האם אתם יכולים לחיות בבית שרוחבו 1.8 מטר ? ייתכן שאין לכם הרבה ברירה, אם אתם חיים בטוקיו, שבה קרקע פנויה לבנייה נדירה ביותר.  למזלם של זוג דיירים וחתולי המחמד שלהם, משרד האדריכלים היפני YUUA, יצרו דוגמה מצוינת לבית רזה אך שנעים לחיות בו, תוך שימוש בגובה כפיצוי על הממדים הצנומים ואור טבעי המאיר את הבית, דרך חזית זכוכית פתוחה מול רחוב בשכונה שקטה ונותן תחושת מרחב.

 

1

 

2

 

הרחבה של בתים זעירים בערים עירוניות, הפכה למגמה חדשה. טוקיו הצפופה, הידועה בפתרונות אדריכליים מקורים, לשילוב מבני מגורים צנומים במרקמי מגורים צפופים, נושאת דגל בנושא זה. אדריכלי משרד   YUUAביפן, עיצבו בית צר שרוחבו אינו עולה על 1.8 מטר. בית המגורים הממוקם בטוקיו, הוא רק 2.5 מטר ברוחבו ו -11 מטרים בעומקו, גודל שבעזרתו הוא מצליח להתאים עצמו לחלל זמין. העיצוב לעומת זאת, יוצר תחושה של פתיחות, תוך שמירת הפרטיות של הדיירים.

 

3

 

4

 

הבית מיועד לזוג דיירים ושני חתולי המחמד שלהם. במאמץ לנצל את השטח הפנוי ולספק אור טבעי מקסימאלי, הבית ניצב מול הרחוב, עם חלונות הנמשכים מהרצפה ועד התקרה, חלונות שנועדו גם ליצור רושם של בית גדול יותר. הבניין עצמו נבנה עם קונסטרוקציית פלדה המחלקת לנדבכים שונים את שטחי הרצפה; ללא חפיפה עם שטחי הרצפה השכנות, כדי לשמור על פרטיות התושבים ולאפשר להם לחזות כל פעם בנוף אחר.

 

5

 

10

 

6

 

נדבכי הבית כוללים מרתף אחסון, קומה שנייה כאזור כללי וחדר שינה, בקומה שלישית חלל מטבח, פינת אוכל, סלון וואילו הנדבך הגבוה ביותר מכיל חדר אמבטיה, מרפסת וחדר שינה. כדי לספק פרטיות מרבית, חדרי השינה וחדרי האמבטיה ממוקמים בעורף הבניין, בעומק 11 מטר. המדרגות העיקריות הן בחלקו האחורי של הבית וגרמי מדרגות משניות מובילות למרתף. הקירות כהים והרצפות מעץ רחב (קרש) להוספת תחושה של חמימות ונוחות.

 

7

 

8

 

מודל העיצוב המהפכני של YUUA יכול לעזור לבתים רבים להתאים עצמם למקומות סופר רזים שכאלה. הבית הצר מנצל בצורה מושלמת שטח ומשאבים, הישג שזיכה אותו בפרס בתחרות אדריכלות בקטגורית הטיפולוגיה.

 

8a

 

9

“ניסינו להשאיר כמה שיותר מרחב פתוח, ככל האפשר, כמו גם כדי לספק פתיחות פסיכולוגיות לדיירים.  אוורור טבעי מיושם פה בזהירות כדי למזער את השימוש במערכת מיזוג אוויר.  זהו בית שבו אנשים וחתולים יכולים לחיות באושר”, מסכם האדריכל.

 

1.8-M Width House 10 SSA

 

 

הפרויקט:

1.8M Width House
שטח המגרש: 29.28 מ”ר
שטח בנוי: 22.5 מ”ר
מיקום: Toshima-ku,Tokyo
אדריכלים:
YUUA Architects
and Madoka Aihara & Toshiyuki Yamazaki
מהנדס קונסטרוקציה:
Hirotsugu Tsuboi Structural Engineers
קונסטרוקציה:
EIKEN
צלם: SOBAJIMA, Toshihiro

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*