האם כולנו נגור כמו דרדסים בעתיד? בתי קלקר אולי נשמעים כמו אלה שבמודל אדריכלי, אבל יש החושבים שהם העתיד. לדברי Japan Dome House Co., החברה המייצרת אותם, אין להם בעיות תחזוקה והם "עמידים מאוד" בפני רעידות אדמה, שריפות וטייפונים.

 

Japan Dome House מוכרים בתי קלקר ביפן ב-15 השנים האחרונות, אך מ-2016 זינק הביקוש לדיור קל במיוחד. באותה שנה מחוז קוממוטו ביפן נפגע ברעידת אדמה בעוצמה 7.0 שגרמה למותם ופציעתם של אלפי בני אדם, למעלה מ-44,000 תושבים פונו מבתיהם, לאחר שאלה התמוטטו או עלו באש. מתחם הדיור Aso Farm Land נבנה אז למענם, עם 480 בתים. זה היה האסון הזה ששיכנע סוף סוף את היפנים שהצהרות החברה הן יותר מאשר סיסמאות שיווק. חלקי הקלקר הקלים במיוחד המודבקים יחד ליצירת בית כיפה שוקלים רק כ-80 ק”ג, מה שבשילוב עם צורתו והיעדר צורך בעמודים וקורות, הופך אותו לחזק מאוד גם ברעידות אדמה חזקות.
480 בתי כיפות בכפר הנופש Aso Farm Land בקיושו, יפן, עשויים פוליסטירן מוקצף (100%) בעובי 20 סנטימטר – צפוף וחזק יותר מקלקר אריזה רגיל, מה שמעניק לו תכונות של בידוד תרמי מצוינות, יעילות אנרגטית גבוהה ועלויות חימום וקירור נמוכות יותר. הם עמידים בפני רעידות אדמה, מהירים לבנייה וסופר זולים.
כל מודול הוא זול במחירו והמודולים קלי המשקל יכולים להינשא בקלות ולהיות מורכבים על ידי כמה אנשים בתוך כמה שעות. כך שבניית מעטפת בית הכיפה היא מהירה וקלה. את החלקים המוכנים, שכל אחד מהם שוקל כ-80 קילוגרם, ניתן לשאת על ידי 2 או 3 אנשים ולהרכיב אותם תוך מספר שעות. לאחר הרכבת הקליפה, מורחים שכבות של טיט וצבע להגנה נוספת מפני פגעי מזג האוויר.
איך זה תואם ל”עמיד בפני טייפון?” זה מה שממשלת יפן טוענת והיא אובססיבית בענייני בטיחות.
מחיר ערכה של Dome House מתחיל בסביבות 3 מיליון ין (מתחת ל-30,000 דולר או מאה אלף ש”ח), לא כולל עלות הובלה, הרכבה, בנייה פנימית וכו’. 78,500 דולר יעלה בית עם שטח רצפה של כ-36- מ”ר וגובה תקרה של 3 מטרים.
יתרון נוסף של בתי כיפת קלקר הוא שהם ניתנים להתאמה אישית רבה, ומאפשרים לבעלים לשים בהם את הנגיעות הייחודיות שלהם. הם יכולים לשמש כמגורי קבע, בתי הארחה או אפילו בתי מלון קטנים. מכיוון שקל וזול לבנות אותם, הם יכולים לשמש גם כדיור זמני למקרה של אסונות.

Japan Dome House

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*