המחשבה על הילדים אשר יבלו זמן רב בין כתליו של בית הספר והאפשרות להשפיע על תחושותיהם בתקופה קריטית זו של חייהם והתפתחותם, הופכת את עבודת התכנון לאתגר שמעבר לתכנון ארכיטקטוני. התלמיד הוא זה אשר עמד לנגד עיני המתכננים, במרכז תהליך התכנון של בית הספר במועצה המקומית חריש, בצפון מזרח השרון.

 

6

 

המאפיינים החשובים לנו מאד כמתכננים, הם האווירה, הגיבוש החברתי והתחושות של המשתמשים, אשר נקבעות לא מעט על-ידי המרקם האורבני של השטחים הפתוחים, המחברים את האגפים השונים. הקשר בין החוץ לפנים מהווה עבורנו את הבסיס לתכנון. עקרון חשוב נוסף אשר עמד לנגד עיננו הוא השימוש בפונקציות הציבוריות.

 

1

 

3

 

הפרויקט מכיל ספריה, מעבדות ואודיטוריום והתכנון מאפשר שימוש בהם לרשות הציבור מעבר לשעות הלימוד. בנוסף, המועצה המקומית סימנה כמטרה, שהאודיטוריום יהיה אולם מרכזי בעיר והשקיעה ביצירת במה מקצועית, חדרי שחקנים והגדלת מספר המושבים על מנת להפוך את האולם לתאטרון, ברמה הגבוהה ביותר.
ארגון כל הפונקציות הציבוריות סביב לובי מרכזי, תכנון שירותים לשימוש הציבור ואפשרות כניסה חופשית לציבור תוך ניתוק אזור הכיתות הופכים את הפרויקט למקום מפגש חברתי עירוני.
הכניסה הראשית לבית הספר פונה לכיכר עירונית פתוחה ובדיקת הנכנסים נעשית בדלת הכניסה למבואה. כיכר זו מאגדת סביבה את בית הספר ובנוסף את  אולם הספורט ומגרש הספורט ומבנה ציבורי נוסף. הציפייה היא שעובדה זו תהפוך את הכיכר למקום שכונתי מרכזי, שוקק חיים.

 

4

 

5

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*