בשנת 2014, רוברט לי בן ה-23, עזב משרה רווחית בחברת הפיננסים ב-J.P. Morgan בוול-סטריט, כדי להתמסר ל-Rescuing Leftover Cuisine (RLC), הארגון שהוא שותף מייסד בו ואותו החל להשיק בשנתו האחרונה באוניברסיטת ניו יורק. כבנם של מהגרים קוריאנים, אשר חווה רעב במהלך ילדותו, הוא ביקש להתמודד עם אחד האתגרים הפרדוקסליים ביותר של ארצות הברית: איך מיליוני אנשים רעבים - בעוד כמויות אדירות של מזון איכותי נזרקות באותו זמן, מדי יום. מאז הקמתו, העניק הארגון מעל ל-3.5 מיליון ארוחות לאנשים עניים או חסרי בית.

רוברט לי Robert Lee, ניו יורקר בן 24, הוא אחד מאלה המשמשים בחוש העסקי שלהן כדי לחולל שינוי בעולם. לי הוא המייסד השותף של Rescuing Leftover Cuisine (RLC), ארגון ללא מטרות רווח, הפועל ב-16 ערים ומרכזו בניו יורק, כדי לשים קץ לרעב בעיר, על ידי איסוף מזון שנשאר מבוזבז במסעדות ובתי מלון והגשתו לעניים ולחסרי בית.
לי וחבריו ב- RLC צועדים ברחובות ניו יורק, אוספים שקיות נייר עם אוכל ממסעדות ובתי קפה, שמוכנים לתרום להם את מה שממילא עמדו להשליך לאשפה. הצוות מספק מיד את המשלוחים שהוא אוסף, לחסרי בית במקלט סמוך.
זה נשמע די פשוט, אבל המיזם מצליח בין היתר הודות ליעילות שלו: אנשי RLC גם עורכים רישום מסודר ומפורט של כל פרט מזון שנתרם. נתונים אלה שלהם, עוזרים לבעלי המסעדות להבין כיצד הם יכולים לייעל את עצמם וגם את תהליך התרומה. זה למעשה המודל העסקי שלהם, אותו הם מציעים ליישם בכל העולם ולהפוך לפתרון אוניברסלי, לחיסול בזבוז המזון וכך גם הרעב.
הם פתחו טכנולוגיה, המאפשרת לספקי המזון לדווח להם על עודפי מזון באמצעות אפליקציית בסמארטפון ואנשיהם דואגים לאסוף אותם למקומות שם הם נחוצים. "הסיבות העיקריות לכך שמסעדות מסרבות לשתף פעולה איתנו, הן אתגרים לוגיסטיים וחוסר עניין או סדר עדיפויות נמוך", מסביר לי "הן רואות את הזמן שלוקח להכין את האוכל עבור התרומה כנטל ובכלל, תרומת מזון אינה בראש סדר העדיפויות שלהן". לי ממליץ בין היתר, על מתן הטבות וזיכויי מס מטעם המדינה לעסקי המזון התורמים עודפים, כמו שנהוג לגבי תרומות.
על פי נתוני המדינה, 40% מהמזון המיוצר באמריקה מושלך לאשפה, שווה ערך ל-165 מיליארד דולר בכל שנה, במקום להאכיל מיליוני אמריקאים רעבים – רק שליש מהמזון המבוזבז הזה, יספיק כדי לחסל את הרעב בארץ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
נשים לא יודעות לשתות מים. לפחות כך זה ניראה בפרסומות
תרבות
נשים לא יודעות לשתות מים. לפחות כך זה ניראה בפרסומות
  במהלך מלחמת העולם השנייה, היה צורך בגיוס נשים לעבודה במפעלים, כדי להחליף גברים
המסעדה המדורגת ראשונה ב- TripAdvisor – מסתבר שבכלל לא קיימת
תרבות
המסעדה המדורגת ראשונה ב- TripAdvisor – מסתבר שבכלל לא קיימת
  "באותו הרגע הפכתי את זה למשימה שלי", הוא סיפר "בעזרת ביקורות מפוברקות, מיסטיקה
אתר הפורנו הפופולארי בעולם, נרכש ומנוהל על ידי רב יהודי
תרבות
אתר הפורנו הפופולארי בעולם, נרכש ומנוהל על ידי רב יהודי
  קבוצת ההשקעות שקנתה את Pornhub היא Ethical Capital Partners, אשר המייסד, שותף והמנהל

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.