בית-ספר "חביב" נוסד בשנת 1882, כבית הספר העממי העברי הראשון בארץ ובעולם. המתחם ההיסטורי של בית הספר משנה את פניו. ברוח עקרונות השימור של לב המושבה ההיסטורית בראשון לציון, יוקם מרכז תרבות חדש, אשר ישלב את שימור מבני המורשת עם יצירת מוקד תרבותי משמעותי בלב שכונה ותיקה. בית לעברית יהווה מרכז תרבות, חוויה וחקר בין-תחומי, המוקדש להעשרת מרחבי השפה של דוברי העברית, של היוצרים בה ושל החוקרים אותה.

 

מתחם בית לעברית יכלול ארבעה מבנים: שני מבנים היסטוריים לשימור ושני מבנים חדשים. המבנה ההיסטורי המקורי של בית ספר “חביב” יעבור תהליך שימור ויהפוך לחלל תצוגה היסטורי. “בית מדליה” הנמצא לידו, ישומר וישמש כבית-קפה. שני המבנים החדשים, עוצבו בהשראת מבני המושבה הישנים, במיוחד בניין היקב, יאכלסו את בית ספר “חביב” המחודש ואת מבנה בית לעברית.
הקונספט האורבאני, הנופי והאדריכלי שהתווה את תכנונו של המתחם הוא יצירת מרחב ציבורי פתוח. גן מוצל שיוקף בפרגולה ירוקה המשולבת בגדר הביטחון של המתחם, המשמש את המבקרים וילדי בית הספר ככתות חוץ, מקומות משחק ומנוחה.

 

 

 

ממדיו הצרים והמוארכים של המתחם הם זכר לחלקות החקלאיות המקוריות של המושבה. תכנון המתחם מדגיש איכויות אלה באמצעות יצירת שני מבנים מוארכים, המותירים רצף של שטחים פתוחים וחלקות צמחייה, השזורים בחללי קומת הקרקע של המבנים ומאפשרים שדה ראייה רחב ומגוון של אירועים, מפגשים ופעילויות. המיזם יבנה בשני שלבים:
שלב ראשון הושלם – הקמת מבנה חדש לבית הספר. שלב שני- הקמת מבנה בית לעברית.

 

 

 

המבנה החדש של בית ספר חביב מחולק ל 3- “בתים” בשלוש קומות: ב”בית” המרכזי ממוקמים החללים המשותפים כגון הספרייה, חדר המדעים, חדרי הטכנולוגיה וההנהלה. משני צידי החלל המרכזי ממוקמות כיתות הלימוד. לכל שכבת גיל “בית” משלה המורכב משלוש כיתות, “סלון”- חלל משותף, מטבחון ושירותים. חדרי הלימוד החדשניים מאפשרים מבחר, ריבוי וגיוון של שיטות לימוד עכשוויות. החזית הדרומית שקופה ופונה לגן. הזכוכית מוגנת באמצעות עמודי בטון עמוקים ומאפשרת מקסימום אור טבעי עם פתרון הצללה מלא.

 

 

אפרת-קובלסקי אדריכלים בשיתוף אדריכל דן חסון
הוגי התוכנית ושותפים לתכנון: גב’ פארה חודורוב, פרופ’ אריאל הירשפלד
אדריכלות נוף outside / inside בשיתוף מוריה אדריכלות studio ma
אדריכלית אחראית: עדי סמט
ניהול פיקוח: מעוף מהנדסים חי בע”מ
קונסטרוקציה: רוקח-אשכנזי מהנדסים ויועצים חשמל: קפלן את נבות
אינסטלציה: ניר צייזל
מיזוג אוויר: שאול שמיל
בטיחות: לבטח
קבלן ראשי: שיתופית

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
אדריכלות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
אדריכלות
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
השיפוץ האדריכלי לא שינה את המבנה המקורי; במקום זאת, נבנה אלמנט עיצובי בצורת ענן,
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
אדריכלות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*