להרמת הפרויקט "ורוד וכחול" שלה, האמנית הדרום קוריאנית Jeong Mee Yoon, בילתה יותר מ -10 שנים בצילומים של נערות ונערים קוריאניים ואמריקאיים, מוקפים בחפציהם.

בעומס הגרוטסקי וההומוגניות שלהם, התמונות מעלות שאלות לגבי סטראוטיפים מגדריים מחד גיסא ועל הרגלי הצריכה מאידך גיסא.
ורוד לנערות, כחול לבנים: יון החלה את הסדרה בשנת 2005, המראה כיצד שיווק גלובלי מצליח בקידום דיכוטומיה צבעונית זו, השולטת על חדר המשחקים של ילדים מניו יורק לסיאול. התמונות מראות כיצד השימוש הסמלי של סכימות צבעים מן הגיל המוקדם ואילך, מוביל ליצירת זהות מגדרית.
נדמה שהנערות והנערים נבלעים בתוך המסה העצומה של אותם חפצים מוכרים: נסיכות למיניהן, הלו קיטי וברבי בחדרי בנות וגיבורי אקשן ופריטי ספורט כחולים בחדרי הבנים. הסדר והאחידות שבתצלומים, נראה כאילו מדובר במרכולת של חנות צעצועים ולא סביבה ביתית של ילדים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
אנרי מאטיס מבקר ומצייר את טנג'יר
תרבות
אנרי מאטיס מבקר ומצייר את טנג'יר
  מאטיס דמיין אור צפון אפריקאי בוהק, אבל טנג'יר קיבלה את פניו עם גשם
תערוכה חדשה: מרגריט הצעירה בעיני אביה, הצייר הנרי מטיס
תרבות
תערוכה חדשה: מרגריט הצעירה בעיני אביה, הצייר הנרי מטיס
  מרגריט נולדה בשנת 1894, בתם של מאטיס, אז סטודנט לאמנות לא ידוע וקרוליין
לצד האנטישמיות: אוכל יהודי חוזר לפולין והופך לפופולארי
תרבות
לצד האנטישמיות: אוכל יהודי חוזר לפולין והופך לפופולארי
  מאפיות בכל רחבי פולין מגישות בייגל, לצד הקניש – לחמנייה ממולאת בקאשה, תפוחי

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.