אלדד הוא אדריכל היכול עדיין לשאת לצד שמו את התואר "צעיר", תואר שאולי מסביר את הגישה הרעננה שלו ואולי אף הרעבה, למצוא גישה עיצובית אחרת, קונספט אחר ולא את המובן מאליו.

 

מרדנות זו דווקא אינה מתבטאת ביצירת מונומנט לאגו האדריכלי או לקו עיצובי בוטה. עבודותיו של אלדד מתבלטות דווקא ביצירת קופסה אחרת אך סימטרית, חלל שונה אך מכיל ובשימוש המוקפד, מדוד ומרוסן, שהוא עושה באלמנטים ובחומרים, גם כשהוא מפגיש בין שפות שונות של חומרים.
אלדד, בעל תואר B.ARCH מאוניברסיטת תל-אביב ובעל משרד פרטי משנת 2008. אנחנו התוודענו לעבודותיו לראשונה, כשזכה ב”אות העיצוב הישראלי 2017″, על עיצוב חנות למוצרי תינוקות ונוער. שם הוא לקח את רעיון המחזור ותרגם אותו למוטיבים עיצוביים, בניסיון מוצלח להגיע לחלוקת חלל מרתקת. העיצוב חיבר בין קוביות משחק של ילדים, לבין מכולות וארגזי הובלה ימיים, של היבואנית.
אחת מעבודותיו האחרונות, היא תכנון מתחם לבית מלון חדש בסביבה ישנה, בפרשנות מודרנית של צורה וחומרים, לבתים הראשונים ולמסורת העבר, תוך חיבור דרמטי לטבע ולנוף שמסביב.
כל אלה מצביעים על פוטנציאל יצירתי של אדריכל שראוי לעקוב אחריו בסקרנות ואנו מסמנים אותו כאן.

המשרד של ירון אלדד, תל אביב
הסטודיו (75 מ”ר) ממוקם בלב שכונת פלורנטין, בחלל ששימש במשך כ-40 שנה כנגריה ולא שופץ מעולם. קסמו היה טמון בהיותו רעוע. האותנטיות של החלל נשמרה על ידי חשיפת הטיח בקירות הבריקים המקוריים של תל אביב. על הקירות נשארו כל האלמנטים הגלויים, לרבות צינורות חשמל ישנים, רלסים ואפילו הפעמון ששימש את הנגר בעת צלצול הטלפון. החלל תוכנן כאופנספייס שבו האדריכל וצוותו, יושבים בחלל משותף ללא הפרדה. הקירות והתקרה נצבעו בהתזה תוך שמירה על המרקם המקורי, הרצפה שוקמה על ידי יציקת בטון ועליה הונח פרקט שמקנה חום, בניגוד לתעשייתיות החלל.
צילום: עומרי אמסלם. מיזוג אויר: סיביר. נגרות: חיים פרץ. ריהוט: הביטאט, דה בוקס, טולמנס, פיטרו. אודיו וידאו: כהנא ABB. אלומיניום: גלעד אלומיניום.

 

 

 

 

משרדי חברת הייטק, תל אביב 
המשרד (1300 מ”ר, קומה שלמה) ממקומם במגדל משרדים יוקרתי בתל אביב. הלקוחות, חברת הייטק לבינה מלאכותית ומעצם עיסוקם בתחום מרתק זה, ההשראה לפרויקט הייתה – “קימוט המציאות”. לכן נבחרה תקרה תלת ממדית, אשר מתקמטת לאורך כל חלל המשרד ויוצרת גבהים משתנים בתוך סביבת העבודה. שאר החלל אופיין בקווים ישרים, על מנת ליצר את הקונטרסט לתקרה הדומיננטית.
צילום: עומרי אמסלם. ריהוט: הביטאט. תאורה: אקסלוסיב. מיזוג אויר: סיביר. אלומיניום: גלעד אלומיניום

 

 

 

 

 

רשת בתי הקפה BEANZ, רמת החייל
סניף הדגל (100 מ”ר)של רשת בתי הקפה BEANZ, ממוקם בלב מתחם העסקים של רמת החייל בתל אביב. הרעיון לעיצוב הוא שימוש בחומרים גולמיים מהטבע, הפוגשים קידמה ותעשייתיות. ההשראה נבעה מתהליך הכנת הקפה, המתחיל בשדות הקפה ברחבי העולם, קלייתו ואריזתו, עד הלקוח. השימוש במכולות מדגיש את מגוון סוגי הקפה המגיעים ממקומות שונים בעולם. המפגש בין הטבע והתעשייה, ממחיש את ייחודו של המותג. העיצוב יצר d.n.a – קו עיצובי אשר ימשיך גם לסניפים הבאים של הרשת.
צילום: עומרי אמסלם. מיתוג: יותם בצלאל. מיזוג אויר: סיביר

