המשפחה המונה ארבע נפשות, זוג ושני ילדים, חזרה לאחר שהות ממושכת בבלגיה ובנתה ברמת השרון בית נאה, במשחק של נסתר וגלוי, חוץ ופנים, מואר ומוצל.

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(32)

 

הבית, המתפרש על פני 450 מ”ר בשטח מגרש של כחצי דונם, מרהיב ביופיו, הודות לכמה גורמים מרכזיים. האחד, חזיתות זכוכית במחצית ממעטפת החיצונית של הבית, הפונה אל הבריכה ומוקפת בעצי אקליפטוס. חלונות הזכוכית הפונים לכיוון דרום מערב, עם מפתח רחב שמתפרש על פני כמעט 18 מטרים, אינם מופרדים על ידי עמודים או גורם ארכיטקטוני אחר – ויוצרים חזית שקופה שמזמינה את החוץ אל הפנים. השני, שלושה גנים בסביבת הבית: גינת גג פרטית, חצר אנגלית נסתרת וגינה שמקיפה את הבית ומשתקפת מתוכו באלגנטיות. האלמנט אחרון הוא יצירות האמנות שמפארות את קירות הבית.

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(5)

 

אדריכל צבי גרש מציין כי הקונספט העיקרי היה תכנון בית מודרני שצורתו חצי חי”ת, אשר מכיל בריכה ושלושה איזורי גן בסגנון ים-תיכוני. העיצוב הייחודי מבקש לבחון מחדש את הגבולות שבין החללים הפנימיים בקומת הכניסה, לעשות שימוש במחיצות מסוגים שונים – החל ממחיצות בלתי-נראות בדמות חלונות זכוכית ענקיים שמחדירים לקומת הכניסה הרבה אור, וכלה במחיצות עץ בדמות תריסי ענק עשויים מעץ, שמסננים את קרני השמש החודרות לקומה העליונה, לסוויטת ההורים. תכנון חדרי שינה בקומה העליונה, עבור ההורים, ובקומת המרתף, עבור הבנות, הופך את קומת הכניסה לכעין קומת ביניים היוצרת חיץ בין חדרי השינה של בני המשפחה.

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(11)

 

הן שטח הפנים והן שטח החוץ חופו באריחי טרצו ליצירת מראה הומוגני והרמוני. קומת הקרקע תוכננה בצורה ייחודית ודו-מפלסית, וכוללת את החדרים הציבוריים דוגמת מבואת הכניסה, מטבח ופינת אוכל הצופים לעבר הבריכה, וכן סלון, ספרייה ופינת קריאה. על עיצוב הפנים של הבית אחראית מעצבת הפנים והטקסטיל מיכל קינן-סיני.

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(12)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(28)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(14)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(27)

 

חלל המטבח נקי וחף מכל בלגן, וכמעט שאי אפשר לחשוד בו שהוא מטבח, אלמלא אי עבודה שניצב במרכזו ושולחן פינת אוכל וכיסאות לצדו. ארונות קיר גבוהים וסגורים בגוון מבריק בירוק-אפור מסתירים באלגנטיות משטחי עבודה ומכשירי חשמל. כמה מדרגות מעלה מובילות למפלס העילי של קומת הכניסה, בה נמצא חדר המגורים, פינת קריאה וקיר ספרייה רחב עם ספת קריאה נוחה. לצד אלה נמצא גרם מדרגות המוביל לקומת מרתף שבה מבואת כניסה, מטבחון וחדרי הבנות. האור חודר לקומה התחתונה דרך פתחים עיליים הקבועים בגינה שממעל.

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(13)

 

מדרגות עשויות מפלדה ומעץ מובילות אל יחידת ההורים המרווחת אשר בקומה העליונה. קומה זו תואמת את קומת הכניסה, אך חורגת משטחה באופן שיוצר עניין ארכיטקטוני למבנה הבית כולו, ומצל על הכניסה. בקומה העליונה שופעת האור יש אלמנט יפהפה בדמות רפפות עץ גדולות, שמשמשות כעין וילון חכם המצל על פנים הקומה. בקומה זו נמצא גם חדר עבודה וחדר רחצה, לבד מחדר השינה. מחדר העבודה אפשר לעלות, דרך מדרגות מתכת, אל גינה אינטימית על הגג, המחופה בשיש, בשילוב חצץ, ובה צמחים סוקולנטיים הנתונים בתוך אלמנטים עשויים מפלדה, וליהנות מנוף יפהפה אל הגינה שלמטה, הבריכה והשכונה כולה.

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(34)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(29)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(30)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(37)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(35)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(18)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(4)

 

אדריכל_צבי_גרש,_קרדיט_עמית_גירון_(3)

 

אדריכל_צבי_גרש,_[(12)

 

AutoCAD 255 Colors

אדריכל_צבי_גרש,_[(9)

אדריכל_צבי_גרש,_[(10)

אדריכל_צבי_גרש,_[(11)

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
אדריכלות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*