האדריכל צרפתי-שוויצרי Daniel Grataloup, לקח חלק מתנועת האדריכלות-פיסול של שנות ה-60, שבנתה בתי בועות ויצר כמה מהמבנים היותר מרתקים בעיצוב הבולבוסי.

 

 

המלון הבועתי Museumotel בליון, צרפת

אדריכל Daniel Grataloup, שנולד ב-1937 בליון, צרפת, החייה מבנים בועתיים שיצר האדריכל השוויצרי פסקל האוזרמן, המפורסם בעיצוביו האורגניים, הזורמים בחופשיות ויצר את המלון הבועתי, Museumotel, Raon-l’Etape, ממוקם בנופים ההרריים של צפון מזרח צרפת והציע לאורחים שהות ייחודית באמת. אחוזה של בועות, המשתרעת על פני 11 דונם, נבנתה בסוף שנות ה-60 בשיא קדחת אדריכלות הבועה, שנועדה לשרת חברה אוטופית, עם אדריכלות המשלבת מחיר סביר עם עיצוב פונקציונלי ונועז. עם השנים, המוטל ננטש והטבע השתלט בהדרגה עליו, עד שנת 2003, אז שוחזר ונפתח מחדש לאורחים.
בפנים, החדרים הקעורים כוללים חלונות בעיצוב מיוחד, המותאמים למוזרויות הארכיטקטוניות של המוטל. הלינה במיטה כדורית עם מצעים בהדפס של עגולים בוורוד וכתום עז, יוצרים אווירת רטרו המחזירה את תקופת הזוהר של המוטל משנות ה-60.
אלא שהמזל לא האיר פנים למקום גם הפעם, המוזאוטל נסגר סופית בדצמבר 2015 והאחוזה המרתקת הוצעה למכירה במחיר מציאה של כ-382,000 דולר בשנת 2019. בספטמבר אותה שנה, המוטל נמכר ולא ידוע איזה שימוש נעשה בו.

 

 

 

 

 

וילת הבועה Terre de Lune בליון

מציעה נופש בבניין מפתיע, עם ארכיטקטורה ועיצוב משנות השבעים. הווילה הסוריאליסטית הזו נבנתה כמה קילומטרים מליון, במקום ספוג היסטוריה. בעקבות התנועה של אדריכלות הבועה (אפשר למצוא  בתי בועה בכל מקום בצרפת), הווילה הזו מתוכננת על ידי האדריכל-פסל Daniel Grataloup, בהשראת העידן המטורף של שנות השישים והשבעים.
הוא בנה את הווילה בתקופה חסרת הדאגות של ראשית שנות ה-70, אז החברה הצרכנית שישגה, לפני שתחווה את מלוא עוצמתו של המשבר הכלכלי כמה שנים מאוחר יותר.
בהתאמה לאורח החיים של אז, המקום מרוהט ברהיטי רטרו בצבעים ראוותניים.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
אדריכלות
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
  האייקון הקדוש מתגלה כחילוני למחצה, יש בו בר משקאות, חנות כפרית, סניף דואר
תחנת הכוח “אשלים”: המגדל הסולארי הגבוה בעולם
אדריכלות
תחנת הכוח “אשלים”: המגדל הסולארי הגבוה בעולם
תחנת הכוח משלבת אנרגיה סולארית תרמית ופוטו-וולטאית עם גז טבעי ומפיקה 320 שעות גיגה-וואט
Tao Zhu Yin Yuan: יער אנכי סופג פחמן
אדריכלות
Tao Zhu Yin Yuan: יער אנכי סופג פחמן
    Architects: Vincent Callebaut Architectures Area: 42705 m² Year: 2020 Photographs:Vincent Callebaut Architectures

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*