החדר הוא משרדם של שלושה אדריכלים שותפים - חנן פומגרין, ברד פינצ'וק ובובי לוכסמבורג, המתמחה בבניית פרויקטים ציבוריים חשובים וכן במספר רב של עבודות בתחום הבניה למגורים, בתים פרטים ובתי דירות רבי קומות.

 

בניין מגורים HVV
בניין המגורים ממוקם בשיכון עלית הוותיק בצפון מערב רמת -גן. על סמטאותיו המתפתלות, משיל השיכון את עורו ותנופת מנופי הבנייה ניכרת בו, בכל שעל ועליית גבעה. הבניין ברחוב חביבה רייק הוא חלק מתנופה זו.
הבניין הקיים, השבור בנפחו נהרס ובמקומו נבנה בניין אחיד בנפחו בן שמונה קומות על עמודים וקומת גג. דרך מהלך של אימוץ גבולותיו המעוקלים של המגרש ואיפוק עיצובי, מזריק הבניין מנה של שלווה ויזואלית לשיכון ההומה, המניחה את דעתו של המשוטט המקומי.
שלווה ונינוחות בחביבה רייק מועצמות עם פלטת צבעים מינימליסטית, הנפרשת על גבי חזיתותיו, צובעת אותן בעדינות ובדיוק, ממקמת כתמים כהים באופן שמביא את מסת החזית לכדי פירוק עדין , לארבעה חלקים ומטמיעה בתוכם מרפסות שקועות. במהלך המגביר את האינטימי שבהן.
כפי שהבניין בחביבה רייק מקבל את פני הבאים בשעריו והחולפים על פניו, כך הוא פונה ומפנה את יושביו אל הנוף הניבט מן המרפסות השק ועות ומפתחיו. מיקומו, על ראש הגבעה הדומיננטית בשיכון עלית ממונף בתכנון הדירות שבו לכיווני אויר ונוף מיטביים. מן הפארק הסמוך ועד לים.

חביבה רייק 1 רמת גן
הריסה ובנייה
שטח בנוי כ 95.6150 מ”ר
שטח פיתוח כ 295 מ”ר
צילום תומר פדר
הדמיות אלכס לובימוב

 

 

 

 

 

 

 

בניין מגורים ALM
בניין המגורים נמצא בתחום המוגדר לב העיר, זו “העיר העתיקה ” של תל אביב, מרכז העיר כפי שהיה בחמישים שנותיה הראשונות.
האזור מתאפיין בבתי מגורים שנבנו בסגנון הבינלאומי ובסגנון האקלקטי, חלקם נהרסו ברבות השנים, אחרים שינו את ייעודם, ורבים הידרדרו והוזנחו. בשנים האחרונות ניכרת מגמה של שימור, חידוש ושיפוץ הבתים.
הבניין ברחוב סמטת אלמונית, הוא חלק ממגמה זו. הבניין הקיים נהרס ובמקומו נבנה בניין חדש בן 5 קומות על עמודים עם דירת גג. הבניין מדגים טיפול עכשווי במעטפת ובמרפסות באמצעים אדריכלים שונים. שימוש בחומריות מרעננת של רשתות מתכת וטיח לבן המשולב בבטון “קרשים” חשוף.
תכנית בניין העיר של מרכז תל אביב, לב העיר, מכתיבה חזית צד שטוחה על קו בניין נוקשה, בחזית זו שובצו יציקות בטון בזוויות שונות הנותנות קצב משתנה ופלסטיות לחזית.
בבניין חמש דירות, דירה לקומה ודירת גג דופלקס. חומרי הפנים בדירות בצבעים מונוכרומאטיים ורצפת העץ “מחממת” את החלל. הטיפול המינימליסטי והצבעים הרגועים בדירה מאפשרים לכל משפחה שתגור בה להרגיש בנוח ולשתול בקלות את חפציה הפרטיים על פי אופייה המיוחד.

סמטת אלמונית 3 תל אביב
הריסה ובנייה
שטח בנוי כ 700 מ”ר
שטח פיתוח כ 100 מ”ר
צלם: אלעד שריג

 

 

 

 

 

 

 

רביעיית בנייני המגורים STS
רביעיית בנייני המגורים נמצאת בצפון החדש של תל אביב, בחל קו הצפוני ונמתחת לכל אורך חצי מהלך שדרות סמאטס. היא ירשה סיטואציה ייחודית בנוף התכנוני של הרובע הרביעי : מגרש אחד בן 4.2 דונם המאכלס ארבעה בניינים.
במהלך ראשון של פירוק שהוכתב מן הירושה, עונה הרביעייה על דרישת הדיירים להישאר בארבעה מבנים נפרדים ומתאמת בתוך כך מהלך יוצא דופן בתחום הרובע הרביעי: תכנון ובנייה של ארבעה
מבנים נפרדים על מגרש אחד. הרביעייה מצטרפת לתנופת הבנייה בסביבתה: ארבעת הבניינים הקיימים נהרסו ובמקומם נבנו ארבעה חדשים, בני שש קומות ושתי קומות גג בנסיגה, הנחים על מרתף חניה משותף בן שתי קומות.
פירוק הנפחים, שהוגדר בנקודת המוצא התכנונית, הועצם על-ידי פירוק מסת החזיתות במספר מהלכים עדינים, כך שהרביעייה פוגשת את שדרות סמאטס במנח נוח, וחרף הכפלת גובה הבינוי, יושבת בנינוחות על השדרה ומהווה לה דופן חדשה. חלוקת המגרש לארבעה נפחים פוגשת חלוקה נוספת – אופקית המעצימה את התפוררות המסה: מרפסות שבהן האלמנט האופקי הוא כל נראותן, על פני חזית בעלת אותו גוון , יוצרות טקסטורה לבנה הבנויה מישורים דקים הנמשכים אל נקודת המגוז של השדרה ומניחים למסת הבניינים לנוח ברקע, ולספק לשדרה את המרחב הדרוש לה.
הטיפול בחומר הנבחר מעצים תחושה זו : מיקום לוחות פייבר צמנט, בגוון דומה ובטקסטורה שונה, במרווחים עדינים מהדהד את מהלך הפירוק ומחיל אותו גם על מישורי החזית והמרפסות. פלטת
צבעים וטקסטורה מינימאלית עוטפת את הטקטוניקה הטקסטוראלית ומאפשרת לבניינים להתמקם בנוחות בשדרה הוותיקה.

שדרות סמאטס 23-17 תל אביב
הריסה ובנייה
שטח בנוי כ 69.804,16 מ”ר
שטח פיתוח כ 1025 מ”ר
הדמיות חוץ : Studio Aiko
הדמיית פנים: Studio Aiko

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*