 

 

 

 

 

משרדי חברת אביטרז’, מגדל מידטאון, תל אביב 
המשרד (180 מ”ר)תוכנן לארבעה שותפים, בעלי חברה העוסקת בשוק ההון והוא תוכנן על טהרת חללי הלופט המשמשים בניו יורק למגורים ומכאן נבע העיצוב החם, הביתי, המשלב בריקים ופרופילי ברזל. השותפים מבלים במשרד שעות רבות ומכאן נבע הצורך בסביבה ביתית. התקרה אופיינה ברשת אקספנדד שחורה, המהווה ניגוד לביתיות והחמימות ומכניסה נופח תעשייתי לחלל, אשר גם הוא עולה בקנה אחד עם חללי הלופט. מעצבת הפנים אלן אינגלסטר לקחה חלק בכל נושא העיצוב וההום סטיילינג של הפרויקט.
צילום: עומרי אמסלם. ניהול פרויקט: רון עטיה. קבלן מבצע: ניני אברמוביץ’, ויקוס אברמוביץ’ גרופ. מיזוג אויר: סיביר. נגרות: חיים פרץ. ריהוט: הביטאט

 

 

 

 

בית פרטי בהוד השרון
במקור היה זה בית כפרי ישן, עם גג רעפים דו שיפועי, בפנים הוא היה צפוף ועמוס עם תקרות נמוכות וחלונות היו קטנים. הלקוח התעקש לא להרוס את הבית והמטלה המרכזית של האדריכלים, הייתה לכן, להפוך אותו לבית מודרני ועדכני עם חללי פנים מרווחים ומוארים. הרעיון המרכזי היה ״לצפות״ את חזיתות הבית בפלטות צמנטבורד ועל ידי כך ליצור קופסת בטון״ שתאחד ותנקה את חזיתות הבית למקשה “סיפורית” אחת.
כחלק מציפוי החזית, כוסו מהצד גם הרעפים, אבל נשמרה השיפועיות הטבעית הקיימת של הבית.
בחלל הפנים המרכזי של הכניסה, נהרסה עליית גג והאדריכלים יצרו חלל כפול עם סקיי לייט, המאפשר כניסה של אור טבעי לחלל המרכזי של הבית המחבר את כל שאר החללים. תכנון החצר ופיתוח השטח מתכתבים עם חומריות הבית ומשדרים מינימליזם וניקיון .
שטח: מגרש 650 מ״ר, בנוי 280 מ״ר. צילום: שי אפשטיין. פיקוח: אבי יום טוב. דלתות: אפרטו

 

 

 

 

מלון בזיכרון יעקב (בתהליך תכנון)
שטח המלון ממוקם בגבעת זמרין הוותיקה, בה נבנו הבתים הראשונים והוותיקים ביותר של זכרון יעקב ומשם בעצם החלה העיר להתפתח למקום המרהיב של היום.
הקונספט התכנוני שם דגש על שלושה פרמטרים עיקריים: התייחסות לחצר המשק המסורתית של הבתים הראשונים שנבנו בגבעת זמרין, לפי טיפולוגיה של “פירוק” המבנים ויצירת חצר משק בין המבנים.
התחפרות של המבנים בטופוגרפיה הטבעית של השטח ויצירת חתכים מעניינים, המאפשרים נוף לכל החדרים. מאחר והמלון תוכנן בסכמה “מפורקת” ומאחר והפרויקט ממוקם על הר עם מגוון נוף מרהיב, התכנון מייצר מצב שכל מבנה פונה לנקודת נוף שונה. התב”ע המקומית מחייבת בניה באבן טבעית עם גגות משופעים והמטלה על המתכננים הייתה לתכנן את המלון בסגנון מודרני על אף הנחיות אלה של התב”ע.
ההתחפרות בקרקע מייצרת הרבה מצבים מעניינים, של מעין וודיות ובורות בין המבנים והגישה בין חלקי המלון והלובי מתבצעת במערכת גשרים. הוואדי מייצר יתרון של הכנסת אור ואוויר לקומות התחתונות החפורות בקרקע.
עיצוב פנים: ירון טל. הדמיות: סטודיו OCO

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*