לאמנות. העבודה שלי אינה בוטה מעבודות רבות אחרות באוסף של המוזיאון. בלובר יש ציורים ופסלים שבהם יש נשים עירומות, אונס וחייתיות, שהן הרבה יותר בוטות מהעבודה שלי”, הוא אומר.